Aha. Smart är inte alltid intrycket man fått men ...Monster är inte mycket smartare än jag tror. Det är helt omöjligt, med tanke på hur smart jag tror han är.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Aha. Smart är inte alltid intrycket man fått men ...Monster är inte mycket smartare än jag tror. Det är helt omöjligt, med tanke på hur smart jag tror han är.
Aha. Smart är inte alltid intrycket man fått men ...
Men det är ju så du beskriver honom. Som när han fick välja mellan apportbock och frisbee (eller nåt) och valde din arm.
Monster är inte mycket smartare än jag tror. Det är helt omöjligt, med tanke på hur smart jag tror han är.
Förutom Filimon då, som kan stå och slicka och tugga i sitt eget kiss som om det vore från en löptik... kanske säger någotDet senaste jag läste på hundintelligensfronten var att man har konstaterat att hundar vet om att de finns. Eftersom de inte luktar lika länge på sitt eget kiss som på andras
Det senaste jag läste på hundintelligensfronten var att man har konstaterat att hundar vet om att de finns. Eftersom de inte luktar lika länge på sitt eget kiss som på andras
Förutom Filimon då, som kan stå och slicka och tugga i sitt eget kiss som om det vore från en löptik... kanske säger något
Förutom Filimon då, som kan stå och slicka och tugga i sitt eget kiss som om det vore från en löptik... kanske säger något
Men det är ju så du beskriver honom. Som när han fick välja mellan apportbock och frisbee (eller nåt) och valde din arm.
Fast egentligen tror jag att Monster i själva verket är en jättesmart hund, så smart att hans morsa inte hänger med
Äh. Det finns INGET som är så karaktärsdanande som djur. Man tror att man kan något tills man skaffar häst. Säkert samma med hund. De tar ner en på jorden direkt.Det sista är sannerligen sant! Jag har fått världens självförtroendeknäck, jag sitter och kollar dagens träningsfilmer (och sliter mitt hår i förtvivlade försök att få upp dem på internet, men det är en annan ilsketråd ) och inser att jag är världens sämsta tränare! Jag menar superdålig, jag jobbar aktivt mot målen och raserar längs vägen beteenden som satt som berg innan passet!
Hur fan får man en leksakstokig hund att frysa fast med alla tassar i backen och sänka huvudet och titta bort när man säger "ta bollen", på under en minut? Alla som vill ha lektioner är välkomna hit!
Stackars lille Monster som hamnade hos mig.
Äh. Det finns INGET som är så karaktärsdanande som djur. Man tror att man kan något tills man skaffar häst. Säkert samma med hund. De tar ner en på jorden direkt.
Det kommer bättre dagar!
Sitter och funderar på om jag ska köpa en bia-bädd till Aysu... 469 kr för en bädd känns som mycket pengar, men å andra sidan tänker jag spendera 700kr på ett täcke till henne och hon lär uppskatta bädden. Hoppas bara att valpen låter bli den...
Det senaste jag läste på hundintelligensfronten var att man har konstaterat att hundar vet om att de finns. Eftersom de inte luktar lika länge på sitt eget kiss som på andras
Gör en "sluss" med kompostgaller, så det blir som en hage innanför dörren. Ingen kommer in i huset förrän alla har blivit torkade och matte öppnar grinden.Vill bara lipa över hur mina golv och väggar ser ut pga detta väder.
Har glädjen att ha en grävare hemma som grävt upp en stor del av tomten (där de nya hundgårdarna ska byggas) och i detta väder betyder det att vi har ett stort, härligt gyttjebad för Schäfrar
Och jag hinner oftast inte stoppa alla tre hundarna i hallen så någon hinner alltid in och skaka av sig lite lera på väggarna.
jag vill ha snö. Jag vill ha snö. Jag vill ha snö. Jag vill ha snö.
Vill bara lipa över hur mina golv och väggar ser ut pga detta väder.
Har glädjen att ha en grävare hemma som grävt upp en stor del av tomten (där de nya hundgårdarna ska byggas) och i detta väder betyder det att vi har ett stort, härligt gyttjebad för Schäfrar
Och jag hinner oftast inte stoppa alla tre hundarna i hallen så någon hinner alltid in och skaka av sig lite lera på väggarna.
jag vill ha snö. Jag vill ha snö. Jag vill ha snö. Jag vill ha snö.
Hallen är yttepytteliten och de hoppar med lätthet över gallren när det är "trångt". Hade en grind ett tag som var betydligt högre men även den hoppade de över så den åkte väck. Den var mest i vägen.Gör en "sluss" med kompostgaller, så det blir som en hage innanför dörren. Ingen kommer in i huset förrän alla har blivit torkade och matte öppnar grinden.
Det är helt otroligt hur skitiga schäfrar blir! Tilly är just nu här mycket mer än hon varit förut, och herregud vilken skillnad... Vi går samma promenad alla tre, förutom att Monster ränner omkring lite hur som helst i diken och på åkrar medan Tilly och jag traskar på på vägen, men när vi kommer hem så är Monster lite smutsig bak på benen och hela schäferskrsället är täckt av lera! Ett par timmar senare (när det är dags att gå ut igen ) har hon torkat så pass att eländet som krupit in i pälsen tar och ramlar av...
Jag kan väl inte påstå att jag glömt hur mycket schäfrar smutsar ner, men jag hade sannerligen lyckats förtränga en del i alla fall. Det är grus överallt!
(Och nej, jag försöker inte jämföra att ha en schäfer med att ha många, jag jämför att ha en schäfer mot att ha en corso. )
-----------------------
In other news kommer jag snart att ta till våld mot youtube... LADDA UPP FILMERNA NÅN GÅNG DÅ!!!