Gah! Morgonrastade precis hundarna (yep, vi tog sovmorgon idag
). Gick vid ett tillfälle över en gräsmatta, stannade till för att kolla ett sms och precis då hojtar en boende i huset bredvid att jag inte ska låta hundarna gräva i rabatterna.
Blev väldigt förvirrad, men enligt personen så hade Ebrah börjat gräva (hon kan inte ha gjort mer än krafsa någon enstaka gång för jorden såg orörd ut, men ja, skitsamma) i den nya lilla rabatt som finns där vid gräsmattan. Jag svarade att jag såklart aldrig skulle tillåtit någon hund att göra så, men just den här gången måste jag ha missat det.
Tydligen dög inte det som ursäkt, för personen fortsatte mala på om att jag inte skulle låta hundarna gräva. Vi blev tack och lov överröstade av en sopbil, men jag tyckte mig höra något om att inte rasta hundar där alls osv. Det finns inget som helst förbud mot att rasta hundar där, så jag och många andra hundägare går över den gräsmattan dagligen. Alla plockar upp efter sig och gräsmattan ser fin och välskött ut, så hundrastandet kan omöjligt vara ett problem där. Men ja. Det känns inte kul när grannar tänker att jag är en av de hundägare som är jobbiga att ha i närheten.
Bra start på den här dagen