Uppdatering och snackistråd 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Måste bara dela två klipp på lille Kjapp som verkligen blir duktigare och duktigare. Nu längtar jag tills han har åldern inne att börja tävla. :love: Däremot måste vi lära oss att svänga utan att riva. :angel: Han är väldigt känslig på det sättet, trycker jag på honom för mycket eller kommer för nära så river han.

Självklart kan man styra vart hunden sätter sig, man tränar in transportsträcka o sen vassego att kissobajs.

Man kan inte kräva perfektion av valpar eller hundar med ränndreta.

Mina satter sig nar jag sager till. Har de inget att klamma ut forsoker de och ger upp ... da vet jag ju att de ar klara. Och annars gar vi en liten stund, jag sager till och det bajsas. Sedan sager jag att "Let's go back" och om nagon behover ga mera kommer det da. :cool: Mandy blev tranad nar vi akte pa tavlingar och bodde pa motell ... och Diva har lart sig av bara farten.:p

Fixade en film från dagens promenad. Det var lite för mörkt för att fotografera, men ja, filma gick bra :D

Åhhh, men det är ju min skog med, bästa skogen i kommunen! Har ju inte varit så långt ute i den sedan i april..... har bara tagit mig till första kalhygget från parkeringen sett.

Bor några hundra meter från den, så vill du fika någon gång och hälsa på galna lapphundar så är du välkommen hit.

/ kayoba

Jobbigt med besök om man ändå inte får plats i soffan, verkar det som :p
Sigge ligger och sover på mina fötter, sambon har en kompis här. Inser att Stoja är borta och att dörren till vårt extrarum är stängd. Har inte alls märkt att hon varit jobbig så jag frågade varför de stängt in henne.
"Nä, det gjorde hon själv. Hon gick in, puttade till dörren och la sig bakom den". Där låg hon helt nöjd tills det var dags för mat :p

Och apropå ingenting är Sigges klåda bättre än någonsin, vi njuter båda två :)

Morgondagens träning planerad också, hoppas på att orka lite mer hund än jag gjort senaste veckan, för nu slutar jag jobba :)

Åhhh, men det är ju min skog med, bästa skogen i kommunen! Har ju inte varit så långt ute i den sedan i april..... har bara tagit mig till första kalhygget från parkeringen sett.

Bor några hundra meter från den, så vill du fika någon gång och hälsa på galna lapphundar så är du välkommen hit.

/ kayoba
Jag är mest där "konstiga" tider och vid dåligt väder nu, för under hösten träffade vi flertalet otrevliga hundar där (med inte allt för vettiga ägare heller), tyvärr. Meeen jag gillar promenadsällskap, Aysu gillar lapphundar och valpen behöver träffa hundar av olika typer så jag kan ju hojta till efter jul/nyår någon gång :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
786
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 105
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 022
Senast: Milosari
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023