Woho! Ny rasstandrad för dobermann klubbad, med OKUPERAT som standard
Party!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Woho! Ny rasstandrad för dobermann klubbad, med OKUPERAT som standard
Det där stämmer ju rätt bra in på min ras också. Stor, aktiv hund. Mer än en sällskapshund, mindre än en brukshund. Robust, entusiastisk, kärleksfull och clowning stämmer också. Duger till alla sporter på hobbynivå men inga SM-hundar. Min ras har ju dock ännu mer lättskött päls än din, måste inte ens trimmas Men fäller dock. Och så är min ras sjukare.
Fäller? Jag vet inte om man kan kalla detta domedagshelvete av konstant behåring på allt förutom hunden för att fälla. Det är sjukt hur mycket dom fäller. Tycker att han kan behålla lite päls så att han inte fryser.
Äschdå. Säg till om du är intresserad av en fin, ganska ung saluki. Jag vet en som behöver ett hemBlev inget med den omplaceringshunden jag skrev om för ett tag sen. Ägaren valde ett hem i samma stad som hon bor i, även om hon skrev att mitt hem lät mer passande. Misstänkte att avståndet kunde ställa till det.
Sen i onsdags förra veckan är jag hundvakt så jag har fått testa på livet med tre hundar på riktigt och jag har trivts väldigt bra med det. Unghunden är glad för att han har någon att leka mycket med och gammelhunden är glad över att slippa all uppmärksamhet från unghunden Men men, vi får se när en tredje hund flyttar hit...
Jag tror att allting har sin mening! Du kommer hitta en bättre hund Låter ju som att tre hundar passar utmärkt i ditt liv iallafall, bra det!Blev inget med den omplaceringshunden jag skrev om för ett tag sen. Ägaren valde ett hem i samma stad som hon bor i, även om hon skrev att mitt hem lät mer passande. Misstänkte att avståndet kunde ställa till det.
Sen i onsdags förra veckan är jag hundvakt så jag har fått testa på livet med tre hundar på riktigt och jag har trivts väldigt bra med det. Unghunden är glad för att han har någon att leka mycket med och gammelhunden är glad över att slippa all uppmärksamhet från unghunden Men men, vi får se när en tredje hund flyttar hit...
Haha, tack men nej tack Saluki är inte riktigt min ras känner jagÄschdå. Säg till om du är intresserad av en fin, ganska ung saluki. Jag vet en som behöver ett hem
Jag hoppas du har rätt!Jag tror att allting har sin mening! Du kommer hitta en bättre hund Låter ju som att tre hundar passar utmärkt i ditt liv iallafall, bra det!
Tråkigt! Hoppas att ni inte hunnit bygga upp för stor förväntan. Men roligt att det verkar funka med tre. Vad är det för ras på lånehunden? Jag fantiserar om vilken ras som skulle passa barnen (10, 12, 14) bättre och som samtidigt klarar av att leva och trivas med vår stora klump till yrväder. Det blir inte av på riktigt. Min man vägrar, men det är roligt att tänka på i alla fall. Och han kan ju ändra sig...Blev inget med den omplaceringshunden jag skrev om för ett tag sen. Ägaren valde ett hem i samma stad som hon bor i, även om hon skrev att mitt hem lät mer passande. Misstänkte att avståndet kunde ställa till det.
Nej, jag hade redan en känsla av att hon tyckte det var lite långt hit så det var mest skönt att få det bekräftat även om det såklart är tråkigt också. Hunden lät väldigt trevlig och var i perfekt ålder. Lånehunden är en ceskyterrier, precis som min gammelhund. De som äger lånehunden hade två andra ceskys under min uppväxt och det var framför allt de hundarna jag fick passa för att bevisa för mina föräldrar att jag klarade av en hund Så det är pga dem som jag har en cesky Trevlig ras som egentligen passar mig väldigt bra men min hund har haft för mycket sjukdomar i sitt liv för att jag ska våga mig på en cesky igen... Det är en väldigt vääääldigt liten ras i Sverige så avelsutbudet blir därefter.Tråkigt! Hoppas att ni inte hunnit bygga upp för stor förväntan. Men roligt att det verkar funka med tre. Vad är det för ras på lånehunden? Jag fantiserar om vilken ras som skulle passa barnen (10, 12, 14) bättre och som samtidigt klarar av att leva och trivas med vår stora klump till yrväder. Det blir inte av på riktigt. Min man vägrar, men det är roligt att tänka på i alla fall. Och han kan ju ändra sig...
Jag hade aldrig hört talas om eller sett nån cesky innan jag såg din. Synd på sjukdomar när det verkar vara en sån trevlig ras. De ska vara precis lagom popuära, verkar det.Nej, jag hade redan en känsla av att hon tyckte det var lite långt hit så det var mest skönt att få det bekräftat även om det såklart är tråkigt också. Hunden lät väldigt trevlig och var i perfekt ålder. Lånehunden är en ceskyterrier, precis som min gammelhund. De som äger lånehunden hade två andra ceskys under min uppväxt och det var framför allt de hundarna jag fick passa för att bevisa för mina föräldrar att jag klarade av en hund Så det är pga dem som jag har en cesky Trevlig ras som egentligen passar mig väldigt bra men min hund har haft för mycket sjukdomar i sitt liv för att jag ska våga mig på en cesky igen... Det är en väldigt vääääldigt liten ras i Sverige så avelsutbudet blir därefter.
Självklart kan man styra vart hunden sätter sig, man tränar in transportsträcka o sen vassego att kissobajs.
Man kan inte kräva perfektion av valpar eller hundar med ränndreta.
Ja precis, lagom populära är nog bäst. Utbudet har blivit lite bättre efter att några hundar importerats från Tjeckien som jag förstått det. Men jag är avskräckt...Jag hade aldrig hört talas om eller sett nån cesky innan jag såg din. Synd på sjukdomar när det verkar vara en sån trevlig ras. De ska vara precis lagom popuära, verkar det.
Haha ja, han har jättestora öronMen öronen
@McFlurry
Önskar jag hade sån skog på lagom avstånd...Fixade en film från dagens promenad. Det var lite för mörkt för att fotografera, men ja, filma gick bra