Uppdatering och snackistråd 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gick idag en lite längre morgonrastning än vanligt. Snacka om att hundarna utnyttjade promenaden. Någon har förvandlat dem till bajsmaskiner under natten :o Normalt bajsar de en eller två gånger per dag, nu kändes det som femhundra gånger bara under den lilla promenaden... Nåja, nu borde det vara lugnt här hemma ett tag. (Om jag stirrar på ipaden märker jag nästan inte att valpen studsar runt i sängen)

Idag fick så min tik sina valpar. Tyvärr gick det inte alls som man hoppas, utan det slutade med snitt och bara 2 av 4 valpar överlevde.
Jag hade egentligen tänkt kastrera henne i samband med snittet eftersom att hon ska kastreras, men veterinären avrådde. Så jag ringde en annan veterinär, som också avrådde. Så nu har jag en snittad tik och får se fram emot en kastrering senare istället…
Vilken jävla skitdag att ha hund alltså. Men så länge Ila klarar sig, det är det viktigaste av allt.

Idag fick så min tik sina valpar. Tyvärr gick det inte alls som man hoppas, utan det slutade med snitt och bara 2 av 4 valpar överlevde.
Jag hade egentligen tänkt kastrera henne i samband med snittet eftersom att hon ska kastreras, men veterinären avrådde. Så jag ringde en annan veterinär, som också avrådde. Så nu har jag en snittad tik och får se fram emot en kastrering senare istället…
Vilken jävla skitdag att ha hund alltså. Men så länge Ila klarar sig, det är det viktigaste av allt.

Fy så hemskt :(. Men skönt att hon klarade sig, nu är det bar 8 v kvar tills du får hem henne! Och det var väl bara halvfoder va, så hon blir helt din nu....? Eller är det två kullar hon ska ha, trots allt som talade emot henne som avelshund?

Fy så hemskt :(. Men skönt att hon klarade sig, nu är det bar 8 v kvar tills du får hem henne! Och det var väl bara halvfoder va, så hon blir helt din nu....? Eller är det två kullar hon ska ha, trots allt som talade emot henne som avelshund?

Det är tack och lov bara en kull så om 8 veckor kommer hon hem och då är hon bara min. :love:
Men såna här dagar är det fasen inte kul alltså. :(

Förstår det :(. Men nu är du på slutsträckan, håll ut :up:!

Hoppas hon återhämtar sig snabbt från snittet!

Det känns lite som att snubbla på målsnöret typ, om du förstår vad jag menar. Men snart är det klart. Med tanke på hur galet snabbt livet snurrar på just nu så kommer 8 veckor att gå på ett kick känns det som.

Beklagar verkligen din tik.
Samtidigt, lite rått kanske så tycker jag att det är lite rätt åt uppfödaren att hen bara fick ut två valpar efter alla fula turer.
Jag hoppas innerligt att du nu får en bra tid med din hund.

@Aningsfull, så trist med allt det där. Hoppas att allt går bra med din tik ändå. Och jag håller med @Voff, det är ju lite bra på något vis att den där uppfödaren inte får speciellt många valpar att sälja vidare... Misstänker att du själv inte ska ha någon valp?

Sitter och funderar på om jag ska köpa en bia-bädd till Aysu... 469 kr för en bädd känns som mycket pengar, men å andra sidan tänker jag spendera 700kr på ett täcke till henne och hon lär uppskatta bädden. Hoppas bara att valpen låter bli den...

@Aningsfull, så trist med allt det där. Hoppas att allt går bra med din tik ändå. Och jag håller med @Voff, det är ju lite bra på något vis att den där uppfödaren inte får speciellt många valpar att sälja vidare... Misstänker att du själv inte ska ha någon valp?

Nej jag ska inte ha någon. Är verkligen ingenting som intresserar mig.
Däremot kommer Kjapp att få halvsyskon nästa år och där är jag desto mer intresserad. :angel:

vad trakigt @Aningsfull :( hoppas det gr bra med lakning etc iaf. varfor avrads det fran kastrering samtidigt?

Det är tydligen blödningsrisk och större risk för komplikation att göra det i samband med ett snitt. Livmodern och alla kärl omkring den är förstorade efter en dräktighet. Är livmodern skadad så att man inte har något annat val så kan man plocka ur den, men om det inte behövs så rekomenderar dom att vänta och göra det när den återhämtat sig efter dräktigheten

På morgonpromenaden idag visade det sig att labben tydligen hade stoppat i sig en strumpa:nailbiting: Förbaskade hund.. Väldigt glad dock att den lyckats ta sig igenom systemet!

När jag sedan gick med vår golden träffade vi självklart på en katt.. Blev dock överaskad för han "bara" skällde efter den, inget dragande i kopplet! Och jag lyckades få hans uppmärksamhet, oftast brukar han bli blockerad och o kontaktbar. Så det kändes himla bra:)

Jag är med i din uppfödares Facebook grupp och läste just att de var tvugna att snitta. Tänkte på dig och att det måste vara jättejobbigt att ens hund måste in och opereras utan att man kan vara med :down:

Jag är sjukt seg idag... Får bli en lugn dag med kel, klicker och grisklöv för hundarna. Har iaf hunnit med ett jättefint hundmöte, tyst och lugn Stoja trots att jag varken hade godis eller kunde gå undan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
786
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 105
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 022
Senast: Milosari
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023