Kallar du det lätt? Jag sträcker fram handen med medicin och slurp, så är den uppäten
Typ såhär:
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kallar du det lätt? Jag sträcker fram handen med medicin och slurp, så är den uppäten
Bah, hade lagt in det jag skulle svara i citat men det försvann. Minns inte ens vem det var, men positionsproblem i FF var det iaf.
Nu tänker jag kanske helfel eftersom jag aldrig tränat hund, men jag har för mig att jag läst om det förr här på buke.
Men om hunden skjuter ut baken i FF, kan man inte ha ett spö/dressyrspö/pinne i handen för att helt enkelt "peta in" bakdelen. Typ "kom ihåg att du har en bakdel också"?
(Och eftersom det är internet så lär jag ju förstärka att jag absolut inte menar slå, "CM-touch" och liknande. Utan att ha spöt i en sån position att när den går mot spöt/pinnen så går den snett och blir påminnd om det själv?)
Upplys mig gärna om man kan göra såhär och om inte, varför?
Bah, hade lagt in det jag skulle svara i citat men det försvann. Minns inte ens vem det var, men positionsproblem i FF var det iaf.
Nu tänker jag kanske helfel eftersom jag aldrig tränat hund, men jag har för mig att jag läst om det förr här på buke.
Men om hunden skjuter ut baken i FF, kan man inte ha ett spö/dressyrspö/pinne i handen för att helt enkelt "peta in" bakdelen. Typ "kom ihåg att du har en bakdel också"?
(Och eftersom det är internet så lär jag ju förstärka att jag absolut inte menar slå, "CM-touch" och liknande. Utan att ha spöt i en sån position att när den går mot spöt/pinnen så går den snett och blir påminnd om det själv?)
Upplys mig gärna om man kan göra såhär och om inte, varför?
Inte utan att det sitter åt för hårt... Ska se om jag hittar någon bra lösning med tejp. Sätter jag en tejpbit på insidan av benet och en på utsidan från bandagets överkant ut på benet lite så borde det hållas.. Sitter nu och klurar på om jag ska försöka få till det ikväll eller låta henne ha dagens (andra...) bandage till imorgon.. Det hon har nu har såklart hunnit åka ner lite.Det går inte att linda "fast" bandaget med nån bra typ gasbinda @Red_Chili ?
Inte utan att det sitter åt för hårt... Ska se om jag hittar någon bra lösning med tejp. Sätter jag en tejpbit på insidan av benet och en på utsidan från bandagets överkant ut på benet lite så borde det hållas.. Sitter nu och klurar på om jag ska försöka få till det ikväll eller låta henne ha dagens (andra...) bandage till imorgon.. Det hon har nu har såklart hunnit åka ner lite.
Inte utan att det sitter åt för hårt... Ska se om jag hittar någon bra lösning med tejp. Sätter jag en tejpbit på insidan av benet och en på utsidan från bandagets överkant ut på benet lite så borde det hållas.. Sitter nu och klurar på om jag ska försöka få till det ikväll eller låta henne ha dagens (andra...) bandage till imorgon.. Det hon har nu har såklart hunnit åka ner lite.
9 månader är det som gäller och som jag förstått det så kan du i princip gå ett öppenklassprov dagen efter du klarat anlagsklassen.Vid vilken ålder får hunden starta anlagsprov i viltspår? 9 mån? Får hunden starta öppenklass direkt efter godkänt anlag eller är det någon annan ålder där?
Du får starta ÖKL direkt efter anlaget är klart.Vid vilken ålder får hunden starta anlagsprov i viltspår? 9 mån? Får hunden starta öppenklass direkt efter godkänt anlag eller är det någon annan ålder där?
9 månader är det som gäller och som jag förstått det så kan du i princip gå ett öppenklassprov dagen efter du klarat anlagsklassen.
Du får starta ÖKL direkt efter anlaget är klart.
http://www.skk.se/global/dokument/prov-och-tavling/regler-for-viltsparprov-t36.pdf
Stackars liten!
Hörde att ni skulle komma och kika på brorsan i söndags så höll utkik efter er.
Var är den där ifrån och vem är den efter?Nu har det brunnit hos en av mina utländska uppfödar kontakter som skickade detta till mig (o en massa fler bilder,meriter,hälsotest mm)
@Voff HJÄLP!!!