Uppdatering- och snackistråd 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja det är detta jag tittar på :) kan du se nu? Jag är ju betalande medlem för att jag är allmän nörd :angel: men om det inte finns provmånad kan du låna mitt konto om du vill :)

Jag hittade gratisvisning nu. Har dessutom sett det fast det är en massa år sedan nu. Himla trivsam TV! Cymru sänder sammandrag från nationals varje år, men då får man stå ut med walesisk TV ;)

Det är inte gjort i en handvändning, men det är absolut inget magiskt. Om man nån gång har hållit på med löslongering av häst, så känner man igen systemet:
Jo det där förstår jag! Men för att skilja dom så måste man alltså pressa dom såpass att dom bryter ifrån varandra för att springa runt en, så som han säger? Och pressa på "rätt ställe" så man får dom att bryta sig i grupper om visst antal? Tänker jag rätt då?

Valpis på sjukhus :( svullnaden har blivit värre under natten och dagen som har gått. Nu ligger hon inlagd, dom skulle ringa runt kl 19..

Tinjas öron lever ett eget liv när hon fokuserar på att äta ett smaskigt köttben... Det ser för gulligt ut. Sen är det något väldigt harmoniskt över att titta på en hund som tuggar på ett ben :love:

@isafore men vad tråkigt! D: Hoppas valpis mår bättre snart :heart

Sitter och kollar på Horse & country och har precis hittat en serie som heter Come bye! Första avsnittet är iaf irländska mästerskapen (tror jag..?) i vallning, vet inte om hela serien är om tävling kanske. Mycket roligt att titta på, även fast jag inte kan något. 15 avsnitt á 50 min. Fredagen är räddad! :D
Åh, tack tack tack! :bow: Nu vet jag vad jag ska kolla på under min långa resa på måndag! :banana:

Åh nej :( Kan det vara ormbett?

Åh nej! Håller tummarna för att de ringer med positivt besked.

Har pratat med vet nu, får hämta henne om en timme <3 Hon har en rejäl klump med var på insidan av käkmuskelaturen. Veterinärerna kunde inte se något okänt föremål eller något problem med tänderna så vi får antibiotika och antiinflammatoriskt så hoppas vi att det går ner och inte kommer tillbaka! :)

Alltså, nu fick jag verkligen smaka på hur ett riktigt effektivt träningspass känns och ser ut :rofl:

Gjorde en knäckemacka till mig själv, och eftersom det regnat hela dagen så har Tinja inte haft så mycket att göra.. Så jag tänkte "äh, hon gillar ju ost, vi kan köra lite skiften"

Och OM hon gillar ost! Passet var inte ens en minut långt, men herrans vad effektivt det var! Och vilka byten, behövde inte ens använda handsignal, behövde bara luta mig lite framåt och bakåt för att hon skulle fatta. Min älskade lilla pil :love:

Var på en något längre, långsam promenad med hundarna idag. Gick 45-50 minuter och hoppades på att det inte skulle påverka Aysus operationssår. Hon var jätteglad åt att få vara ute igen och Ebrah som fick vara lös lite uppförde sig utmärkt.

Aysus sår klarade promenaden och jag insåg dessutom att knappt något godis gått åt under tiden vi var ute. Det som gick åt, det gavs vid hundmöten. Tidigare har jag alltid gett godis vid inkallningar och kallat in väldigt ofta, så det har gått åt mycket godis där. Nu håller sig Ebrah så nära och tar klapp och kli som belöning så bra att jag faktiskt inte behöver godis (ger det ändå ibland). Heltokigt. Det är ju sådant som inte "ska" gå med salukis :p

(Och ja, lika less som jag var på allt igår, lika glad är jag idag ;) )

Efter ett par dagar med hund som ömsom bajsat på golvet och varit dålig i magen verkar det nu har stadgat sig till det normala igen. Är glad att jag inte har några mattor på golvet förutom en i hallen...

Funderade på om man skulle åka upp och kika på SM... Nu blir det inget idag men kanske imorgon? Kan inte bestämma mig :p

Chess blir 11 månader i morgon och har börjat löpa :) Lellrompa börjar bli vuxen. Om nu en hoffe nånsin blir det ;)

Gömde massa korvbitar ute i trädgården förut så hon hade att göra ett bra tag :) Ska ta en långpromenad sen för ikväll blir hon själv några timmar då vi ska på bygdeföreningens årliga grillfest och dit kan hon inte följa med. Men jag får åka hem och rasta henne efter ett par timmar :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
923
Senast: inverterad
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 645
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 113

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka