Uppdatering och snackistråd 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och idag var vi till naprapaten. Vi har genomgång deluxe just nu ;) Zippo var något sne i bäckenet och nedsjunken i länden. Så han fick lite akupunktur och blev lite knackad på. Faktiskt ser/känner jag resultat! Inga mirakel förstås men han sätter in benen lite mer under sig och är lite rundare över länden. Det här blir nog bra! :up:

Började klickerträna "greppa" med mira idag! Vi använde en tom toarulle, tillslut tog hon den och sen slutade vi :)

Har tänkt träna buga och spela död också, sambon vill att hon ska kunna rulla runt :angel: Tips på hur man lär det sistnämnda?
jag körde ren shejping tills hon låg på sidan, då fick jag locka lite för att hon skulle rulla runt.

Hade ett helt fantastiskt träningspass med Stoja nu ikväll! :) linförighet, koner och störningsträning samt lite apport. När poletten faller ner med att komma in snabbt med apporten samt när hon ignorerar tom kattmat längs "banan" kan man ju inse att vi faktiskt gör lite framsteg trots allt :banana:

Alltså, det finns en uppfödare i en av mina raser som har så jäkla tråkig attityd, rent ut sagt.
Ständigt konstiga ifrågasättanden och påståenden, som att anledningen till att inte para merle x merle mest handlar om "snobberi och överdrifter"...?! Trots att jag med flera förklarade att det finns nog väldigt goda anledningar till det förbudet så ger hon sig liksom inte. "Intressant att diskutera" och lämnar diskussionen. En uppfödare, liksom.

Nu la någon upp en bild på sin hund klädd i klövjeväska och nån timme senare skriver uppfödaren ett inlägg där hon frågar om det verkligen är lämpligt med klövjeväskor på våra hundars långa ryggar. Men snälla nån, det är en arbetande vallhund? Likadant när det var nån agilitytävling en väldigt varm helg i Kalmar. Ett inlägg där hon starkt ifrågsätter om de tävlande kan kalla sig för djurvänner. Jösses alltså. Hon får i princip aldrig medhåll, ändå fortsätter hon. :meh:

Alltså, det finns en uppfödare i en av mina raser som har så jäkla tråkig attityd, rent ut sagt.
Ständigt konstiga ifrågasättanden och påståenden, som att anledningen till att inte para merle x merle mest handlar om "snobberi och överdrifter"...?! Trots att jag med flera förklarade att det finns nog väldigt goda anledningar till det förbudet så ger hon sig liksom inte. "Intressant att diskutera" och lämnar diskussionen. En uppfödare, liksom.

Nu la någon upp en bild på sin hund klädd i klövjeväska och nån timme senare skriver uppfödaren ett inlägg där hon frågar om det verkligen är lämpligt med klövjeväskor på våra hundars långa ryggar. Men snälla nån, det är en arbetande vallhund? Likadant när det var nån agilitytävling en väldigt varm helg i Kalmar. Ett inlägg där hon starkt ifrågsätter om de tävlande kan kalla sig för djurvänner. Jösses alltså. Hon får i princip aldrig medhåll, ändå fortsätter hon. :meh:
Det verkar finnas såna inom alla raser..tyvärr!

Det verkar finnas såna inom alla raser..tyvärr!

Jo, så är det ju... men jämfört med de andra grupperna av mina raser som jag är med i på Facebook är det faktiskt bara hon som står ut från mängden, tack och lov. Men just denna ras är ju ganska liten. Tråkig attityd och oroande okunskap för någon som hållt på med rasen så pass länge.

Jo, så är det ju... men jämfört med de andra grupperna av mina raser som jag är med i på Facebook är det faktiskt bara hon som står ut från mängden, tack och lov. Men just denna ras är ju ganska liten. Tråkig attityd och oroande okunskap för någon som hållt på med rasen så pass länge.
Ja, "min" ras är ju inte så stor heller så kanske därför det märks tydligare. Det är trist!

Fick leverans av färskfoder häromdagen, leverantören hade slut på bas så fick spannmålsfritt till samma pris.

Konsistensen var helslemmig och mira åt knappt så jag skrev och frågade när hon fick in basen igen.

