Uppdatering- och snackistråd 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har Eski (Dangas Äskil Thorson) gått BPH, med i mitt tycke strålande resultat! Helt skottfast, höga siffror på trygghet (max på allt utom ett moment där det blev 3). Hög nyfikenhet på "dumpen" (heter det så?, halvfiguren som åker upp), men betänksam inför skramlet. Helt orädd för spöket, mig lurar du inte såg han ut att tänka. Inga kvarstående rädslor alls. Precis så bra som jag väntade mig, min kille är ju bara bäst! Och så träffade vi brorsan Trice!

Nu har Eski (Dangas Äskil Thorson) gått BPH, med i mitt tycke strålande resultat! Helt skottfast, höga siffror på trygghet (max på allt utom ett moment där det blev 3). Hög nyfikenhet på "dumpen" (heter det så?, halvfiguren som åker upp), men betänksam inför skramlet. Helt orädd för spöket, mig lurar du inte såg han ut att tänka. Inga kvarstående rädslor alls. Precis så bra som jag väntade mig, min kille är ju bara bäst! Och så träffade vi brorsan Trice!
ina_dance5.gif

Otis har i alla fall återhämtat sig väldigt fint hittills :) Han blir fortfarande trött snabbare än vanligt, men lungorna verkar inte ha tagit så mycket stryk som vi först var oroliga för.
Vi kom hem igår efter att ha tillbringar ett par härliga dagar hos vänner i Sörmland :) Det var full fart med fyra wachtlar, en tollare och en labbe, yngsta 14 veckor och äldsta 5 år. Så himla skönt med vettiga hundar, inga konstigheter att trycka in alla sex hundar i deras mysiga lilla hus om 75kvm :D

Här är alla utom lilla krokodilvalpen. Hon ville inte alls sitta still så länge :D
DSC_0480_zpso0drmswt.jpg

Som sagt... Krokodil, hur kul är det inte att hänga i en tollarsvans liksom? :angel:
DSC_0355_zpsq53owfyf.jpg

Otis blev lite kär i tollaren, han tyckte hon var väldigt tjusig med samma färg som honom :D

Idag har jag och Otis tränat apportering med fågel för andra gången. Jag tycker han gör det riktigt bra! Han är fin i munnen, tycker oftast att det är en bra idé att lämna tillbaka den till mig (och i hög fart dessutom!) och sitter kvar när jag ber honom. Avlämningarna är av flygande modell än så länge, men det tar sig det också :D

Sydde precis ett blommigt skydd till Aysus ben, kändes lite roligare än en trasig strumpa :p (och strumpan tror jag blir lite för varm när vi är ute)
Ska lägga in bild här när hon rest sig så att jag kan testa den ordentligt. Tror det kommer se lite fånigt ut :D

Winzi krampade idag. En vid lunchtid och en strax efter kl 19.
Hon har inte krampat sedan det hela började runt den 20:e maj. Tråkigt och jobbigt såklart.
Kommer såklart ligga på helspänn hela natten, jag hoppas att hon inte krampar många fler gånger till nu så jag måste åka in med henne igen. Har jobbat tredje dageb idag och ska jobba även hela dagen imorgon så behöver verkligen sova...
Ska kolla hur hon ligger i dos samt maila hennes neurolog på måndag, kanske behöver dosen höjas.

Winzi krampade idag. En vid lunchtid och en strax efter kl 19.
Hon har inte krampat sedan det hela började runt den 20:e maj. Tråkigt och jobbigt såklart.
Kommer såklart ligga på helspänn hela natten, jag hoppas att hon inte krampar många fler gånger till nu så jag måste åka in med henne igen. Har jobbat tredje dageb idag och ska jobba även hela dagen imorgon så behöver verkligen sova...
Ska kolla hur hon ligger i dos samt maila hennes neurolog på måndag, kanske behöver dosen höjas.
Neeej :(
Hoppas det blir bättre med att justera hennes dos.

Är tacksam att det inte är så illa med mina hundar som många andras här inne, men sjunde dagen på antibiotika för Stoja, ser ingen direkt bättring :/

Neeej :(
Hoppas det blir bättre med att justera hennes dos.

Hoppas det! Har stesolid att ge hemma i natt, krampar hon en gång till får hon det direkt. Hoppas jag kan undvika att åka in med henne. Mamma som var hundvakt gav stesolid vid första krampen, den hade dock i princip hunnit sluta innan hon hittade medicinen. Vid andra krampen satt jag i soffan, hann inte ens gå ifrån förrän den var över och ville inte lämna henne på soffan i full kramp då hon hade kunnat ramla ner.
Som tur var var hon sig själv igen efter krampen, bara några minuter senare när hon lugnat ned sig.
Dahlia hatar Winzi när hon krampar och stunden efteråt, morrar och har sig.

Är tacksam att det inte är så illa med mina hundar som många andras här inne, men sjunde dagen på antibiotika för Stoja, ser ingen direkt bättring :/
Har missat helt vad Stoja råkat ut för. Vad har hänt?

Usch och fy så mycket otur så många av era hundar har just nu :( Jag hoppas och håller tummarna för att det blir bättre så hundarna får vara friska.

Igår hade vi Svanssons "syrra" på besök, alltså samojeden. Och jag kan bara konstatera att jag är såååå nöjd med att ha en hund och att det råkar vara just Svansson :angel: dock är det så himla kul att se när de leker :love: När Svansson är som tröttast tycker han mest att hon är en pina, men igår var hakan pigg och glad och studsade runt ett bra tag.

Både Eski och brorsan var riktigt trevliga tycker jag! Både jag och beskrivaren blev bra sugna på att skaffa oss varsin vätte

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
923
Senast: inverterad
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 645
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 113

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka