Uppdatering och snackistråd 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så trist @Voff :(

Min gamling har fått ännu ett anfall, tredje gången nu. Jag tror det är någon form av ep, det konstiga är att det har hänt vid exakt samma tillfälle alla tre gångerna. Alla gånger har det skett direkt efter frukosten, när vi ska gå ut, alltid på morgonen. Jag vet inte riktigt om det går att dra några slutsatser från det, men det är ju nånting som "triggar" där.
För tillfället är det inte särskilt ofta, men anfallen blir kraftigare för varje gång, så det ser väl inte så bra ut.

Tack alla.
Nu har vi har bestämt oss. Vi säljer ungtiken och köper in en helt ny linje. Då har vi två skilda linjer att bygga vidare på. Båda tycker att det känns självklart och bra. Magkänslan är tillfreds.
Vi har kontaktat den enhet som köpte in ungtikens kullsyster samt den andra tiken från oss till tjänst. De hade inga anslag nu på att köpa in mer hundar men lär få frammåt våren. De ville iaf se henne.
Vi har ingen brådska egentligen. Handlar väl mer om att man vill börja leta ny tik (vilket sambon redan gör)
Dock är väl vi osäkra på om ungtiken är ett tjänsteämne. Hon är en typisk sport och tävlingshund och ganska olik de andra två som enheten köpt in. Men de får bedömma detta. Hade ju varit fantastiskt kul att få 4 tjänstehundar på 20 valpar!
Men magkänslan säger mig att hon gör sig bäst till tävling som det var tänkt.

@Voff Tråkigt att avelsplanerna inte blev som tänkt:(

-----
Fy vad ledsen jag blir... På morgonpromenaden idag blev Hamlet påhoppad av en lös hund, han som redan är så fruktansvärt otrygg i hundmöten:( Hamlet är sällan sen med att försvara sig så han högg mot den andra hunden, men såg ut som han markerade och inte försökte få tag i den andre hunden. Som tur var räckte det för att få den andre hunden att backa..
Blir så fruktansvärt ledsen och frustrerad på att vår träning som vi sliter med varje dag, kan riskera att förstöras för att vissa inte kan hålla koll på sina hundar!
Vi kom undan med blotta förskräckelsen och med en super stressad hund utan yttre skador i alla fall. Hur den andra hunden mår vet jag inte för matten var snabb som attan att hämta sin lilla hund och gå iväg.. Utan att säga ett enda ord! Fruktansvärt fräckt! Man ber för bövelen om ursäkt åtminstone... :rage:

Min gamling har fått ännu ett anfall, tredje gången nu. Jag tror det är någon form av ep, det konstiga är att det har hänt vid exakt samma tillfälle alla tre gångerna. Alla gånger har det skett direkt efter frukosten, när vi ska gå ut, alltid på morgonen. Jag vet inte riktigt om det går att dra några slutsatser från det, men det är ju nånting som "triggar" där.
För tillfället är det inte särskilt ofta, men anfallen blir kraftigare för varje gång, så det ser väl inte så bra ut.
Går upp i varv när ni ska ut?
Tråkigt med fler anfall :( Jag har ingen erfarenhet själv men har för mig att det är rätt typiskt med olika saker som triggar?

När man kommer till klubben och planerna ser ut såhär.. Tack för den, idioter!

12376725_10153783091943374_5244084399520005488_n.jpg

Går upp i varv när ni ska ut?
Tråkigt med fler anfall :( Jag har ingen erfarenhet själv men har för mig att det är rätt typiskt med olika saker som triggar?
Ja, det kan ju vara det. Jag tycker att hon går upp mer i varv innan maten, men det kan ju bero på det också.
Jag var lite inne på att det är medicinernas fel, men hon hinner ju knappt svälja dem innan hon går ut.

Julkänslan är lika med noll. Vi hade +13 grader i helgen och lägre än 4-5 plus blir det inte under julhelgen. På det lite regn vissa dagar :( Jag vill ha frusna marker och slippa lerkladd. Vill se frostvita fält och slippa skitiga brallor och skor. Jag vill ha vinter :)

Om anfallen började nu när hon är gammal så finns det en bakomliggande orsak. Oftast en tumör. Primär epilepsi debuterar tidigt, mellan 1-4 år visar det sig.

Om anfallen började nu när hon är gammal så finns det en bakomliggande orsak. Oftast en tumör. Primär epilepsi debuterar tidigt, mellan 1-4 år visar det sig.
Jo, jag förstår det. Hon är ju gammal och jag funderar inte så mycket på exakt varför hon får anfallen, för något är det ju som felar. Jag funderar på tidpunkten när hon får anfallen, det har alltid varit vid exakt samma tidpunkt. Det gör mig konfunderad och gör att jag tänker i banorna att ändra rutinerna.

@Voff Tråkigt att avelsplanerna inte blev som tänkt:(

-----
Fy vad ledsen jag blir... På morgonpromenaden idag blev Hamlet påhoppad av en lös hund, han som redan är så fruktansvärt otrygg i hundmöten:( Hamlet är sällan sen med att försvara sig så han högg mot den andra hunden, men såg ut som han markerade och inte försökte få tag i den andre hunden. Som tur var räckte det för att få den andre hunden att backa..
Blir så fruktansvärt ledsen och frustrerad på att vår träning som vi sliter med varje dag, kan riskera att förstöras för att vissa inte kan hålla koll på sina hundar!
Vi kom undan med blotta förskräckelsen och med en super stressad hund utan yttre skador i alla fall. Hur den andra hunden mår vet jag inte för matten var snabb som attan att hämta sin lilla hund och gå iväg.. Utan att säga ett enda ord! Fruktansvärt fräckt! Man ber för bövelen om ursäkt åtminstone... :rage:

men fy :rage: jag som annars aldrig säger ett ord om någon gör fel skulle se svart om någons hund hoppade på mina sådär o då hade de inte blivit kul :devil:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
786
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 105
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 022
Senast: Milosari
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?
  • Liten fodertunna?