Nu visar det sig att jag fått ox/vom (kompletteringsfoder) som mira ätit som 4 måltider :crazy:

Hur lite innehåller detta? Har en fryst bas-korv kvar men den är som sagt fryst.. Får ta upp den så hon får den imorgon iallafall!!

Fick leverans av färskfoder häromdagen, leverantören hade slut på bas så fick spannmålsfritt till samma pris.

Konsistensen var helslemmig och mira åt knappt så jag skrev och frågade när hon fick in basen igen.

Nu visar det sig att jag fått ox/vom (kompletteringsfoder) som mira ätit som 4 måltider :crazy:

Hur lite innehåller detta? Har en fryst bas-korv kvar men den är som sagt fryst.. Får ta upp den så hon får den imorgon iallafall!!

Vad är det för märke ? är det bara kompletteringsfoder så behövs framförallt kalcium och även vitaminer. Enkelt om du köper t ex Standardt benmjöl + Startmix alternativt Standardt Lagamat (då behövs enbart den)

Händer en hel "hundiga" saker i Augusti. Bor på kenneln nu och en vecka framåt. Den 9 augusti är det utställning. 21-23 augusti ska jag och Zippo på läger över en helg. 25 augusti börjar tävlingslydnadskursen vi ska gå i höst. Kul! :up:

Har börjat plocka fram lydnaden lite. Har haft ett break över sommaren för att inte tjata hål i huvudet på Zippo. Det blev trots allt ganska intensivt i våras när han kom till mig, från att knappt ha tränat något alls. Både han och jag är lite ringrostiga nu. Just nu fokuserar vi bara på fart. Snabba lägganden och ställanden är prio 1. Har fått börja lära om dom.

Paxa däremot börjar kännas mer och mer mogen. Hon har knappt tränat någon lydnad alls för hon har varit sååå omogen. Nu har hon bott hos mig ett år och är 1,5 år gammal. Läggande under gång börjar ta form och även fjärren.

Vad är det för märke ? är det bara kompletteringsfoder så behövs framförallt kalcium och även vitaminer. Enkelt om du köper t ex Standardt benmjöl + Startmix alternativt Standardt Lagamat (då behövs enbart den)

Det är nordic! Leverantören ska ge mig ny mat asap så jag kommer inte fortsätta med kompletteringsfodret.. Det är ingen fara än alltså?

Ovillkorlig kärlek :love:

image_55baa1659606ee450991269c.jpg

image_55baa1742a6b2260eec99bcb.jpg

Tant har haft en utmärkt semester hälsar hon, löstös i norska fjällen. Ätit kottar och fårskit hejvilt och badat varenda dag. Nu har hon trots vandringen lyckats gå upp i vikt och ska sättas på diet på gamla dar. Inga fler kanelbullar!

Jag har fått hem en ny unghund på "kollo". En 14 månader gammal tik som är import irland, med ganska omfattande social fobi. Tanken är att hon ska stabilisera sig i min trygga flock, sättas igång i vallning och sen säljas.

Jättesöt och snäll, redan god kompis med flocken. Ska försöka ta nån bild sen.

Jag har fått hem en ny unghund på "kollo". En 14 månader gammal tik som är import irland, med ganska omfattande social fobi. Tanken är att hon ska stabilisera sig i min trygga flock, sättas igång i vallning och sen säljas.

Jättesöt och snäll, redan god kompis med flocken. Ska försöka ta nån bild sen.
Så här ser hon ut, då. Tur att öronen hänger och kragen är vit, annars vore hon och Ale svåra att skilja på avstånd...
11036729_10153168288758666_5411089145556567852_n.jpg

Ett pass på tre minuter hos fåren och hon är redo för att påbörja sin utbildning. Lust saknades inte!
11822395_10153168320933666_8982915755007599717_n.jpg

Bekantat sig med de andra hundarna
11822712_10153168360573666_1995005940682314143_n.jpg

Och hundgården
11825965_10153168360593666_6113526719753146526_n.jpg

Med den här ska det trimmas fårkänsla och byggas muskler i några veckor!
11800558_10153168360713666_2281837641852815602_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
786
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 105
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 022
Senast: Milosari
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka