Jäkla prickar Det här har gått så fort, misstänker att det finns någon bakomliggande orsak. Känner mig rätt uppgiven nu.. Ska till vet nästa vecka.
Tror också att det ligger något bakom, så det blir veterinärbesök för Rollo med.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jäkla prickar Det här har gått så fort, misstänker att det finns någon bakomliggande orsak. Känner mig rätt uppgiven nu.. Ska till vet nästa vecka.
Bra mår hon inte tyvärr. Kortfattat så har hon en kraftig muskelskada på vänster bak förutom hennes dåliga höfter då. Men förhoppningsvis så kan vi få henne iaf lite bättre men det kommer krävas mycket jobb. Som tur är så är hon världens gladaste lilla skit trots att hon har ont i princip hela tiden.
Ja, vi hoppas det iaf. Men vi ska ge henne smärtstillande nu i början så vi har en chans att komma åt problemet.Åh vad tråkigt. Går det att åtgärda så pass att hon blir smärtfri?
Gillar de terriers kanske de även kan tänka sig Dvärgschnauzer...många tror ju gärna att de är TerrierEgentligen handlar det om individer, därför kikar jag även efter random omplaceringar. Men de raser jag tror hade passat dem är corgi, heeler, dansk-svensk. Eventuellt border terrier som inte har rena jaktlinjer (för de älskar terriers) och även en bra tax hade varit en hund för dem. Sen skulle vinthundar kunna funka, men jag har valt bort det eftersom den aldrig skulle kunna vara lös, där de bor kryllar det av harar och det hade inte varit schysst.
Jag har säkert missat någon ras, men de behöver en hund som gillar att vara med när de är ute i trädgården (vilket de är massor), nöjer sig med långpromenader och att hålla reda på deras höns typ. En kompis till mig, som hade sin häst där, hade en heeler, den älskade att gå runt där och gå efter mamma och påta. Så jag tänker att det hade nog varit en bra typ av hund.
Har jag missat nån ras?
Fast jag tror att pälsvården och trimningen gör att de backar.Gillar de terriers kanske de även kan tänka sig Dvärgschnauzer...många tror ju gärna att de är Terrier
Dvärgschnauzerringen har omplacering.
Egentligen handlar det om individer, därför kikar jag även efter random omplaceringar. Men de raser jag tror hade passat dem är corgi, heeler, dansk-svensk. Eventuellt border terrier som inte har rena jaktlinjer (för de älskar terriers) och även en bra tax hade varit en hund för dem. Sen skulle vinthundar kunna funka, men jag har valt bort det eftersom den aldrig skulle kunna vara lös, där de bor kryllar det av harar och det hade inte varit schysst.
Jag har säkert missat någon ras, men de behöver en hund som gillar att vara med när de är ute i trädgården (vilket de är massor), nöjer sig med långpromenader och att hålla reda på deras höns typ. En kompis till mig, som hade sin häst där, hade en heeler, den älskade att gå runt där och gå efter mamma och påta. Så jag tänker att det hade nog varit en bra typ av hund.
Har jag missat nån ras?
Rätt många DS klipps av de som omplaceras. Gissar att det är nått som ägarna börjat med för att underlätta för sig. Men annars är det en del pyssel ja.Fast jag tror att pälsvården och trimningen gör att de backar.
Jag har nästan räknat bort corgi av de anledningarna du nämner, det är min mamma som är så förtjust i dem.Det finns vanligtvis i princip aldrig vuxna corgis för omplacering. Min egen behöver betydligt mer mental stimulering än rulta runt i trädgården, men det är förstås enklare när man kikar efter vuxna individer att hitta någon med den aktivitetsnivå de söker. Är sällskapsraser helt uträknade? Det låter ju annars ganska passande. En nerklippt bichon-variant?
Absolut! Skulle kunna funka, inte beddlis då pga pälsen, men ryckpäls är lättare.Hur är det med andra typer av terriers? @lady_vip Tänker typ Cesky, Cairn, Bedlington, skotte, westie eller australisk?
Åh håller tummarnaTror också att det ligger något bakom, så det blir veterinärbesök för Rollo med.
Tonto älskar också agility. Han blir dock för glad. Det är lite lagom omysigt att ha klapprande tänder 20 cm ifrån ansiktet för att han hoppar och hugger i luften när han är exalterad, eller när jag inte får stopp på honom när han hoppat över tunneln typ 8 gånger för att han tycker att han ska få självbelöna sig....
Hur lugnar man ner dom liksom.
Hundstallet eller liknande.Har plockat bort de flesta av Ixis saker nu och fick ett litet "problem". Vad gör man med hundmaten? Finns det nånstans man kan skänka sånt? Det är ju veterinärfoder och inget jag förhoppningsvis kommer behöva ge till en ev ny hund.
Tack! Den oöppnade säcken går ju att skicka så ska kolla upp det.Hundstallet eller liknande.
Fast jag tror att pälsvården och trimningen gör att de backar.