Uppdatering och snackistråd 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det har inte blivit någon ordning på det där än? :(
Nä inte direkt. Har visserligen varit ovanligt lugnt i några veckor nu med bara enstaka bomber (under 15 stycken i veckan). Har tidigare varit vissa perioder när det smällts ett 50-tal under en helg. Så njuter jag av "lugnet" tills efter jul när nyårseländet börjar :banghead:

Hundarna motionerade och ungtiken +sambo är iväg för lite träning.
I går och idag har vi satt bollen i rullning när det gäller ny tik samt nytt hem till ungtiken.
Finns så många spännande och bra hundar. Men så ska kombo och statistik stämma också. Men finns en intressant parning gjord hos en större kennel som vi känner stort förtroende för. Kombon finns sen tidigare och blev mycket bra. Har pratat med ägaren och vi får forska och fundera lite.
Vi har börjat flagga om ungtiken hos våra hundkontakter. Fick två tips men strök båda. En ung väktare men han var väldigt grön. Hade noll hunderfarenhet. Hon ska till någon som vet vad hen håller på med och har klara mål.
Vi ska knåpa ihop info om henne i kväll och börja sprida på väl valda "ställen". Finns så många "tomtar" där ute som svarar på var enda annons de ser. Suck.

Krav är att hon kommer till någon som har stort träningsintresse som kan tillfredställa hennes arbetslust och energi. Gärna tävlingsintresserad. Och någon som är lika tydlig och snabb i sin komunikation som tiken för att undvika missförstånd. Då hade det kännts gott i hjärtat.

Och valpen kommer bli en badhund precis som mor sin och kanske värre ändå :D Hon börjar i alla fall tidigare än vad morsan gjorde. Idag har det plaskats och sprungits i den sunkiga skogstjärnen.....dom luktar inte helt gott nu :p

Vi firar inte direkt jul här, såå nu när "alla" är upptagna med julklappar passade vi på att njuta av en skogspromenad. Först sprang Ebrah, sedan sprang Aysu, därefter sprang båda och efter en stund kopplade jag Aysu, när Ebrah sprungit en stund fick Aysu vara lös igen, sedan gick de båda i koppel en liten bit innan vi började om samma procedur ;)

Full fart på dårarna, lunch när vi kom hem och det är såå lugnt och skönt här hemma nu. Så underbart att valpen börjar bli stor nog att hänga med på en del rundor. Nu har dock folk börjat varna mig för att hon får "för bra kondition" om hon får hålla igång så mycket som hon vill :banghead: Själv längtar jag tills hon är stor nog att hänga med på ännu längre rundor.
12393661_578568548960350_714365764_n.jpg

"Tjohoo!" sa Aysu :D

Även här har det julmotionerats längs med göta kanalbanken,tyvärr bestämde sig "fågelhunden" sig för att kasta sig i kanalen efter en and iklädd hurttas stickade overall :eek: det blev en kall promenad hem för den lilla pinnen.Och matte fick bära den dyngsura tröjan,skithund !:love:

Monster har fått ett lavendelsök inomhus i julklapp. :D
Man ska ju (... :cautious:) inte lära dem söka efter alltför svaga koncentrationer, men idag fick det bli en droppe i en mugg vatten och så en snabb dopp med tandpetarna i det för jag gömde i fyra rum inomhus och jag vägrar stå ut med stanken. Sex doftbärare, sex tomma. En under en tygback i syrummet (ligger nu tyger överallt), en instoppad i en springa i en dörrkarm, en bakom datorn (elakt av mig, utblåset av den varma luften gjorde den rätt lurig), en ovanpå skomakarmaskinen och två instoppade i böcker i bokhyllan. Trodde de inuti böckerna skulle vara svårast, men det var den bakom datorn. Efter fem hittade fick jag faktiskt en tung suck också när jag uppmanade honom att fortsätta leta... :o

Men han fick en hel tjurmuskel i vinst, så han är rätt nöjd nu i alla fall. :laugh:

God jul allihop, lite lustigt att vi tydligen är flera hundforumister som hoppar över julfirandet.
1smiley007.gif

Vi firar inte direkt jul här, såå nu när "alla" är upptagna med julklappar passade vi på att njuta av en skogspromenad. Först sprang Ebrah, sedan sprang Aysu, därefter sprang båda och efter en stund kopplade jag Aysu, när Ebrah sprungit en stund fick Aysu vara lös igen, sedan gick de båda i koppel en liten bit innan vi började om samma procedur ;)

Full fart på dårarna, lunch när vi kom hem och det är såå lugnt och skönt här hemma nu. Så underbart att valpen börjar bli stor nog att hänga med på en del rundor. Nu har dock folk börjat varna mig för att hon får "för bra kondition" om hon får hålla igång så mycket som hon vill :banghead: Själv längtar jag tills hon är stor nog att hänga med på ännu längre rundor.
12393661_578568548960350_714365764_n.jpg

"Tjohoo!" sa Aysu :D

Titta pa det leendet. Hon har precis hur kul som helst. :love:

Sitter och funderar på nyårsafton... Brukar gå långpromenad på morgonen och sedan hålla mig inne resten av dagen. Gör jag så med valpskrället brukar hon dock bli busig på kvällen. Funderar nu på att leta upp något ställe "ute i ödemarken" dit jag kan ta bilen och gå en vända vid ca kl 19-20 ungefär. Vågar absolut inte gå här i området då, inte på nyårsafton, för då kommer vi nog få smällare på oss och få ta världens kringelkroksvägar för att ha någonstans att gå... Samtidigt känns det inte så jäkla lockande att gå i en mörk skog då heller, men har jag med mobil och pannlampa borde det vara lugnt, åtminstone lugnare än att gå runt häromkring.

Sitter och funderar på nyårsafton... Brukar gå långpromenad på morgonen och sedan hålla mig inne resten av dagen. Gör jag så med valpskrället brukar hon dock bli busig på kvällen. Funderar nu på att leta upp något ställe "ute i ödemarken" dit jag kan ta bilen och gå en vända vid ca kl 19-20 ungefär. Vågar absolut inte gå här i området då, inte på nyårsafton, för då kommer vi nog få smällare på oss och få ta världens kringelkroksvägar för att ha någonstans att gå... Samtidigt känns det inte så jäkla lockande att gå i en mörk skog då heller, men har jag med mobil och pannlampa borde det vara lugnt, åtminstone lugnare än att gå runt häromkring.

Vi funderar på att åka ut i ödemarken runt 12 slaget. Får bli långpromenad på morgonen och sedan stanna inne resten av dagen. Dom får vara lite sura på nyårsafton helt enkelt.

Vi funderar på att åka ut i ödemarken runt 12 slaget. Får bli långpromenad på morgonen och sedan stanna inne resten av dagen. Dom får vara lite sura på nyårsafton helt enkelt.
Jag lekte med den tanken också, men eftersom hundarna är vana vid att sova då och hittills varit obrydda när det smällt så orkar jag inte göra det. Har i alla fall hittat ett elljusspår ca 20 min bilfärd härifrån där det lär vara nästan helt tyst där på kvällen så det blir nog att vi åker dit. Har ett närmare också som vi skulle kunna åka till, men där kan det nog vara mer människor.

Jag lekte med den tanken också, men eftersom hundarna är vana vid att sova då och hittills varit obrydda när det smällt så orkar jag inte göra det. Har i alla fall hittat ett elljusspår ca 20 min bilfärd härifrån där det lär vara nästan helt tyst där på kvällen så det blir nog att vi åker dit. Har ett närmare också som vi skulle kunna åka till, men där kan det nog vara mer människor.

Här har det inte smällt än, så jag vet inte hur de kommer att reagera. Vågar inte riskera något dock.

Men det låter som en bra plan! Jag måste också hitta något bra ställe. :nailbiting:

Fem intressenter har hört av sig om ungtiken. 4 väktare. 2 känns riktigt bra i maggropen. En är nog också helt ok men vi har inte hunnit fördjupa oss i kontakten.
Kommer en av de som känns riktigt bra i magen kommer på måndag och känner på henne. Känns det bra tas hon med på prov direkt.
Företaget är bra, föraren känns som sagt rätt.
Hade verkligen inte räknat med att det skulle ske så snabbt.
Men beslutet känns väldigt rätt nu och det som sker sker med viss lättnad.

Så underbart att valpen börjar bli stor nog att hänga med på en del rundor. Nu har dock folk börjat varna mig för att hon får "för bra kondition" om hon får hålla igång så mycket som hon vill :banghead: Själv längtar jag tills hon är stor nog att hänga med på ännu längre rundor.
Hur gammal är hon nu?
Och vad räknar du som långa rundor?

Jag blir lite fundersam över mig själv när det gäller sånt, för min valp/unghund har fått hänga med på rundor sen jag hämtade henne. Nu var hon iofs 14 veckor när jag hämtade henne, men att hon skulle bli trött och inte orka med har liksom aldrig funnit på kartan:D fast jag brukar iofs "bara" gå en timme, men då är alla hundar lösa hela tiden.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
785
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 105
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 022
Senast: Milosari
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka