Uppdatering och snackistråd 4

På måndag sätter vardagslydnads kursen igång, och jag börjar bli nervös över hur Hamlet kanske kommer bete sig.. tänk om han är så hemsk att vi bli hemskickade:nailbiting:

Fick precis veta att min leverantör av hundmat ska lägga ned, så nu är frågan om man ska gå över till en annan ÅF av samma foder, fast som tar ett ansenligt mycket högre pris, eller om man ska byta foder helt till något annat som är snällare mot plånboken.

I övrigt har jag gett upp med att få i Filimon sin skonkost så jag serverade honom en halv portion av sitt färskfoder med lite extra olja i. Det slafsade han i sig med god aptit. Nu återstår det att se hur det ser ut när det kommer ut bakvägen senare. Med lite tur bättrar det sig.

Hatar våran MIM. Ett helvete till att gnissla och skramla. I april höll den på att få sluta sina dagar i ett dike längs E:4an.
Vi silvertejpar. Så är den tyst ett par månader åt gången.
Rostar gör den också. Och låsen kärvar.
Kommer aldrig att köpa en MIM igen.
Sambon kallar den tre år av öronterror:rage:

Min hamnar snart i ett dike vid E22:an istället!

Vad har ni silvertejpat? Jag har gett mej på dom horisontella rören för de verkar skramla/gnissla mot varandra där de går ihop. Skramlet är borta, men inte gnisslet. :(

Min rostar också men det beror nog mest på att dess förra ägares hundar har gnagt på dörren. Bitmärken överallt!
Vet inte om mina lås kärvar, det finns ingen nyckel..

I övrigt har jag gett upp med att få i Filimon sin skonkost så jag serverade honom en halv portion av sitt färskfoder med lite extra olja i. Det slafsade han i sig med god aptit. Nu återstår det att se hur det ser ut när det kommer ut bakvägen senare. Med lite tur bättrar det sig.
:nailbiting:

Min hamnar snart i ett dike vid E22:an istället!

Vad har ni silvertejpat? Jag har gett mej på dom horisontella rören för de verkar skramla/gnissla mot varandra där de går ihop. Skramlet är borta, men inte gnisslet. :(

Min rostar också men det beror nog mest på att dess förra ägares hundar har gnagt på dörren. Bitmärken överallt!
Vet inte om mina lås kärvar, det finns ingen nyckel..
Mellanväggen är det värsta oljudet. Men också de vågrätta rören, de gnirkar där de går ihop. Vi har tejpat ALLA.
Vår bur började rosta första året och det utan att någon hund gnagt på nått. Lacken är rätt skör för stötar vilket kan bli när man behöver ta ur buren ibland. Våra hundar räds inte väta och smuts så de är ofta blöta när vi åker hem från skogen. Tydligen räcker det för att den ska rosta.
Dörrarna väsnas med för de sitter ju inte helt "tätt" när man stänger dom och de skallrar för minsta plupp på vägen. Har gett upp att få buren helt tyst. Jooo...om man kör i max 70 km/h på ett golv :meh:

Nästa bur blir en Artfex pga deras fiffiga dörrar. Garanterat skrammelfria:up:

Ni med gnisslande burar, går det inte att olja dem på vissa ställen?
I typ två dar. Sen hamnar det dessutom i pälsen på jyckarna. De kommer ju emot de där "skarvarna" där rören går ihop....det stället som gör att buren kan skjutas ihop.

Jag står just nu i valet och kvalet utav nästa bil. Idag kör jag en pytteliten A-mercedes som är löjligt liten med en stor hund.

Det är svårt att välja bil, :down: ekonomin ska ju hålla för det också, och jag ska ju ha bilen länge så den bör ju vara stor nog för en till hund i ungefär samma storlek som Riley, men då åker priserna alltid upp. Näääää inte lätt det här inte.

Mellanväggen är det värsta oljudet. Men också de vågrätta rören, de gnirkar där de går ihop. Vi har tejpat ALLA.
Vår bur började rosta första året och det utan att någon hund gnagt på nått. Lacken är rätt skör för stötar vilket kan bli när man behöver ta ur buren ibland. Våra hundar räds inte väta och smuts så de är ofta blöta när vi åker hem från skogen. Tydligen räcker det för att den ska rosta.
Dörrarna väsnas med för de sitter ju inte helt "tätt" när man stänger dom och de skallrar för minsta plupp på vägen. Har gett upp att få buren helt tyst. Jooo...om man kör i max 70 km/h på ett golv :meh:

Kanske ska plocka ut mellanväggen igen, mina behöver den inte. Men det händer jag har andra hundar i bilen. Den är ju rätt bökig att få bort och på plats dock..

Tänker ni köra enkelburar då? Tänkte era hundar är ju större än min och han rymdes inte nå vidare i artfex dubbelbur. Den var för låg framförallt men även kort på djupet.

Tänker ni köra enkelburar då? Tänkte era hundar är ju större än min och han rymdes inte nå vidare i artfex dubbelbur. Den var för låg framförallt men även kort på djupet.
Vi kommer köpa hundkärra först och främst iom att vi idag har två hundar och jag får valp till sommaren och sambon letar nytt. Tanken är väl att ha kärran om vi åker någonstanns med alla hundarna och bara ha en enkelbur bak för att braxa iväg och träna. Oftast har vi bara med en hund då. Vi tränar ändå inte på samma ställe och har två bilar. Men vi väntar med burbyte tills vi byter bil 2017. Vi har Volvo genom sambons jobb och vi vet inte vilken modell vi får. Kombiutrymmerna kommer förändras väldigt mycket på de nya modellerna så vår nuvarande MIM får ändå inte plats sen. Så vi får se då vad som finns på marknaden.
Men aldrig mer sidohängd dörr.

Kanske ska plocka ut mellanväggen igen, mina behöver den inte. Men det händer jag har andra hundar i bilen. Den är ju rätt bökig att få bort och på plats dock..
Ska också plocka ur vår. Skägget och Tiken har absolut inga problem att åka ihop och det bli mer plats för Tiken. Förhoppningsvis ska hon snart vara dräktig och då bör hon få mer utrymme.

Sista kvällsrundan och Filimon ville inte bajsa :D Visade inga tecken på att behöva bajsa utan lullade på och kissade på var och varannan buske som vanligt. Får hoppas att detta är ett tecken på att magen håller på att stabilisera sig, att det inte rinner rakt igenom utan faktiskt tar lite tid på sig...

Jag står just nu i valet och kvalet utav nästa bil. Idag kör jag en pytteliten A-mercedes som är löjligt liten med en stor hund.

Det är svårt att välja bil, :down: ekonomin ska ju hålla för det också, och jag ska ju ha bilen länge så den bör ju vara stor nog för en till hund i ungefär samma storlek som Riley, men då åker priserna alltid upp. Näääää inte lätt det här inte.
Har du kikat i tråden som handlar om just hundbilar? Där kanske du kan få några bra idéer :)

• Gilla
Reactions: Nux
Min HD-hund är halt. :( Har märkt på honom en tid att höger bak inte varit helt hundra, men i söndags gick han plötsligt på tre ben efter en helt vanlig rallyträning. Så imorgon bär det av till veterinären för en ny röntgen. Håll en tumme för honom! :(

Sista kvällsrundan och Filimon ville inte bajsa :D Visade inga tecken på att behöva bajsa utan lullade på och kissade på var och varannan buske som vanligt. Får hoppas att detta är ett tecken på att magen håller på att stabilisera sig, att det inte rinner rakt igenom utan faktiskt tar lite tid på sig...
:banana::banana:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
708
Senast: MML
·
Övr. Hund Fortfarande jätteung. Jag brukar rekommendera folk som är sugna på BC nr 2 i sitt lov att vänta tills den första tagit sitt VP, då har...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 022
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 210
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka