Tycker mig sett på film att hon har typ samma lite tunnformade kropp som min MiniStadig Vill du påskina att min sötnos är tjock
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tycker mig sett på film att hon har typ samma lite tunnformade kropp som min MiniStadig Vill du påskina att min sötnos är tjock
Host,harkel.......förstår inte alls vad du talar om.Tycker mig sett på film att hon har typ samma lite tunnformade kropp som min Mini
Host,harkel.......förstår inte alls vad du talar om.
Nu är Aysu på djursjukhus... Något hände i skogen så plötsligt hade hon ett läskigt sår på benet, skelettet syntes också.. i eftermiddag ska hon sys och jag försöker nu att bara andas.Tur att hon är löjligt lätthanterad. Veterinären sa flera gånger att det var jättebra att vi åkte in direkt. Finns det verkligen hundägare som inte gör det i en sådan situation? Känns skrämmande i så fall...
Jag gjorde så tidigare. Men det funkade inte alls för min kille. Blev för mycket ensamtid så jag skaffade dagmatte istället!
Får man vara nyfiken och fråga hur du har löst det där? Hur hittade ni dagmatte och hur länge/ofta är er hund med dagmatten?
Jag la in en annons på Facebook och fick några svar.
Lämnar av honom där på morgonen innan jobbet (06.30-7.00 cirka) och hämtar honom vid 15.30
Han är där 5 dagar i veckan om det inte är röda dagar eller om husse är hemma.
Betalar 75 kr/dag!
Kallar du det lätt? Jag sträcker fram handen med medicin och slurp, så är den uppätenKan konstatera att det är lätt att få i Aysu medicin i alla fall. Delade tabletterna i några mindre bitar, rullade in dem i en boll med krossat kött och matade henne med den. Tog inte ens en halv sekund (och yes, jag kollade noga innan att medicinerna går att ge med mat. Den ena ska ges med mat, på den andra står det inget om att det ska ges utan).
Aysu börjar dessutom kännas piggare nu. Eller ja. Hon har mer vaken blick i alla fall. Jag ser dock till att lyfta henne istället för att hon ska behöva göra jobbiga hopp (framförallt när hon vill ner från soffa/säng) och jag fick tidigare ikväll hjälpa henne från soffan till fåtöljen när hon var lite vinglig. Fick även stå en stund vid soffan efter att hon hoppat upp i den för att hon inte skulle råka välta och ramla ner på golvet när hon satt ner. Nu går allt sådant utan problem, men hon haltade rejält i början av minirastningen ut på gräsmattan. Hoppas att det blir bättre för henne nu när hon fått i sig mer smärtstillande. Tycker att bandaget sitter lite väl tight också, men samtidigt vet jag ju att det måste sitta tight nu och det ska bytas imorgon.
Men, allt det här gör i alla fall att jag känner mig ännu mer pepp på att komma igång med någon form av nosaktivering till henne, för nu kommer jag försöka hålla henne lugn ett tag, tills hon läkt ordentligt och stygnen blivit tagna om 10-14 dagar.
Kallar du det lätt? Jag sträcker fram handen med medicin och slurp, så är den uppäten
Haha, ja, så har jag gjort förut, men nu var Aysu så seg att jag kände mig tveksam till hur hon skulle göra. Minns inte vilken hund jag skulle ge medicin, men det var någon som på något vis lyckades sortera ut medicinen från det mesta som den gömdes i, sedan spottades den ut Där var det bara att stoppa tabletten långt in i munnen och hålla igen tills hunden svalde.Kallar du det lätt? Jag sträcker fram handen med medicin och slurp, så är den uppäten
Haha, ja, så har jag gjort förut, men nu var Aysu så seg att jag kände mig tveksam till hur hon skulle göra. Minns inte vilken hund jag skulle ge medicin, men det var någon som på något vis lyckades sortera ut medicinen från det mesta som den gömdes i, sedan spottades den ut Där var det bara att stoppa tabletten långt in i munnen och hålla igen tills hunden svalde.
Haha, ja, så har jag gjort förut, men nu var Aysu så seg att jag kände mig tveksam till hur hon skulle göra. Minns inte vilken hund jag skulle ge medicin, men det var någon som på något vis lyckades sortera ut medicinen från det mesta som den gömdes i, sedan spottades den ut Där var det bara att stoppa tabletten långt in i munnen och hålla igen tills hunden svalde.
Så gjorde blandisen första gången jag skulle ge henne en tablett. Jag gömde tabletten i bredbar leverpastej som hon glatt stoppar i munnen, en sekund senare ploppar tabletten ur munnen medan hon mumsar vidare på leverpastejen. När den är slut slickar hon noga av tabletten som ligger på golvet, undersöker sedan noga golvet efter mikroskopiska leverpastej smulor och när hon är klar med det går hon fram till tabletten och äter den som den är. Efter det har hon alltid fått tabletter som de är och en godis som belöning efteråt istället.
Men näe vad läskigt!
Och vad är med alla våra bukehundar och veterinärbesök nu egentligen?