Uppdatering- och snackistråd 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ingen mer kramp under natten. Hon får följa med mig till jobbet så jag kan ha koll på henne och även ta ut blod för att kolla fenemaldosen. Provet går då iväg direkt på måndag när jag är ledig.
Fenemal är vad jag förstått svårt att dosera även på tvåbeningar o används ganska sällsynt idag.

När jag själv drabbades av status epilepticus utan föregående attacker väcktes jag upp tack vare stesolid. Blev sedermera inställd på Keppra o har varit anfallsfri sedan dess.

Fenemal är vad jag förstått svårt att dosera även på tvåbeningar o används ganska sällsynt idag.

När jag själv drabbades av status epilepticus utan föregående attacker väcktes jag upp tack vare stesolid. Blev sedermera inställd på Keppra o har varit anfallsfri sedan dess.

På människor har man i princip gått bort från Fenemal pga de sedativa egenskaperna.
På hund är fenobarbital förstahandsval pga effektiviteten och de få biverkningarna :)

Dahlia hatar Winzi när hon krampar och stunden efteråt, morrar och har sig.
Mina andra hundar betedde sig också snurrigt när min gamling hade krampat. Det tog några gånger innan jag såg att hon också var ganska fientligt inställd efter ett anfall, spände sig och muckade. Sen vet jag inte riktig vad som var effekt av vad, jag höll dem åtskilda ganska många timmar efter anfallen.
Så tråkigt att hon blivit sämre, hoppas att det bara är tillfälligt. Har ni fått reda på om det ligger EP bakåt i linjerna?

Alltså, skjut mig :arghh:
Vad är det för elaka insekter som bor under träplankor i skogen? Pga en sådan så är Ebrah nu svullen vid ögat... Försöker kyla lite försiktigt och hoppas att det inte blir värre. Känner inte för att åka till vet igen..
13698158_673687082779675_3405791106272807976_o.jpg

Alltså, skjut mig :arghh:
Vad är det för elaka insekter som bor under träplankor i skogen? Pga en sådan så är Ebrah nu svullen vid ögat... Försöker kyla lite försiktigt och hoppas att det inte blir värre. Känner inte för att åka till vet igen..
13698158_673687082779675_3405791106272807976_o.jpg
Gissar också på någon sorts geting

Gissar också på någon sorts geting

Jo.. Det var nog jordgetingar. Såg inget av dem först, men Ebrah klev upp på plankan, flög av den och när vi gått en liten bit vände jag mig om och såg att det svärmat upp en hel.. flock(?) med större insekter. Dumma saker. Önskar att de kunnat ge sig på mig istället för Ebrah :( Hon är något mer svullen nu, men i princip helt obrydd. Får hoppas att det inte blir värre.

Jo.. Det var nog jordgetingar. Såg inget av dem först, men Ebrah klev upp på plankan, flög av den och när vi gått en liten bit vände jag mig om och såg att det svärmat upp en hel.. flock(?) med större insekter. Dumma saker. Önskar att de kunnat ge sig på mig istället för Ebrah :( Hon är något mer svullen nu, men i princip helt obrydd. Får hoppas att det inte blir värre.
Har du något antihistamin hemma? Ring i så fall vet o hör om dosering.

Fritte trampade i ett bo igår och hade hela sin håriga ljumske full med intrasslade, arga, getingar. Han är lite bulig vid sticken och slickar på dem ibland, men det verkar inte vara nån större fara. Men ont gör det ju *vet av egen erfarenhet*

Något säger mig att de kommer få ett helvete med den senare :grin:
Tror jag inte alls. Titta på det jag har fetat. Det låter ju toppen! :)

Is the Boxweiler the Right Breed for you?
  • Moderate Maintenance: Grooming should be performed regularly to keep its fur in good shape.
  • Moderate Shedding: Expect this dog to shed regularly. Be prepared to vacuum often. Brushing will reduce shedding as well as make the coat softer and cleaner.
  • Easy Training: Training will be enjoyable. This dog is inclined to listen to commands and obey its owner. This breed will require fewer repetitions to obey specific instructions, pleasing owners who like to see quick results.
  • Great Watchdog Ability: This dog will bark and alert its owners when an intruder is present.
  • Fairly Active: It will need regular exercise to maintain its fitness. Trips to the dog park are a great idea.
  • Good with Kids: This is a suitable breed for kids and is known to be playful, energetic, and affectionate around them.

• Moderate Maintenance: Grooming should be performed regularly to keep its fur in good shape.
  • Moderate Shedding: Expect this dog to shed regularly. Be prepared to vacuum often. Brushing will reduce shedding as well as make the coat softer and cleaner.
  • Easy Training: Training will be enjoyable. This dog is inclined to listen to commands and obey its owner. This breed will require fewer repetitions to obey specific instructions, pleasing owners who like to see quick results.
  • Great Watchdog Ability: This dog will bark and alert its owners when an intruder is present.
  • Fairly Active: It will need regular exercise to maintain its fitness. Trips to the dog park are a great idea.
  • Good with Kids: This is a suitable breed for kids and is known to be playful, energetic, and affectionate around them.
:rofl:

hBBE34505

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
923
Senast: inverterad
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 645
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 113

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höstföräldrar 2023
  • Kalla hamburgare
  • Västeråsträffstråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat