Uppdatering och snackistråd 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mmm... Det blir inte lugnt iaf:D frågade om jag kunde ha henne lös i skogen, men nä, hon är nog inte helt klar på inkallning, så jag får nog leta upp en rastgård:angel:

Haha, det låter som en klok idé :D
Nu blir jag lite nyfiken på vad det är för hund, du får gärna PM:a om du vill berätta :)

Eh jo, hon är 6 månader:D och sen ska man inte glömma fröken polis på 5 år, som säkert kommer tycka att hon ska styra upp allt:p

Men var det du som var lite inne på bracco, som startade en tråd?
Jag var inne på bracco ja, men minns inte att jag startade en tråd.. Men det gjorde jag säkert :D Bracco står fortfarande med på listan, som du kanske såg (eller så missade det i havet av andra raser ;) ).

Jag vill ha en till dalmatiner, en weimaraner, en vorsteh, en pointer, en münster, en wachtel, en husky, en malamute, en engelsk setter, en stabyhoun, en jakt-golden, en bracco, en BC, en aussie, en bruksschäfer, en malle, en grönis, en boxer, en dobbis, en riesen, en viszla, en whippet och en saluki.

:angel::angel::angel::angel::angel::angel::angel:

Jag har också en lång lista. Dock blir det aldrig dalmatiner igen. Jäklar vilket måndagsexemplar vi fått gällande besvär med sjukdomar. :o

Jag har också en lång lista. Dock blir det aldrig dalmatiner igen. Jäklar vilket måndagsexemplar vi fått gällande besvär med sjukdomar. :o
Alltså.. Du är inte ensam. Känns mer som en regel än ett undantag att man får en sjuk hund när man köper dalmatiner. :wtf:

Jag har Boxer kvar på min lista. Men innan de fått ordning på hälsan i rasen så har jag hunnit in på hemmet :(

Haha! Jag kan inte komma på en enda ras till som jag skulle kunna tänka mig. :o
Känner igen mig :D Vet inte hur många gånger jag funderat på något annat än saluki. Har även haft en liten terrier på prov. Men.. jag älskar salukin. Andra hundar tycker jag väldigt mycket om (vissa av dem, främst arbetande varianterna av.. de flesta raser).

Ska jag ha något annat i framtiden så kommer det i alla fall bli arbetande varianten av någon ras. Får se vad bara. Mest troligt ingen hund som kräver jakt för att vara glad och ingen BC eftersom jag inte planerar att ha något större antal djur som behöver förflyttas med hundhjälp, men annars kan jag åtminstone i teorin tänka mig att ägna mig åt vilken hundsport som helst bara hunden är lycklig :D

Jag har Boxer kvar på min lista. Men innan de fått ordning på hälsan i rasen så har jag hunnit in på hemmet :(
Här är en till som gärna skulle vilja ha boxer, de jag träffat har alla haft underbara personligheter. Men ur hälsoaspekten skulle jag tyvärr inte vilja/våga skaffa någon:(

Annars finns det en hel rad med hundar som intresserar mig och jag gärna skulle vilja ha någon gång i livet!
Sambon har dock redan bestämt att nästa hund ska bli en corgi:p
Var tal om en flat också innan vi skaffade vår golden, men backade p g a hälsan. Hade den varit bättre hade jag skaffat en på direkten :love:

Däremot blir det nog aldrig mer någon golden hos oss.

Min drömras har alltid varit schäfer. Är uppväxt med brukslinjerna då mina morföräldrar födde upp och tränade tjänstehundar. Sen kom min mor och en kusin att ha flera hundar. Hemma under uppväxten blev det dock labbe i hemmet. När jag flyttade hemmifrån blev det blandraser. Inga bra sådana men jag fick lära mig mycket den sura vägen. Har alltid tänkt att när jag har kunskapen ska jag ha en riktig schäfer! Förra hunden var schäferkorsning....närmare än så blev det inte. Tyckte jag var fortfarande inte kunnig nog. Och hade jag veeeerkligen orken för en bruksschäfer?
Det blev en dvärgschnauzer. Mer hund än så vågade jag inte skaffa mig.
Så träffade jag sambon. Gissa om jag blev överlycklig när det visade sig att han hade en liten uppfödning av ....tada...Bruksschäfer. Trippel förälskelse:love:
Om 6 veckor förväntas ena tiken löpa och sen ska jag efter över 20 års längtan äntligen få min EGNA schäfer:D

Min drömras har alltid varit schäfer. Är uppväxt med brukslinjerna då mina morföräldrar födde upp och tränade tjänstehundar. Sen kom min mor och en kusin att ha flera hundar. Hemma under uppväxten blev det dock labbe i hemmet. När jag flyttade hemmifrån blev det blandraser. Inga bra sådana men jag fick lära mig mycket den sura vägen. Har alltid tänkt att när jag har kunskapen ska jag ha en riktig schäfer! Förra hunden var schäferkorsning....närmare än så blev det inte. Tyckte jag var fortfarande inte kunnig nog. Och hade jag veeeerkligen orken för en bruksschäfer?
Det blev en dvärgschnauzer. Mer hund än så vågade jag inte skaffa mig.
Så träffade jag sambon. Gissa om jag blev överlycklig när det visade sig att han hade en liten uppfödning av ....tada...Bruksschäfer. Trippel förälskelse:love:
Om 6 veckor förväntas ena tiken löpa och sen ska jag efter över 20 års längtan äntligen få min EGNA schäfer:D
Haha, så roligt det kan bli ibland, och så fint att din sambo hade en hundsmak som passade dig utmärkt ;) den enda hundintresserade man jag träffat hade inte den vettigaste hundsynen och dålig hundsmak öht :p

Fanns en man med en Saluki på min förra ort. Han var singel. Och jättetrevlig. Och 50+. Och gay.....
Haha, jag funderade på om jag skulle skriva något om det i mitt förra inlägg, men lät bli.. Men alltså, OM en man har saluki, då är han antingen gay eller har blivit "lurad" att ha saluki från sin mor eller en flickvän. Absolut vanligast är dock att de är homosexuella. Det gäller å andra sidan alla vinthundar, förutom eventuellt kapplöpningsgreyhound.

Minns att det för några år sedan dök upp en man i något hundforum (inte buke) som frågade var det gick att hitta hundintresserad pojkvän. Tog inte många sekunder innan folk svarat "kolla vid vinthundsutställningar" och liknande :p

Jag är supersämst på att hålla efter min hunds päls :wtf: . :( Varför finns inte korthårig sheltie? Eller bara lite mindre långhårig? I stället verkar rasen bara bli pälsigare och pälsigare. Min har ingen jättepäls, det är underullen som blivit besvärlig efter kastrering, men jag skulle ändå hellre ha en hund som är långhårig som en... hmm, ja men mer som en australian shepherd då.

Jag är supersämst på att hålla efter min hunds päls :wtf: . :( Varför finns inte korthårig sheltie? Eller bara lite mindre långhårig? I stället verkar rasen bara bli pälsigare och pälsigare. Min har ingen jättepäls, det är underullen som blivit besvärlig efter kastrering, men jag skulle ändå hellre ha en hund som är långhårig som en... hmm, ja men mer som en australian shepherd då.
Raka?

Njao, jag klipper nu av allt långt hår på benen och rätt mycket under magen i alla fall. Dels gillar jag hur han ser ut med päls, och dels är det samma gamla fråga (förutom utropen om att det i det närmaste är sheltieplågeri att raka) som i alla sheltieforum och Facebookgrupper: förändras pälsens kvalitet? Jag gillar att den är lite regnmotståndig och så där.

Men rent lösa situationen-mässigt så åker en del päls nu, ja. :) Och jag lär aldrig ha en sheltie som går att ställa ut...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
791
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 110
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 023
Senast: Milosari
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka