Uppdatering och snackistråd 4

Jag blir galen!! Dör störiga ljuddöden!! :banghead:

Hundarnas bur i bilen gnisslar, nåt vansinnigt! Den har gjort det innan också men då har jag löst det genom att flytta runt lite på den. Men det hjälper inte nu!!
Har provat lite andra små åtgärder som inte heller verkar hjälpa, så, har ni några tips?

Nån som haft en gnisslig MIMbur och lyckats hitta vad som gnisslar och åtgärdat det?

Hjälp mej innan jag kastar ut skiten!! :devil: O_o :crazy: :down:

Idag for jag och Hamlet till skogen och körde två personspår, länge sedan vi spårade senast så körde lätta spår. I första spåret hade jag en övertaggad hund i linan så det var lite flamsigt. Men fram kom vi!
I andra spåret fick han något bättre fokus och fick ner näsan lite mer, han blev löjligt glad när han hittade leksaken i slutet av spåret och slängde runt både på den och sig själv:D
Glömt hur kul det är med spår!

Jag blir galen!! Dör störiga ljuddöden!! :banghead:

Hundarnas bur i bilen gnisslar, nåt vansinnigt! Den har gjort det innan också men då har jag löst det genom att flytta runt lite på den. Men det hjälper inte nu!!
Har provat lite andra små åtgärder som inte heller verkar hjälpa, så, har ni några tips?

Nån som haft en gnisslig MIMbur och lyckats hitta vad som gnisslar och åtgärdat det?

Hjälp mej innan jag kastar ut skiten!! :devil: O_o :crazy: :down:

Hatar våran MIM. Ett helvete till att gnissla och skramla. I april höll den på att få sluta sina dagar i ett dike längs E:4an.
Vi silvertejpar. Så är den tyst ett par månader åt gången.
Rostar gör den också. Och låsen kärvar.
Kommer aldrig att köpa en MIM igen.
Sambon kallar den tre år av öronterror:rage:

Lillpumin gick för en stund sedan och öppnade min väska, körde ner nosen, hämtade min vante och tog ett jättesprång upp i sängen. Såg väldigt nöjd ut :meh: När jag tog den från honom tittade han på mig en sekund, väntade till jag satt mig i soffan igen, sen hoppade han ner och hämtade den andra vanten i väskan. Tillbaka i sängen där han slänger sig på rygg och kastade upp vanten i luften :rofl:

....sambon fick föresten testa evakueringsluckan när sonen och jag var på sportlov. Låset fastnade på tiken dörr så han fick plocka ut henne genom luckan. Den funkar iaf :meh:

Pust! Är det någon som vill byta "jobb" med mig? Idag har jag roddat 11 hundar från 5 olika säljare i 3 länder på 3 olika språk, dom ska alla till Sverige på ett samlat och helst billigt sätt och jag är transport ansvarig................

Nu ska jag rodda ihop köparna också och lösa problemet med dom sista hundarnas resa

Klubben har återinfört årets utställningseurasier och årets arbetande eurasier.
Min skrutt placerade sig topp-5 på båda listorna. 4a på utställningslistan och delad 3a på arbetande-listan.
Skoj!
Dags att de inför en kombinerat-lista också då :D de har en sådan för saluki, nu håller de dessutom på och ska ändra den så att lure coursing-resultat påverkar mer. (Nu kan en hund gå bra på utställning och placera sig dåligt på lc och hamna bra till på kombinerat-listan, bättre än en som går ok på utställning och springer bättre)

Pust! Är det någon som vill byta "jobb" med mig? Idag har jag roddat 11 hundar från 5 olika säljare i 3 länder på 3 olika språk, dom ska alla till Sverige på ett samlat och helst billigt sätt och jag är transport ansvarig................

Nu ska jag rodda ihop köparna också och lösa problemet med dom sista hundarnas resa

Vilka raser är det du har kontakter inom internationellt sett?:)

Från ett annat forum, någon som helst vill ha västgötaspets men söker efter andra rasalternativ som

- inte kräver allt för mycket pälsvård
- inte har några kända rasbundna sjukdomar
- är arbetsglad, men som inte blir knäpp av att en dag eller två få ligga och mysa i soffan
- ska funka lite som ''allround''-hund

och får detta svaret efter några riktiga bra rastips "Men jag skulle säga att en Bordercollie blandning, låter som något för dig. Jag är själv inne på det, en som har lite kortare päls."

:confused:

Från ett annat forum, någon som helst vill ha västgötaspets men söker efter andra rasalternativ som

- är arbetsglad, men som inte blir knäpp av att en dag eller två få ligga och mysa i soffan

och får detta svaret efter några riktiga bra rastips "Men jag skulle säga att en Bordercollie blandning, låter som något för dig. Jag är själv inne på det, en som har lite kortare päls."

:banghead: :banghead: :banghead:

Låter som att BC/husky skulle kunna vara ett bra alternativ! :up:

:meh:

@TheaH Jag såg det också, och jag vet inte om jag ska ge personen en ordentlig avhyvling eller om det är bättre att sätta sig på fingrarna :banghead:

Iofs så verkar TS vara rätt så klar med vad hon vill ha, så det är nog ingen fara, men ändå.

@TheaH Jag såg det också, och jag vet inte om jag ska ge personen en ordentlig avhyvling eller om det är bättre att sätta sig på fingrarna :banghead:

Iofs så verkar TS vara rätt så klar med vad hon vill ha, så det är nog ingen fara, men ändå.
Jag klickade fort bort mig till den sidan jag är moderator på där det finns vettigt folk :D Du borde verkligen skriva lite mer på den sidan ;)

Jo TS verkar väldigt seriös och duktig :love:

Jag klickade fort bort mig till den sidan jag är moderator på där det finns vettigt folk :D Du borde verkligen skriva lite mer på den sidan ;)

Jo TS verkar väldigt seriös och duktig :love:

Kan skriva om min och Riley's träning så alla andra kan känna sig duktiga och må bra över sina hundar :angel:

Nä, jag tror jag skulle skämmas ögonen ur mig. :o Alla andra är på SM-nivå och vi kämpar med inkallning typ
Fast ingen på den sidan är på SM-nivå, någon har vunnit någon hemmaklubbstävling men thats it :p Du kan ju lägga upp bilder i alla fall, plus att jag jobbar på en ny intervjuartikelserie som jag tänkte övertala dig till :angel:

Fast ingen på den sidan är på SM-nivå, någon har vunnit någon hemmaklubbstävling men thats it :p Du kan ju lägga upp bilder i alla fall, plus att jag jobbar på en ny intervjuartikelserie som jag tänkte övertala dig till :angel:

Schhhh nu, det känns typ så. :p Men det är väl så, det blir aldrig som man "bestämt" sig för.
Och åh nej :nailbiting: vad är detta för intervjuartikelserie ?!?

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
708
Senast: MML
·
Övr. Hund Fortfarande jätteung. Jag brukar rekommendera folk som är sugna på BC nr 2 i sitt lov att vänta tills den första tagit sitt VP, då har...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 022
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 210
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka