Uppdatering och snackistråd 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag skulle gärna ha 4-5 hundar. Sambon vill ha en rottweiler i framtiden då han växt upp med dom och jag vill ha en till Aussie. Tror jag. :laugh: Två var är väl lagom?

För det mesta har vi 4-5 hundar endå när vi passar föräldrarnas. Det går bra. :up: Folk brukar tycka att vi är galna av någon anledning. :confused:

Min sambo är som tur var en hundmänniska. Nu när jag är på jobbet och han är hemma och är förkyld så tar han med sig en stol och sätter sig mitt i skogen med en termos te och låter hundarna springa runt i 2 timmar. :rofl: Det är bra med flera. Dom motionerar varandra när man är krasslig.
Jag vill också ha flera, men måste inse att jag inte orkar motionera och aktivera fler än max 3 st ;) och det går inte så som vi bor nu. I framtiden hoppas jag bo i hus på landet med hundgård och skogen som närmsta granne, då skulle jag kunna ha fler. Men då får jag nog välja det eller sambon..

Skönt med hundvan sambo! Min har aldrig sett ett enda djur, förutom på film. Typ :meh:

Skönt med hundvan sambo! Min har aldrig sett ett enda djur, förutom på film. Typ :meh:
Min sambo var heller inte "hund/djurvan" innan vi träffades men han har lärt sig på vägen. När jag var medryttare hjälpte han mig ganska ofta i stallet och nu när vi har valp ihop (+ min gammelhund) så är han lika engagerad i valpen som jag är. Det var han som gick valpkursen tex :)

Vi har ju börjat planera för en tredje hund nu :o Dock är gammelhunden väldigt enkel, en optimal dag för honom är en dag där han får ligga under en filt i soffan hela dagen :p :D

När vi träffades så hade min mans enda kontakt med hundar varit att han och hans familj hade en bichon frisé när han var liten. Men redan från början (vi flyttade ihop efter att ha varit ihop i två månader :D ) så hjälpte han till med vardagsskötsel (motion, utfodring, mys osv) av de två jag hade då.

Nu har vi 5 hundar, och min man har gått trimkurser (och sköter vardagstrimningen av våra dvärgschnauzrar), lydnadskurs, viltspårskurs, rallylydnadskurs och tar kontinuerligt agilitylektioner + tävlar agility (med eget Team-namn :D ) med två av våra dvärgschnauzrar, joggar/cyklar MTB/kör drag med våra aussies och är en underbar "hundpappa".

Behöver jag säga att han är min drömman :love:?
15063021.jpg

1508066.jpg

11924823_10153432038935546_3814562121379526205_o.jpg

12011400_10153236643712582_8073714105874662192_n.jpg

Min sambo var heller inte "hund/djurvan" innan vi träffades men han har lärt sig på vägen. När jag var medryttare hjälpte han mig ganska ofta i stallet och nu när vi har valp ihop (+ min gammelhund) så är han lika engagerad i valpen som jag är. Det var han som gick valpkursen tex :)

Vi har ju börjat planera för en tredje hund nu :o Dock är gammelhunden väldigt enkel, en optimal dag för honom är en dag där han får ligga under en filt i soffan hela dagen :p :D
Jag släpade också med min sambo till stallet. Han gick bredvid på uteritterna och tittade snällt på när jag red på banan. Han borstade hästarna osv. Då trodde jag att det fanns hopp! Men icke ;)

Han gillar att gosa och leka med hundarna. Allra helst leker han med dom när dom sover ?! Härjar upp dom, och sen när hundarna väl kommit igång, ja då vill han inte leka mer. Då är dom tydligen jobbiga för att dom härjar :confused::banghead: Jag antar att ni kan tänka er min frustration varje gång han jagar upp dom när dom väl har lagt sig o vilat..

Ibland försöker han sig på o träna den lilla. Dock så har han ju noll koll på hur man gör, så när jag lite fint försöker hjälpa så blir han sur. Suck. Lika bra att han ger fan i hundarna ;)

Han gillar att gosa och leka med hundarna. Allra helst leker han med dom när dom sover ?! Härjar upp dom, och sen när hundarna väl kommit igång, ja då vill han inte leka mer. Då är dom tydligen jobbiga för att dom härjar :confused::banghead: Jag antar att ni kan tänka er min frustration varje gång han jagar upp dom när dom väl har lagt sig o vilat..

Jag hade börjat kittla honom när han sover... :cautious:

En sån grej hade faktiskt jag dumpat för. Totalt empatilöst, förstör viktig träning (offknappen inne) och så barnsligt. Man fuckar inte upp min hundträning/mina hundars förtroende för folk. Då ryker man.

Men jag är inte känd för att vara tolerant.

En sån grej hade faktiskt jag dumpat för. Totalt empatilöst, förstör viktig träning (offknappen inne) och så barnsligt. Man fuckar inte upp min hundträning/mina hundars förtroende för folk. Då ryker man.

Det där hade varit en dealbreaker för mig med....

Men det är väl bara att säga till honom att han inte får göra så...? Så händer det inte igen, eller vadå? :confused::o

Det där hade varit en dealbreaker för mig med....

Alltså ja.. Hund är nog fel forum att diskutera förhållanden på ;) Men det ligger något i det ni säger, ja.

Just dalmatinern lider ju av extrem stress, och att hålla på och härja upp honom gör ju inte saken bättre.

Min bror är likadan som min sambo.. :meh: och han är uppvuxen med hundar!

Men har du sagt till honom? Det är ju dina hundar, han verkar inte ens intresserad av dem. Då måste du ju kunna säga bort med tassarna från mina hundar. Han saboterar ju.
Oh ja, jag har sagt till honom. Och då blir han sur :up: Han tycker att han är duktig och att jag ska vara glad att han engagerar sig i dom, för jag vill ju att han gör det. Eh ja, men kanske inte riktigt så :banghead:

Och jag får alltid höra från alla att jag är så pedagogisk, så jag antar att det inte är min tillsägelse det är fel på..

Oh ja, jag har sagt till honom. Och då blir han sur :up: Han tycker att han är duktig och att jag ska vara glad att han engagerar sig i dom, för jag vill ju att han gör det. Eh ja, men kanske inte riktigt så :banghead:

Och jag får alltid höra från alla att jag är så pedagogisk, så jag antar att det inte är min tillsägelse det är fel på..
Han lyssnar alltså inte på dig, tar dig inte på allvar. Det låter inget vidare.

Samma här. Utan tvekan.
Jag hade haft svårt att vara attraherad. Jag har svårt att respektera folk som bär sig illa åt med djur. Antingen gillar man och förstår sig på djur, eller så, om man inte gillar och förstår sig på djur, så interagerar man inte med dem. Det sistnämnda är också helt okej, alla måste inte gilla djur. Men man fuckar fan inte med dem.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
791
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 110
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 023
Senast: Milosari
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025