Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det sprutar fortfarande ur hunden, men han dricker, verkar lite piggare och verkar nästan lite hungrig efter att ha fastat hela dagen. Får hoppas att det ger med sig.
Något åt det hållet. Han var helt normal igår kväll, men i morse så sprutade det blodblandad diarré ur honom så fort vi kom ut till närmaste gräsmatta. Han fortsatte skita blodig diarré under hela promenaden. Han verkade lite småtrött och ville inte äta men drack självmant så när jag väl fick tag på veterinären så ordinerade hon skonkost och Pro-kolin+ i ett par dagar. Blir det sämre, eller inte förbättras efter pro-kolinkuren är klar så får vi komma in.Magsjuk?
Det där med strumpbyxor var ju en idé, även om han kommer se ut som fan Dock är det inte så trevligt när han bajsar ned pälsen helt och man måste spola av honom i duschen efteråt. Han är ju vit i rumpan så...@iNHALE Ska han inte på utställning är det väl bara att sätta saxen i honom,om du inte vill klippa så ta ett par nylonstrumpbyxor klipp hål för svans o "rumpa" och trä på dom.
Dom håller allt hår på benen på plats (collie trick)
Kan vara värt att vara områdets skrattobjekt om man slipper duscha hunden flera ggr om dagen och det är ju förhoppningsvis övergående.Det där med strumpbyxor var ju en idé, även om han kommer se ut som fan Dock är det inte så trevligt när han bajsar ned pälsen helt och man måste spola av honom i duschen efteråt. Han är ju vit i rumpan så...
Ja, plus att han måste schamponeras, det går inte att bara skölja med vatten för då luktar hela lägenheten av hundskit. Inte "vanlig" hundskit heller utan det luktar ju så tom härdade matte som är uppväxt i en laggård tycker det börjar bli jobbigt...Kan vara värt att vara områdets skrattobjekt om man slipper duscha hunden flera ggr om dagen och det är ju förhoppningsvis övergående.
Något åt det hållet. Han var helt normal igår kväll, men i morse så sprutade det blodblandad diarré ur honom så fort vi kom ut till närmaste gräsmatta. Han fortsatte skita blodig diarré under hela promenaden. Han verkade lite småtrött och ville inte äta men drack självmant så när jag väl fick tag på veterinären så ordinerade hon skonkost och Pro-kolin+ i ett par dagar. Blir det sämre, eller inte förbättras efter pro-kolinkuren är klar så får vi komma in.
Långhårig hund med diarré är ingen höjdare...
Ska se om jag får i honom lite överkokt ris nu till natten.
Gah. Lös hund på långpromenaden idag som rusar fram till oss på en lång skogsväg. Ingen ägare synlig någonstans alls men när jag röt åt den att stanna så hörde jag någon som visslade en bit bort. Hunden sket såklart i det. Efter en stund sprang den iväg i alla fall, meeen det tog ju inte många minuter innan hunden kommer ännu en gång!
Som tur var så var det en snäll hund. Såg ut att vara en ung hane av någon spanielmodell och mina hundar hade inget emot den, men alltså fan, att folk inte kan hålla koll på sina hundar! Jag slår vad om att det är en sån där ägare som tänker "jaja, han brukar springa iväg en bit, men han kommer ju alltid tillbaka!" säkert i kombination med "han är ju så snäll!".
Ok om det dykt upp en lös, glad unghund med ägare i närheten som gjort sitt bästa för att försöka få stopp på hunden, men så var det ju inte riktigt här
Ååå, jag är lite besatt nu av tanken på att klippa ner min hund ganska mycket.
Ebrah har ju jagat joggare när hon varit lös en gång Men ja, det är just hur ägarna hanterar situationen som spelar roll för mig.Tonto har lyckats dragit för mig en gång. Mot en fralla + ägare när han var valp. Han kom tillbaka när jag ropade men inte förens han hunnit fram för att stå en meter ifrån och stirra på frallan. Fy vad jag skämdes och bad om ursäkt. Rollo springer bara och gömmer sig bakom mig när vi möter folk.
Utan att ens titta på innehållet, så går oftast lax fetbort för mig - oftast för att den är odlad. Så kolla upp det.Ni som är duktiga på foder. En avlägsen bekant ska gå över på spannmålsfritt torrfoder och står och väger mellan Josera Lax & Potatis och Taste of the Wild High Prairie Canine. Någon som har erfarenhet av dessa? Är själv inte alls insatt i torrfoder.
Tack, ska påpeka det.Utan att ens titta på innehållet, så går oftast lax fetbort för mig - oftast för att den är odlad. Så kolla upp det.