Personen har jobbat på ett av de största bolagen. Var sambons försäkringsombud för flera år sen.
Ja men ha jobbar ju inte där nu och inte heller för dom andra bolagen. Men han måtte roa sig med datt lusläsa allas olika villkor - bara för att
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Personen har jobbat på ett av de största bolagen. Var sambons försäkringsombud för flera år sen.
Tack för tummarna @russinbulle @Emor @Voff
Vet inte om vi blev så mycket klokare.. Nya rtgbilder togs på höft, rygg och knän. Höften var lös men relativt oförändrad jämfört med gamla bilder. Ingen artros att prata om heller. Så vet hade svårt att tro att problemen kommer därifrån i dagsläget. Däremot hade han lite artros i knäna, och det formen på skenbenen skilde åt benen emellan. Vet tyckte också att korsbandet inte låg riktigt som det skulle på den vänstra knät, dvs det benet som han inte har ont i! Så summa sumarum så var det vänstra knäleden som verkade mest skum. Men där har han inga problem.
Däremot syntes det ganska tydligt att högra benet är en liten aning kortare än vänster när vet sträckte ut dem. Förmodligen muskulärt. Så nu kör vi en rimadylkur till att börja med för att se om han blir smärtfri. Sen blir det nog ett besök till fysioterapeut för att checka musklerna närmare. Väntar på simsäsongen, han var verkligen så i mycket bättre skick i somras när vi simtränade 2-3ggr per vecka! Tyvärr stängde det ända hundsimmet vi hade inom köravstånd i höstas så sen dess har vi haft ofrivillig paus.
Har efter en del överväganden ganska kraftiga funderingar på att gå över på Standardt torrfoder nu när min leverantör ska lägga ned. Någon som fodrar eller har fodrat med det?
Har hört mycket gott om deras foder och är rätt nöjd med innehållsförteckningen över lag. Fodrar med färskfoder just nu men iom att min leverantör ska lägga ned så kommer jag antingen tvingas byta till en avsevärt mycket dyrare leverantör, eller byta till ett annat färskfodermärke där jag dessutom måste åka iväg en ganska bra bit och hämta fodret själv med säckkärra på lokalbussen och det känns inte lockande.Jag ger Dalmatinern Standardt, då han behöver ett foder med få ingredienser och han tål lamm, så han får Standardt Mild. Han har ätit veterinärfoder pga allergi innan.
Har börjat ge Aussien Standardt Extra då han vägrar äta färskfoder i tillräcklig ranson och spyr på grund av det och så vidare. Ger honom rått kött i kombo med torrfodret.
Båda hundarna verkar fungera bra på fodret och det känns bra att det är så få ingredienser och lite kladd.
Har hört mycket gott om deras foder och är rätt nöjd med innehållsförteckningen över lag. Fodrar med färskfoder just nu men iom att min leverantör ska lägga ned så kommer jag antingen tvingas byta till en avsevärt mycket dyrare leverantör, eller byta till ett annat färskfodermärke där jag dessutom måste åka iväg en ganska bra bit och hämta fodret själv med säckkärra på lokalbussen och det känns inte lockande.
Tack för tummarna @russinbulle @Emor @Voff
Vet inte om vi blev så mycket klokare.. Nya rtgbilder togs på höft, rygg och knän. Höften var lös men relativt oförändrad jämfört med gamla bilder. Ingen artros att prata om heller. Så vet hade svårt att tro att problemen kommer därifrån i dagsläget. Däremot hade han lite artros i knäna, och det formen på skenbenen skilde åt benen emellan. Vet tyckte också att korsbandet inte låg riktigt som det skulle på den vänstra knät, dvs det benet som han inte har ont i! Så summa sumarum så var det vänstra knäleden som verkade mest skum. Men där har han inga problem.
Däremot syntes det ganska tydligt att högra benet är en liten aning kortare än vänster när vet sträckte ut dem. Förmodligen muskulärt. Så nu kör vi en rimadylkur till att börja med för att se om han blir smärtfri. Sen blir det nog ett besök till fysioterapeut för att checka musklerna närmare. Väntar på simsäsongen, han var verkligen så i mycket bättre skick i somras när vi simtränade 2-3ggr per vecka! Tyvärr stängde det ända hundsimmet vi hade inom köravstånd i höstas så sen dess har vi haft ofrivillig paus.
Har efter en del överväganden ganska kraftiga funderingar på att gå över på Standardt torrfoder nu när min leverantör ska lägga ned. Någon som fodrar eller har fodrat med det?
Standardt, den svarta påsen har jag bara bra erfarenheter av
Ni har inte badkar?
Håller tummarna för er, hältor är inte kul
Jag trodde bara att det fanns Mild, Normal, Extra och Vild. Alla har vit påse här.
Men jösses...Har precis skickat iväg ett lite småirriterat mejl till SKK och påpekat deras aviga rekommendation när det kommer till vad det kostar att äga hund. På sin hemsida skriver de följande i sin kostnadskalkyl:
"Hundfoder – ett foder av bra kvalité, exempel ICA 15 säckar à 99 kr (10 kg/säck)"
Så i SKK's ögon är ICAs foder för 99 kr/10 kg ett foder av "bra kvalité" och detta rekommenderar man till novisa hundägare. Om man som hundägare går på deras linje kommer man få en shock när man senare blir mer erfaren och märker att ett foder som är bra på riktigt inte sällan kostar 5 ggr så mycket...
Har du kollat Renault?Skrev ju tidigare att jag är ute efter en ny bil och när man har så många saker som ska gå ihop får man ibland tulla lite på något (det är dessutom en tjänstebil), så det lutar nog mest åt en Kia Ceed GT-Line då dom har något paket där allting ingår.
Bilen är stört skön att köra, upplever inget problem med buller eller så, men bagaget... Hunden går klart in i bilen men jag lär inte få in en MIM tex då det sluttar så mycket så det blir nog till att specialbeställa efter mått som gäller.
Mardrömmen är ju om man köper på sig en bil där hunden sen inte går in på ett säkert sätt.