Alltså hundnamnen här blir bara bättre och bättre.
Först Professorn och nu Håkon
@Elementary
@Puffindog
@Elementary
@Puffindog
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
"I hear you sister" ... Det vill saga att det var sa jag uppfostrades. Hundar luktade illa, var i storsta allmanhet obehagliga och laskiga. Det har tagit mig manga ar att inse att bade mina foraldrar och morforaldrar var radda for hundar. Nar jag tjatade att jag ville ha hund fick jag en skoldpadda. Jag kande inte ens nagon med hund. Nar jag var runt 19 traffade jag och davarande pojkvan ett par kompisar med hund. Andra gangen vi traffade dem blev min pojkvan biten i benet (av, vad jag inser nu, en mycket nervos och stressad hund) sa det gjorde ju inte direkt att jag kom narmare hundar.
Nuvarande maken hade en medelalders Golden retriver nar vi traffades ... jag larde mig i alla fall att alla hundar inte var laskiga ... manga ar senare skaffade jag en rottweiler ... och tyckte fortfarande att stora hundar (sarskilt svarta ) var laskiga. Det har tagit tid for mig att lara mig ... och med tanke pa min (och uppenbarligen din) uppvaxt har jag tagit stormsteg framat.
Precis det skulle jag formodligen ha kunnat saga innan jag blev riktigt involverad i hundar (och tranar nu bade allman lydnad, lydnad for motsvarigheten till LP 1-elit ... och IPO, samt nosework. Om jag vill har jag jobb med polis akademin's K-9 unit i grannstaden ... har inte bestamt mig annu)
Nu har jag insett att det finns inte alls sa manga faror med feluppfostrade eller farliga hundar. Det finns, sa klart, en del hundar som blivit sa misshandlade att de attakerar allt. Men det ar vad "gangen" skapar och vi ser det normalt inte alls. Inte vanliga "Svenson hundar" hur feluppfostrade de an ar. Riktigt farliga hundar ar fa och 'far between'.
Men ... innan jag blev med Rottweiler tyckte jag precis som du. Hela den meningen hade kunnat vara min ... innan jag visste battre.
Förlåt menDrömde i morse att någon käkade Halloumi i närheten. Det gnirkade och hade sig. Jag hann tom bli lite sugen på Halloumi i drömmen innan mitt undermedvetna kickade in och jag vaknade till.
Halloumiosten var min foppatoffel som Lilla S låg intill sängen och mumsade i sig
Varje gång jag ser mina foppatofflor börjar jag fnissa och tänka på halloumiFörlåt men
Brother, men det är lugnt
Jag håller med dig i stort, kanske var jag en gnutta otydlig i hur jag uttryckte mig.. Jag fick inte direkt lära mig att alla hundar var läskiga och att man skulle vara "rädd". Men snarare att ens första tanke inte ska vara "oj gullegris!!!" utan mer att "hm, den där kan vara farlig". Jag tycker det är ett sunt synsätt och det bästa man kan lära barn. Förstås är det ännu bättre att man kanske växer upp med djur och lär sig mer på djupet om dem, men det kräver så väldigt mycket mer tid.
Hmm, jag håller med om än inte till 100%. Har själv varit med om bekantas barn som fått otäcka om än inte livsfarliga skador från hundar som absolut inte är "problemhundar" i allmänhet. Enbart på grund av okunskap och ett synsätt att hunden är där för att vara en leksak för barnet, samt att man till 100% kan lita på både småbarn och hundar att de skall uppföra sig såsom man tänker sig (och därmed inte måste ha koll och uppsyn). Alltså, det jag menar är att det krävs inte en "farlig hund" för att olyckliga skador skall kunna uppstå, särskilt med barn som ändå är ganska ömtåliga, om det låter logiskt? Anyways, min poäng var mest att jag är emot att man verkar ta hundar på mindre och mindre allvar som nått som faktiskt kan vara farligt för barn idag..och att jag är trött på föräldrar som antar att alla hundar är snälla gosedjur.
I hear you brother ... (sorry about that)
Nu haller jag med ... det hander sa mycket for att folk inte forstar, och for att de blir alldeles for familjara och behandlar hundar mer som gose djur an som hundar.
Egentligen tror jag det handlar om att vi hade storre respect for bade djur och andra manniskor forr? Eller kanske inte respect, men storre "privat cirkel" och man forutsatte inte att man kunde komma innanfor den privata cirkeln utan att fraga?
Alltså hundnamnen här blir bara bättre och bättre.
@Elementary
@Puffindog
Haha....jag var själv i 6 dagar med 3 vuxna hundar, unghunden Lilla S samt två valparMåste verkligen ge mig på att spara till grindar i bilen.. Igår när vi skulle besöka rastgården fokuserade jag på Hamlet då han brukar försöka dundra ut ur bagaget ( vi jobbar på det) och Lex vanligtvis brukar vänta på mitt "ok" innan han hoppar ut. Men igår for Lex ut som skjuten ur en kanon.. bara några meter ifrån oss sprang ett helt fotbollslag och tränade, så hann se framför mig hur jag skamset fick gå över dit och försöka fånga in en glatt hälsande labrador.. Men till min stora lättnad verkade han mer intresserad av att cirkulera runt mig och lukta.
Just nu längtar jag till sambon kommer hem från semestern, mycket jobb att ta hand om två monster på egen hand.
// Varit själv med hundarna i 2 dar
Jag och sambon kom fram till att om vi skaffade en hundkärra så kunde vi ha SEX hundar! Minst!I dag har Lilla S varit hos fysoterapeften pga hältan hon fick när hon lekte med den lilla JRT.
Lite laser mm bidde det.
Kikade på en hundkärra i dag och har lagt ett bud. Vi kommer inte ifrån att vi måste ha en nu med 3 stora hundar, skägget och ev parningstikar.
I nuläget har vi 6 hundar hemma, men puppisarna åker ju ihop ännu.Jag och sambon kom fram till att om vi skaffade en hundkärra så kunde vi ha SEX hundar! Minst!
Men idag har vi oxå varit till fysion så nu vill jag inte ha någon hund.. alls..