Uppdatering och snackistråd 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var ett (reklam?) inlägg på Facebook. Anledningen till att jag trodde att det var din prick var för arr vovven hade en rosa täcke och såg bred ut i fronten :p

Ska se om jag hitta inlägget
Hahaha så kul! Kunde verkligen ha varit min då! ;)

Jag hittade smartson på fb men kunde inte se något där.. Så måste ha varit något reklaminlägg ja. Skulle vara kul o se, så många prickar finns det inte så jag känner igen de flesta :)

Hahaha så kul! Kunde verkligen ha varit min då! ;)

Jag hittade smartson på fb men kunde inte se något där.. Så måste ha varit något reklaminlägg ja. Skulle vara kul o se, så många prickar finns det inte så jag känner igen de flesta :)

Hittade den!

Hoppas bara att det inte räknas som reklam :nailbiting:

2lwr7dv.jpg

Nyss hemkommen efter en nästintill heldag i Norrtälje. Något mer osmidigt än beställning av sjukresa lär man få leta efter. Självklart skall alla ha rätt till arbete, men sysslar man med att ta emot beställningar/kundtjänst så är det en fördel om man förstår o pratar svenska. Där blev jag 700 kr fattigare bara för att ta mig hem.

Leon har roat sig på egen hand, dvs in o ut ur hundgården, fasta stråk till soffan, lite runt i köket i öppnat dörren till sovrummet. Säng, soffa o golv syns knappt pga alla leriga tassavtryck.

Det hade inte varit något större problem om jag hade fått installerat dusch, tvättmaskin o torktumlare.
På aftonens schema står brasa, god mat o njuta av höststormen. Hundkräket får torka innan jag går igenom honom med borste.

Här har Helga härjat rätt rejält idag så vi har fått hålla oss inne bortsett från snabba rastningar i trädgården.
Fyra stora takplåtar på den gamla bod vi håller på att riva slet sig och härjade runt i trädgården. Inga grejer man ville möta precis......
Studsmattan, som är riktigt tung for som en vante hit och dit. Den ligger nu nere i bäcken :(
Grenar har rasat från träd och vi har några riktigt stora gamla träd på tomten som gav en hel del oro ett tag. Och givetvis gick strömmen.
Ungtiken är lite rastlös men Skägget och gammeltiken njuter i soffan. Hoppas det blir en skön dag i morgon så vi kan röja ute och hundarna verkligen får rasa av sig:)

Här har Helga härjat rätt rejält idag så vi har fått hålla oss inne bortsett från snabba rastningar i trädgården.
Fyra stora takplåtar på den gamla bod vi håller på att riva slet sig och härjade runt i trädgården. Inga grejer man ville möta precis......
Studsmattan, som är riktigt tung for som en vante hit och dit. Den ligger nu nere i bäcken :(
Grenar har rasat från träd och vi har några riktigt stora gamla träd på tomten som gav en hel del oro ett tag. Och givetvis gick strömmen.
Ungtiken är lite rastlös men Skägget och gammeltiken njuter i soffan. Hoppas det blir en skön dag i morgon så vi kan röja ute och hundarna verkligen får rasa av sig:)
Åh jösses... Bra att ni kan hålla er inomhus!

Åh jösses... Bra att ni kan hålla er inomhus!
Nu har det mojnat ganska mycket. Men det finns inga vägar där vi bor, bara skog och stigar och där ger jag mig inte ut nu när det är ramsvart ute och det är nog en himla oreda i skogen. Vi har iaf fått strömmen tillbaka:)
och i morgon får jag mocka hundskit på gården :wtf:

Snön har smält bort! Vilket visserligen är lite tråkigt i sig i o m att det ändå är December, men detta innebär att min labrador är tillbaka, han söker kontakt igen och kan faktiskt röra sig i normalt tempo! Kom precis in från veckans lugnaste kvällspromenad:D

Suck. Daghunden (som nu spenderar helgen här också) har pinkat ner soffan. :(
Jag tror inte ens hon märkte att hon gjorde det, så det lutar väl åt inkontinens...

sett till antal har jag betydligt farre djur an for nagra ar sedan. successivt har kaninuppfodning och lite andra smadjur bytts ut mot dagens tva hundar och tva katter. hundarna tar ju dock mer tid och alla 4 marks mer, a det kanns inte som farre bortsett fran ett fatal tillfallen. Kloklippning ar ett av dem. ikvall blev alla klor fixade pa en pisskvart i ett "kan lika garna passa pa innan jag ska sova"-ryck.

Och sa har jag och Stoja haft ett underbart klickerpass. Inget avancerat men hon jobbade sa fiiint och visade precis vad shejping gar ut pa. dessutom gick det riktigt enkelt att styra aktivitetsnivan nar hon borjade ga upp for mycket i stress.

ob
Här är en till som gärna skulle vilja ha boxer, de jag träffat har alla haft underbara personligheter. Men ur hälsoaspekten skulle jag tyvärr inte vilja/våga skaffa någon:(

Annars finns det en hel rad med hundar som intresserar mig och jag gärna skulle vilja ha någon gång i livet!
Sambon har dock redan bestämt att nästa hund ska bli en corgi:p
Var tal om en flat också innan vi skaffade vår golden, men backade p g a hälsan. Hade den varit bättre hade jag skaffat en på direkten :love:

Däremot blir det nog aldrig mer någon golden hos oss.

Min sambo hvdar ocksa att nasta hund blir en corgi.

Det. Blåser. Ute. :banghead:
"ÅH, LÖV! TJOHOOO!" tätt följt av "ÅH, nya pinnar på marken! Jippie!", sedan börjar de härja runt tillsammans, välter mig nästan och därefter dyker det upp en hare som springer tvärs över vägen framför nosarna på hundarna. Jag tänker fortfarande "helvete..." så fort det händer, trots att valpen inte bryr sig och Aysu tvärstannar när det händer. Jag har väl någon typ av önsketänk att de ska försvinna från jordens yta så att jag ska slippa skvallerträna med hundarna :angel:

Det går inte direkt snabbt ute de blåsiga dagarna, eftersom jag försöker få ordning på de där vilda fyrbeningarna. Bara att konstatera: jag är usel på att lära hundar gå i koppel :D (åtminstone när de ska gå tillsammans, en och en uppför de sig fint)

Min drömras har alltid varit schäfer. Är uppväxt med brukslinjerna då mina morföräldrar födde upp och tränade tjänstehundar. Sen kom min mor och en kusin att ha flera hundar. Hemma under uppväxten blev det dock labbe i hemmet. När jag flyttade hemmifrån blev det blandraser. Inga bra sådana men jag fick lära mig mycket den sura vägen. Har alltid tänkt att när jag har kunskapen ska jag ha en riktig schäfer! Förra hunden var schäferkorsning....närmare än så blev det inte. Tyckte jag var fortfarande inte kunnig nog. Och hade jag veeeerkligen orken för en bruksschäfer?
Det blev en dvärgschnauzer. Mer hund än så vågade jag inte skaffa mig.
Så träffade jag sambon. Gissa om jag blev överlycklig när det visade sig att han hade en liten uppfödning av ....tada...Bruksschäfer. Trippel förälskelse:love:
Om 6 veckor förväntas ena tiken löpa och sen ska jag efter över 20 års längtan äntligen få min EGNA schäfer:D

alltsa, din sambo later helt fantastisk (eller ok, sambon vet jag inte sa mycket om men grejen att fa en liten kennel pa kopet forutsatt att aveln ar vettig) och visst skulle det vara lite mysigt ibland om min sambo var mer intresserad, men generellt ar jag ratt glad over att vara ensam om hundintresset. det hade ju varit jobbigt om vi var tva som skulle dela pa ett hundantal som kanns rimligt.

alltsa, din sambo later helt fantastisk (eller ok, sambon vet jag inte sa mycket om men grejen att fa en liten kennel pa kopet forutsatt att aveln ar vettig) och visst skulle det vara lite mysigt ibland om min sambo var mer intresserad, men generellt ar jag ratt glad over att vara ensam om hundintresset. det hade ju varit jobbigt om vi var tva som skulle dela pa ett hundantal som kanns rimligt.
Fast är man två som delar så ökar ju "vad som känns vettigt"-antalet, väl? ;)

Här hemma känner jag att 2 nog är rätt lagom, 3 skulle kunna funka. Skulle däremot sambon ta över ansvaret för en av dom så skulle det ju lätt, utan tvekan kunna komma i nummer 3, och kanske nummer 4.. Men nä, han kan ju inte ens ge mat eller rasta dom runt kvarteret om jag mår dåligt :meh:

Fast är man två som delar så ökar ju "vad som känns vettigt"-antalet, väl? ;)

Här hemma känner jag att 2 nog är rätt lagom, 3 skulle kunna funka. Skulle däremot sambon ta över ansvaret för en av dom så skulle det ju lätt, utan tvekan kunna komma i nummer 3, och kanske nummer 4.. Men nä, han kan ju inte ens ge mat eller rasta dom runt kvarteret om jag mår dåligt :meh:

Jag skulle gärna ha 4-5 hundar. Sambon vill ha en rottweiler i framtiden då han växt upp med dom och jag vill ha en till Aussie. Tror jag. :laugh: Två var är väl lagom?

För det mesta har vi 4-5 hundar endå när vi passar föräldrarnas. Det går bra. :up: Folk brukar tycka att vi är galna av någon anledning. :confused:

Min sambo är som tur var en hundmänniska. Nu när jag är på jobbet och han är hemma och är förkyld så tar han med sig en stol och sätter sig mitt i skogen med en termos te och låter hundarna springa runt i 2 timmar. :rofl: Det är bra med flera. Dom motionerar varandra när man är krasslig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
791
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 110
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 023
Senast: Milosari
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka