Hur m0nga och ska man köpa nästaValp 2025

Inom retrieverträningen tar det absolut olika tid beroende på var de är i sin utbildning, men det är så klart olika för de olika grenarna :)

I mitt träningsgäng har de flesta 2-3 hundar i olika åldrar och nivåer, så det är naturligt att vi hjälps åt med alla hundar oavsett var i träningen de är.
Den mesta träningen går dock att göra själv, särskilt när man gör grundarbetet med de unga hundarna.
Det underlättar också mycket när man har träningsmarkerna utanför dörren, som jag har.
I mitt träningsgäng har de flesta en hund i full träning, att ha två förekommer men tre är mer ovanligt. Även inom brukset går det att göra mycket grundträning själv, men det är svårt att söka efter människor utan att ha tillgång till människor ;)

Att ha träningsamarken utanför dörren underlättar mycket!
 
Nu är det så att varken jag eller husse har nån hund i bruks, och det är en av anledningarna till att jag aldig börjat med bruks är att det verkar ta oerhört mycket tid och att man verkar så beroende av träningsgrupp. Fast samtidigt hur mycket av den tiden läggs på träningstid på den egna hunden i jämförelsa av vilken tid det tar? Varit med på nån bruksträning för hundra år sen och det tog en halv evighet att köra igenom alla hundarna men individuellt så fick de ju inte så himla mycket träning så att de direkt var slutkörda..

Precis som att mina två timmar i fårhagen inte är kvalitativ träningstid utan det är ju mycket runt omkring man pysslar med.
Det är klart att mycket tid går åt att hjälpa träningskompisarna, vill jag ha tre figgar att hitta i söket så får jag självklart hjälpa dom andra tre med sina hundar. Har min hund då fått en halvtimme, så tar det ju en och en halvtimme att hjälpa de andra.
 
Det är klart att mycket tid går åt att hjälpa träningskompisarna, vill jag ha tre figgar att hitta i söket så får jag självklart hjälpa dom andra tre med sina hundar. Har min hund då fått en halvtimme, så tar det ju en och en halvtimme att hjälpa de andra.
Samma i skyddet ju, man hade nog inte varit så uppskattad om man bara dök för att köra sin hund och sen åka hem.
Den stora delen av träningen är ju att kolla på andras arbete 😅
 
Absolut förståeligt och däri är den stora skillnaden. Jag kör nästan alltid själv eller parallellt med maken så träningen blir väldigt effektiv, nästan för effektiv om man inte har iallafall två-tre hundar att rotera iallafall 😅.

Sen lägger jag ju tid på kurser och att hålla i träningstillfällen och där blir det ju att en hel del tid går mellan varven. Det påverkar ju inte min egen träning till eller ftån utan är mer för att jag vill bidra till att agility verksamheten på klubben 🙂. Kan ju planera in den efter mitt schema och ork och lust.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 037
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 022
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
75 015
Senast: Jeps
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 653
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp