Uppdatering- och snackistråd 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tror jag inte alls. Titta på det jag har fetat. Det låter ju toppen! :)

Is the Boxweiler the Right Breed for you?
  • Moderate Maintenance: Grooming should be performed regularly to keep its fur in good shape.
  • Moderate Shedding: Expect this dog to shed regularly. Be prepared to vacuum often. Brushing will reduce shedding as well as make the coat softer and cleaner.
  • Easy Training: Training will be enjoyable. This dog is inclined to listen to commands and obey its owner. This breed will require fewer repetitions to obey specific instructions, pleasing owners who like to see quick results.
  • Great Watchdog Ability: This dog will bark and alert its owners when an intruder is present.
  • Fairly Active: It will need regular exercise to maintain its fitness. Trips to the dog park are a great idea.
  • Good with Kids: This is a suitable breed for kids and is known to be playful, energetic, and affectionate around them.
Och den är säkert frisk som en nötkärna :)

Mina andra hundar betedde sig också snurrigt när min gamling hade krampat. Det tog några gånger innan jag såg att hon också var ganska fientligt inställd efter ett anfall, spände sig och muckade. Sen vet jag inte riktig vad som var effekt av vad, jag höll dem åtskilda ganska många timmar efter anfallen.
Så tråkigt att hon blivit sämre, hoppas att det bara är tillfälligt. Har ni fått reda på om det ligger EP bakåt i linjerna?

Winzis uppfödare sa direkt att hon troligtvis inte kommer få ärliga svar, men att hon skulle fråga runt. Hon äger Winzis mamma men har inte fött upp mamman eller pappan själv.
Det är ju Ryssland hon är i från så jag hade inte förväntat mig något annat svar heller.
Winzis uppfödare litar jag till fullo på, hon är jättemån om sina hundar och har varit så orolig för Winzi.
Om hon säger att varken Winzis mamma eller Winzis halvsyskon (hon var ensamvalp) aldrig har krampat så tror jag på henne.
Hon har frågat de andra uppfödarna på både mamman och pappans sida men ingen säger att de har epilepsi i sina linjer, men om det stämmer får vi nog aldrig veta.
Vad vi vet är i alla fall att Winzi inte ska gå i avel och att det var helt rätt att ta bort valparna och kastrera henne.

13731547_10153883986703666_6221122836687136909_n.jpg

Vi invigde nya träningsvallen idag. 350 fantastiska meter drivning får jag ut, vilket är 150 meter mer än jag kunnat få till hemma förut. Nu gäller det bara att elefantdamerna börjar bygga lite kondis också! ;)

Jag har fått en ny inneboende :D en liten kaninunge har flyttat in under vedhögen, vilket Bobber inte är jätte imponerad av :rofl: Han vrålstirrar på vedhögen dagarna i ända och igår ville fröken långöra ge igen, så hon kommer skjutande som en kanon ut ur vedhögen rakt mot Bobber som gör en flygfärd en meter rätt upp och två meter bak :rofl::rofl::rofl: Nu sitter han en bit längre bort och vrålstirrar istället :D

Blä... Noll motivation för tillfället, smått rastlös aussie och så less på allt kring sjukdomar/veterinär/krångel. Varför har jag djur nu igen?

Det är fantastiskt träningsväder, jag har massor av får och nyslagen vall att träna på. Och alldeles för få hundar:cry:. Hela hundflocken är utslagen och har redan lagt sig till ro för nattvilan utan att ens påpeka att de vill ha middag först. Ale tiggde inte ens om att få fördiska min tallrik när jag ätit klart :eek: Är det ett tecken på att man bör söka hjälp, när man bränner ut fyra border collies? :nailbiting::cautious:

Det är fantastiskt träningsväder, jag har massor av får och nyslagen vall att träna på. Och alldeles för få hundar:cry:. Hela hundflocken är utslagen och har redan lagt sig till ro för nattvilan utan att ens påpeka att de vill ha middag först. Ale tiggde inte ens om att få fördiska min tallrik när jag ätit klart :eek: Är det ett tecken på att man bör söka hjälp, när man bränner ut fyra border collies? :nailbiting::cautious:

Nä. Man skaffar fler.

Jag försöker använda det här argumentet på min sambo. Jag kör slut på min hund ofta. Men han tycker ändå att jag ska vänta till nästa år. :angel:

Nä. Man skaffar fler.

Jag försöker använda det här argumentet på min sambo. Jag kör slut på min hund ofta. Men han tycker ändå att jag ska vänta till nästa år. :angel:

Jag kan inte köpa fler just nu, har tre valpar på ingång under vintern/våren :( Tur att det inte går att skicka hundar på flyget från UK så lätt, annars hade jag börjat impulsimportera unghundar :o:D Fördelen med att vara singel ;)

Jag kan inte köpa fler just nu, har tre valpar på ingång under vintern/våren :( Tur att det inte går att skicka hundar på flyget från UK så lätt, annars hade jag börjat impulsimportera unghundar :o:D Fördelen med att vara singel ;)

Åh vad kul! Den som väntar på något gott...

Haha ja! Fördelen med att vara singel. Han har inget emot flera hundar men är lite orolig över att ha valp med två "galna" unghundar. :D

@Migo haha tre valpar samtidigt?
Du kan få min på träningsläger :p (nåja, aussie...)

Ja, det lutar åt att det blir två från en kull och en från en annan kull. Så det blir iaf några veckors ålderskillnad ;) BC gör sig ju bäst i stim! Men vi lyckas trötta ut även kollohundar av andra raser, mina hundars vardag verkar vara mer än de flesta får sig till livs i form av aktiv träning :p

Två valpar samtidigt gick bra för mig som är amatör. ;) Så tre stycken för @Migo lär väl inte vara några problem. :laugh:

Jag är inte så orolig, dels har jag en bra flock som hjälper mig med värsta lekenergin och dels förväntas småttingarna tända på får vid låg ålder, så de snabbt lär sig att jag är sjukt lönsam att umgås med. Sen är det bara några månaders grundträning och så är de ett i flocken ;) *ta i trä*

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
923
Senast: inverterad
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 645
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 113

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka