Uppdatering och snackistråd 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Paxa är friskförklarad! Var på återbesök idag och hennes böjsenor är fina, hon går fint och hon markerar inte med smärta :up:
Undrar hur länge hon har varit bra.. Fysioterapeuten har hela tiden sagt att hon inte alls är bra, inte visar några tecken på förbättring.. :confused:

Paxa är friskförklarad! Var på återbesök idag och hennes böjsenor är fina, hon går fint och hon markerar inte med smärta :up:
Undrar hur länge hon har varit bra.. Fysioterapeuten har hela tiden sagt att hon inte alls är bra, inte visar några tecken på förbättring.. :confused:

Samma för min kompis tik som varit hos samma fysio..
Rehab december-maj, sedan gav hon upp och åkte till en annan vet. Idag är hon friskförklarad och får börja sättas igång ordentligt :up:

Av ren nyfikenhet, vilken fysioterapeut är det du varit till? (du får gärna skicka PM om du inte vill skriva ut det här)

Samma för min kompis tik som varit hos samma fysio..
Rehab december-maj, sedan gav hon upp och åkte till en annan vet. Idag är hon friskförklarad och får börja sättas igång ordentligt :up:
Men! :( Antingen är dom okunniga eller bara vill ha ut så mycket pengar som möjligt? Jag kände också den där uppgivna känslan.. Vi var dock till veterinären på samma klinik som rehaben. Så nu ska vi börja sätta igång långsamt :D

Hundarna och jag tog en runda på hela 6,5 kilometer och det känns i både i lår och rumpa efter monsterbackarna.
Tur att jag lät hästen vila idag. Hade troligtvis inte kunnat gå imorgon annars. :rofl:

Men! :( Antingen är dom okunniga eller bara vill ha ut så mycket pengar som möjligt? Jag kände också den där uppgivna känslan.. Vi var dock till veterinären på samma klinik som rehaben. Så nu ska vi börja sätta igång långsamt :D

Jag vet inte, eller om hen helt enkelt är för noggrann.
Skönt att en vet från samma klinik har gett OK iaf :)

Är så glad för att min lilla halta hund är ovanligt pigg och rask. Lite viktnedgång och lagom temperatur tror jag gjort susen.

(Jag har alltid varit jättenoga med att han inte ska bli trind, men det blev ganska korta promenader i vinter när han var besvärad av kyla, eller jag besvärad av rekordhalka i flera månader, och så tänkte jag inte på att han fick samma mängd mat hela tiden.)

Dagens lilla diskussion:

-Min hund tog en hare idag.
-Hoppsan...
-Jag tror att han tog en igår också, jag hittade en död i närheten och han var borta ett tag på kvällen, och häromdagen tog han en fågel.
-Kanske läge att hålla hunden kopplad?
-Ja... jag får nog göra det...

ÅH vad jag blir provocerad av hundägare som låter sina hundar "försvinna en stund" när de är lösa. Vet inte hur många gånger jag hamnat i diskussioner kring det, inte minst med tanke på att det tydligen "hör till" när man har vinthund... Konstigt att jag inte förstått det då, efter 9 år som vinthundsägare. :banghead:

Dagens lilla diskussion:

-Min hund tog en hare idag.
-Hoppsan...
-Jag tror att han tog en igår också, jag hittade en död i närheten och han var borta ett tag på kvällen, och häromdagen tog han en fågel.
-Kanske läge att hålla hunden kopplad?
-Ja... jag får nog göra det...

ÅH vad jag blir provocerad av hundägare som låter sina hundar "försvinna en stund" när de är lösa. Vet inte hur många gånger jag hamnat i diskussioner kring det, inte minst med tanke på att det tydligen "hör till" när man har vinthund... Konstigt att jag inte förstått det då, efter 9 år som vinthundsägare. :banghead:

:rofl:

På tal om att jaga harar.. För någon vecka sedan när jag var påväg till rastgården med mira såg jag en liten hund (typ chihuahua) lös nere på gröningen, sedan kom den mot oss i hög fart och jag hann tänka "ännu en som inte har koll på sin hund", men sen när den kommer närmare ser jag att den jagar en stor jäkla hare :rofl: Större än den själv. Swoosh var den förbi oss medan ägarna gick kvar lugnt nere på ängen när jag skrek "han sprang ditåt!". Hann se att hunden sprang tillbaka efter den tappat bort haren men alltså what? Om man nu är så dum att ha hunden lös när den sticker på vilt och inte bryr sig vart den springer, är man ändå inte orolig att den kan bli påkörd?? Finns ändå en del bilvägar vid oss.. :cool:

Köpte en slow feeding matskål till Sigge och det har funkat bra! Han äter fortfarande med frisk aptit och hastighet såklart, men nu får han inte i sig allt i tre stora tuggor som han inte ens brukade svälja :)

Idag upplevde vi nått nytt. 60 KRAV-grisar skulle in från sin beteshage och köras in till gården för vägning. Ett projekt som utan hund tar ett par dygn(!) eftersom man måste mata in dem i huset och sen lasta några i taget.

Grisarna har aldrig träffat vallhund innan. Fritte har aldrig träffat grisar förut. 35 minuter senare var alla grisar inne, och ytterligare 20 min senare var alla lastade på transporten. Vallhundar i sitt esse!

Men fy sjutton vad han stinker nu! :wtf:

Här med gårdens egna vallhund, WK-tiken Tequila, som är under utbildning. Grisarna i bakgrunden.
10984475_10153151200373666_7873766739421642330_n.jpg

Griskissochbajslera. Imagine the smell! (nej, han brukar inte jobba med sele)
11738038_10153151200423666_1247248359781508507_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
786
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 105
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 022
Senast: Milosari
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?
  • Liten fodertunna?