Uppdatering- och snackistråd 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska nog ringa och fråga veterinären imorgon... Tror (har inte velat rota för mycket längst in i nyopererad mun) att de har lämnat tanden som mådde sämst :confused:

Okej. Mycket på en gång nu. Min fodertik är "hemma" eftersom hon ska med på våran dubbla rasspecial i helgen. Hon har preciiiiiis gått ur löp och ja.. Jag har en hane som aldrig parat förut :cool: Just nu ligger han frivilligt på golvet, har aldrig hänt förr, pga att det är j*vligt jobbigt att uppvakta en ovillig tik.

Har fått förfrågan om tikens uppfödare från Ryssland om att byta hane ett halvår. Ett mycket spännande erbjudande och en enorm komplimang. Dock lämnar jag aldrig bort min prins.

Valpen är svullen över ena kinden. Hårt, ej vätska. Ser inget inuti munnen och hon är inte öm. Vad tror ni som jobbar med djurvård här? En bula?

Okej. Mycket på en gång nu. Min fodertik är "hemma" eftersom hon ska med på våran dubbla rasspecial i helgen. Hon har preciiiiiis gått ur löp och ja.. Jag har en hane som aldrig parat förut :cool: Just nu ligger han frivilligt på golvet, har aldrig hänt förr, pga att det är j*vligt jobbigt att uppvakta en ovillig tik.

Har fått förfrågan om tikens uppfödare från Ryssland om att byta hane ett halvår. Ett mycket spännande erbjudande och en enorm komplimang. Dock lämnar jag aldrig bort min prins.

Valpen är svullen över ena kinden. Hårt, ej vätska. Ser inget inuti munnen och hon är inte öm. Vad tror ni som jobbar med djurvård här? En bula?
Stucken av nåt djur?

Fast alltså, ni måste ju berätta här om det var nån spännande valp eller ej! :mad::D
Det var i alla fall nytt blod för Sverige visade en koll i hunddata,Hade jag hittat en dobbis med dom stamtavle meriterna som valparnas föräldrar har hade jag hjulat av glädje (med risk för att bryta sönder mig)
Så ja vi kom nog fram till att det kan vara intressant för den svenska marknaden.

Haha så är det med Tonto som inte äter något som hundar tycker om. Men tabletter? Fan vad mumsigt. :banghead:
Läser ikapp så ser att jag har några sidor kvar, så ni pratar säkert om något annat nu men måste bara kommentera på det här.
Så är min med! När vi skulle avmaska för resan till finland sa jag till veternären att de fick stoppa ner dom i halsen på honom eftersom han är så sjukt kräsen. Men veterinären tyckte att vi skulle prova så hon la tabletterna i min hand tillsammans med lite godis som de hade. Hunden äter tabletterna och lämnar godiset...

Usch vad jag är ledsen över Sigges dåliga tandhälsa/nu utdragna tänder :cry:
Försökte förklara varför för sambon och fick fundera... Tror det är dels dåligt samvete men också att han plötsligt känns så mycket äldre, min lilla skrutt.
Dessutom är jag bitter över att de lämnat den värsta tanden så det gör ju inte saken bättre :yuck:

Det var i alla fall nytt blod för Sverige visade en koll i hunddata,Hade jag hittat en dobbis med dom stamtavle meriterna som valparnas föräldrar har hade jag hjulat av glädje (med risk för att bryta sönder mig)
Så ja vi kom nog fram till att det kan vara intressant för den svenska marknaden.

HA! Ska schäfervalpar börja studsa hos dig nu också?! :rofl: :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
923
Senast: inverterad
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 645
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 113

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka