Uppdatering och snackistråd 4

Ja men han slapp väl strumpbyxorna,eller hann ni prova dom?
Vi slapp dem. Jag bestämde mig för att samla allt hår i två hästsvansar på baksidan av vardera lår, så det håller undan det värsta. Visst finns det lite hår på undersidan av svansen som får sig en skvätt, men det är inte me än att man torkar med en offrad disktrasa när man kommer in.

Min HD-hund är halt. :( Har märkt på honom en tid att höger bak inte varit helt hundra, men i söndags gick han plötsligt på tre ben efter en helt vanlig rallyträning. Så imorgon bär det av till veterinären för en ny röntgen. Håll en tumme för honom! :(

Håller en tumme!

Här har jag precis dragit igång sista rehabiliteringen för min HD hund. Blir han inte fräsch nu ger jag upp.

Jag står just nu i valet och kvalet utav nästa bil. Idag kör jag en pytteliten A-mercedes som är löjligt liten med en stor hund.

Det är svårt att välja bil, :down: ekonomin ska ju hålla för det också, och jag ska ju ha bilen länge så den bör ju vara stor nog för en till hund i ungefär samma storlek som Riley, men då åker priserna alltid upp. Näääää inte lätt det här inte.
Dacia Logan! Stor som en gammal Volvo 740, billig i drift och att köpa. Men man får inte vara bilsnobb eller gilla sk "körglädje". Den är arvtagare till Volvos epitet "världens snabbaste traktor". Men jag gillar det.

@mazariin och @Emor håller tummarna.

Var i dag hos veterinären och gjorde hälsokontroll av tiken inför parningen. Åkte där ifrån med ett grönt papper och texten "Tiken är väl lämpad för avel" och beröm från vetten:)

Nästa vecka blir det kärlek :heart

Jag blir galen!! Dör störiga ljuddöden!! :banghead:

Hundarnas bur i bilen gnisslar, nåt vansinnigt! Den har gjort det innan också men då har jag löst det genom att flytta runt lite på den. Men det hjälper inte nu!!
Har provat lite andra små åtgärder som inte heller verkar hjälpa, så, har ni några tips?

Nån som haft en gnisslig MIMbur och lyckats hitta vad som gnisslar och åtgärdat det?

Hjälp mej innan jag kastar ut skiten!! :devil: O_o :crazy: :down:

Jag sålde min, lyckades aldrig komma fram till vad det var som skramlade. Höll på att bli galen :devil::mad::confused:

Äckelmagade kan hoppa över det här inlägget.

I morse upptäckte jag att vår lilla katt som förfrusit öronen, nu har tappat den ena förfrysningsbiten. Troligtvis har tiken ätit upp öronbiten för hon var och slickade på honom så huvudet var helt blött och sen dess har vi inte sett örontoppen :wtf:

Mellanväggen är det värsta oljudet. Men också de vågrätta rören, de gnirkar där de går ihop. Vi har tejpat ALLA.
Vår bur började rosta första året och det utan att någon hund gnagt på nått. Lacken är rätt skör för stötar vilket kan bli när man behöver ta ur buren ibland. Våra hundar räds inte väta och smuts så de är ofta blöta när vi åker hem från skogen. Tydligen räcker det för att den ska rosta.
Dörrarna väsnas med för de sitter ju inte helt "tätt" när man stänger dom och de skallrar för minsta plupp på vägen. Har gett upp att få buren helt tyst. Jooo...om man kör i max 70 km/h på ett golv :meh:

Nästa bur blir en Artfex pga deras fiffiga dörrar. Garanterat skrammelfria:up:
Är supernöjd med min Artfexbur, aldrig att jag byter den mot en MIM igen :banghead:! (dock står artfexburen just nu i en källare och samlar damm för att tjänstebilen är för liten :angel::angel:)

Liksom några andra här är jag med i Vetbase gruppen på FB och ibland förfäras jag över svar och tips en del får när de frågar saker, men det är ju trots allt över 14.000 medlemmar så det är klart det är egna viljor, men! O_o Admin för gruppen känns ärligt talat lite skum.

Liksom några andra här är jag med i Vetbase gruppen på FB och ibland förfäras jag över svar och tips en del får när de frågar saker, men det är ju trots allt över 14.000 medlemmar så det är klart det är egna viljor, men! O_o Admin för gruppen känns ärligt talat lite skum.
Den gruppen gör mig rädd. Speciellt Admin så jag gick ur.

Admin är fruktansvärt skum. Säger du emot honom kan det bli riktigt obehagligt. Har du inga yrkestitlar har du inte rätt till en åsikt, trots att du kan vara betydligt mer påläst en herrn själv inom xzy område.

Gick ur efter hotfulla PM.

Admin är fruktansvärt skum. Säger du emot honom kan det bli riktigt obehagligt. Har du inga yrkestitlar har du inte rätt till en åsikt, trots att du kan vara betydligt mer påläst en herrn själv inom xzy område.

Gick ur efter hotfulla PM.
Träffade på denna Admin i en annan grupp. Jag hade svarat i ett inlägg en person gjort. Efter det fick jag märkliga PM. Blockade "Admin"då jag viste att många fått problem med hen. Dagen efter ringde "Admin" till min sambo och ville veta varför jag blockat!! :eek:Sambon avslutade samtalet direkt. Efter det har även han fått PM. Men han skiter i att öppna dom.

Träffade på denna Admin i en annan grupp. Jag hade svarat i ett inlägg en person gjort. Efter det fick jag märkliga PM. Blockade "Admin"då jag viste att många fått problem med hen. Dagen efter ringde "Admin" till min sambo och ville veta varför jag blockat!! :eek:Sambon avslutade samtalet direkt. Efter det har även han fått PM. Men han skiter i att öppna dom.

Försäkringsfrågan i schäfer va? Följde den tråden. Har också blockat honom.

Ja ett av många inlägg om försäkringar. Han blev utslängd ur gruppen efter den omgången.
Den människan verkar inte ha något liv - han verkar be alla att ringa honom personligen om dom har något strul eller funderingar gällande försäkringar :confused: Det är väl bättre att ringa försäkringsbolaget direkt, än en suspekt människa som inte ens vet vad han gör :cautious:

Den människan verkar inte ha något liv - han verkar be alla att ringa honom personligen om dom har något strul eller funderingar gällande försäkringar :confused: Det är väl bättre att ringa försäkringsbolaget direkt, än en suspekt människa som inte ens vet vad han gör :cautious:
Personen har jobbat på ett av de största bolagen. Var sambons försäkringsombud för flera år sen.

Tack för tummarna @russinbulle @Emor @Voff :love:

Vet inte om vi blev så mycket klokare.. :crazy: Nya rtgbilder togs på höft, rygg och knän. Höften var lös men relativt oförändrad jämfört med gamla bilder. Ingen artros att prata om heller. Så vet hade svårt att tro att problemen kommer därifrån i dagsläget. Däremot hade han lite artros i knäna, och det formen på skenbenen skilde åt benen emellan. Vet tyckte också att korsbandet inte låg riktigt som det skulle på den vänstra knät, dvs det benet som han inte har ont i! Så summa sumarum så var det vänstra knäleden som verkade mest skum. Men där har han inga problem. :confused:

Däremot syntes det ganska tydligt att högra benet är en liten aning kortare än vänster när vet sträckte ut dem. Förmodligen muskulärt. Så nu kör vi en rimadylkur till att börja med för att se om han blir smärtfri. Sen blir det nog ett besök till fysioterapeut för att checka musklerna närmare. Väntar på simsäsongen, han var verkligen så i mycket bättre skick i somras när vi simtränade 2-3ggr per vecka! Tyvärr stängde det ända hundsimmet vi hade inom köravstånd i höstas så sen dess har vi haft ofrivillig paus. :(

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
708
Senast: MML
·
Övr. Hund Fortfarande jätteung. Jag brukar rekommendera folk som är sugna på BC nr 2 i sitt lov att vänta tills den första tagit sitt VP, då har...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 022
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 210
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka