Uppdatering- och snackistråd 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är Aysu på djursjukhus... Något hände i skogen så plötsligt hade hon ett läskigt sår på benet, skelettet syntes också.. i eftermiddag ska hon sys och jag försöker nu att bara andas.Tur att hon är löjligt lätthanterad. Veterinären sa flera gånger att det var jättebra att vi åkte in direkt. Finns det verkligen hundägare som inte gör det i en sådan situation? Känns skrämmande i så fall...

Nu är Aysu på djursjukhus... Något hände i skogen så plötsligt hade hon ett läskigt sår på benet, skelettet syntes också.. i eftermiddag ska hon sys och jag försöker nu att bara andas.Tur att hon är löjligt lätthanterad. Veterinären sa flera gånger att det var jättebra att vi åkte in direkt. Finns det verkligen hundägare som inte gör det i en sådan situation? Känns skrämmande i så fall...
De beror på, syns benet så ja då åker jag in, om det bara är en snyggt rakt sår så brukar jag "fixa" det själv. Har det mesta hemma som behövs för sår så så länge jag inte känner att det är mig övermäktigt så brukar jag avvakta. :o

Men näe vad läskigt! :arghh:

Och vad är med alla våra bukehundar och veterinärbesök nu egentligen? :nailbiting:

Men huvaligen, hoppas att det läker snabbt och bra! :heart

Det låter som att det har alla förutsättningar att gå bra, med snabb åktur till veterinär. Håller tummarna för snabb läkning!

Och sen tycker jag det räcker med skador, sjukdomar, förgiftningar och annat skrot bland Buke-hundarna nu, det är dags för lite avkopplande semesterlugn :heart

håller tummarna för att allt går bra!

För oss tuffar det på. Vi är ju i Danmark nu på semester i två veckor, och det är myyycket att hålla koll på för den lille ordningsmannen kan jag säga. Han är inte lika skällig som hemma, men jag märker tydligt av hans problematik. Inget är ju som det ska/brukar vara. Stundvis är han klistrad vid min sida och andra gånger ska han fram-fram-fram till vad som är dumt. Nyfiken i en strut, javisst, men han klarar verkligen inte att folk går/springer helt planlöst, att folk bär på stora brädor osv. så just nu håller vi oss mestadels på stigar och är inte nere vid havet hela tiden. Skönt, tycker Riley i alla fall.

@Red_Chili Jag såg bilden på insta och hoppas det går bra för Aysu!

Jag vill ha en hund som är gjord av socker ,regnet står som spö i backen,jag har ingen lust att bli genomvåt idag igen (häromdagen missbedömde jag vädret o blev blöt in på bara skinnet i 1km och halvblöt i 2km)
Men vovven vill gärna gå en låååååååååååååååååååååååååång promenad,va fan är det för fel på henne :confused::devil: Varför får jag aldrig väderbrydda hundar :mad:

Jag vill ha en hund som är gjord av socker ,regnet står som spö i backen,jag har ingen lust att bli genomvåt idag igen (häromdagen missbedömde jag vädret o blev blöt in på bara skinnet i 1km och halvblöt i 2km)
Men vovven vill gärna gå en låååååååååååååååååååååååååång promenad,va fan är det för fel på henne :confused::devil: Varför får jag aldrig väderbrydda hundar :mad:
För att du är så utomordentligt petig med dina jyckar, så nånting ska du väl för fan osså ha :D:D:D

Undrar om Gissa blir sur på mig om jag konfiskerar hennes bur(sover i den på natten eller när hon blir sur) den tar plats i gästrummet då den är anpassad för 2 sittande dobbis tikar eller 1 bekvämt liggande dobbis tik.
Jag har en mindre flygbur hon kan få istället.

Har inte du frallor, eller minns jag fel? :confused:

/Fick SLÄPA frallorna genom skogen idag pga regn.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 914
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
925
Senast: inverterad
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 645
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 113

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka