Uppdatering och snackistråd 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och nu fick jag anledning att känna mig stolt över Aysu igen :p Det publicerades precis ett inlägg i en facebookgrupp med lite statistik från årets lc-tävlingar och Aysu nämns flera gånger :D

Hon var en av åtta som tog championat i år, den enda i topp 10 på årslistan som bara deltagit på 3 prov (de 5 bästa räknas) och hon var den i Sverige som haft högst snittpoäng på tävling av de som sprungit minst två prov ;)

Alltså. Jag blir nästan lite sugen på att försöka få henne kvalad till EM ändå... Men då behöver hon antingen vara med på de två första proven i år (där det ena är nere i Skåne...) eller ha jäklig tur och komma med på reservplats. Hm.

Och nu fick jag anledning att känna mig stolt över Aysu igen :p Det publicerades precis ett inlägg i en facebookgrupp med lite statistik från årets lc-tävlingar och Aysu nämns flera gånger :D

Hon var en av åtta som tog championat i år, den enda i topp 10 på årslistan som bara deltagit på 3 prov (de 5 bästa räknas) och hon var den i Sverige som haft högst snittpoäng på tävling av de som sprungit minst två prov ;)

Alltså. Jag blir nästan lite sugen på att försöka få henne kvalad till EM ändå... Men då behöver hon antingen vara med på de två första proven i år (där det ena är nere i Skåne...) eller ha jäklig tur och komma med på reservplats. Hm.
Var i Skåne? :)

Vet inte :p det får vi veta som tidigast när det går att anmäla till tävlingen. tävlingen är i april, så i februari vet jag förhoppningsvis var den hålls. Sugen på att kolla på den eller liknande? :)
Nej, är inte intresserad ;) Men tänkte att du behöver någonstans att övernatta så hojta till! Har ett kontor/gästrum i ena sidobyggnaden med toalett du kan sova i :) Bor i mitten av Skåne typ. Katten bor där nu men han kan man stänga in på vinden :p

Nej, är inte intresserad ;) Men tänkte att du behöver någonstans att övernatta så hojta till! Har ett kontor/gästrum i ena sidobyggnaden med toalett du kan sova i :) Bor i mitten av Skåne typ. Katten bor där nu men han kan man stänga in på vinden :p
Oh, underbart erbjudande, verkligen! Jag lovar att hojta till så snart jag vet om det blir aktuellt eller inte :)

Äh, skåne för tävling är bara trevligt. Jag var ner på fyra olika tävlingar där i somras. Många mil i bilen men lätt värt!

Såg nu att lillpumins röntgenresultat är klara, HD B och ED ua

Vi har börjat morgonen med 40 minuters utevistelse, där vi gick till parken. Jag la ett kort godisspår åt vardera hund, gubben tog sitt med bravur - lillpumin letade knappt 30 sekunder och det var ändå blodpudding, som han älskar! Så gubben fick dammsuga det också. Sen lite tricksträning och rallylydnad. Lillpumin jobbade på bra fastän det var distraktioner och skramliga bakgrundsljud :)

Jag har ju skrivit en del här om våra trassliga hundmöten. Därför tänkte jag passa på att skriva nu, för nu på vägen hem så fick vi till ett perfekt hundmöte :D (eller ja, helt smärtfritt i alla fall)

Helt plötsligt dök det upp en stor, svart hund på en gata som gick ut till den som vi var på, inte många meter mellan oss. Sådant har många gånger lett till att Aysu blivit rädd och börjat skälla, att valpen tänker "shit, katastrof!" Och gömmer sig bakom Aysu som då vill försvara henne också osv...

Men, nu stannade båda hundarna knäpptyst och gick väldigt lätt att kalla in (de var i koppel men gick framför mig). De fick då varsin godis och sedan gick vi åt andra hållet. Jag hade nämligen inte så mycket godis och ville inte utmana ödet genom att komma närmare den andra hunden, så vi "gömde oss" tills den var borta och gick då sista biten hem. Hur skönt som helst!

Är skitsur på ungtiken som fick ett sällsynt idiotryck och åt upp den ena av mina fina svindyra skinnstövlar när jag var och hämtade sonen i skolan. Hade dem i helgen och i normala fall ligger de i ett skåp. Misstänker att det mjuka skinnet såg helt oemotståndligt skönt ut att tugga på. De var iaf oemotståndligt sköna att ha på sig :cry:
Större delen av dagen har gått åt att röja upp efter Helga som ställde till det en del för oss. Hundarna har fått vara med ute hela dagen och har gjort sitt allra bästa med att vara i vägen och hjälpt till att dra ut mer bröte . Nu är de dock helt avdäckade. I morgon blir det fysträning i grustaget :)

Är ju många här som tävlar så slänger in en fråga till er. Hur fungerar dethär med medlemskap i SBK och tävling? Kan jag tävla för en klubb som jag är delmedlem i eller måste jag tävla för huvudmedlemsklubben?

Jag har ju skrivit en del här om våra trassliga hundmöten. Därför tänkte jag passa på att skriva nu, för nu på vägen hem så fick vi till ett perfekt hundmöte :D (eller ja, helt smärtfritt i alla fall)

Helt plötsligt dök det upp en stor, svart hund på en gata som gick ut till den som vi var på, inte många meter mellan oss. Sådant har många gånger lett till att Aysu blivit rädd och börjat skälla, att valpen tänker "shit, katastrof!" Och gömmer sig bakom Aysu som då vill försvara henne också osv...

Men, nu stannade båda hundarna knäpptyst och gick väldigt lätt att kalla in (de var i koppel men gick framför mig). De fick då varsin godis och sedan gick vi åt andra hållet. Jag hade nämligen inte så mycket godis och ville inte utmana ödet genom att komma närmare den andra hunden, så vi "gömde oss" tills den var borta och gick då sista biten hem. Hur skönt som helst!
Vad skönt! Jag kanske också ska nämna att jag hade tre ok hundmöten igår. Ok för att jag har sjukt höga krav på uppförande på mina hundar, vi stannade vid dessa möten och de satt fint. Bra är det när vi går förbi och de inte tittar åt andra hunden.

Men varför möter man alltid massa folk när godiset är slut? Tycker jag fyller fickan, men det räcker ändå inte :D

Vad skönt! Jag kanske också ska nämna att jag hade tre ok hundmöten igår. Ok för att jag har sjukt höga krav på uppförande på mina hundar, vi stannade vid dessa möten och de satt fint. Bra är det när vi går förbi och de inte tittar åt andra hunden.

Men varför möter man alltid massa folk när godiset är slut? Tycker jag fyller fickan, men det räcker ändå inte :D
Det sistnämnda undrar jag också :p eller massor av vilt som hundarna skvallrar jättefint på. Gärna då när hundarna är lite för vimsiga i skallen för att vilja ha annan belöning än godis..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
789
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 110
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 023
Senast: Milosari
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka