Uppdatering och snackistråd 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagens lilla diskussion:

-Min hund tog en hare idag.
-Hoppsan...
-Jag tror att han tog en igår också, jag hittade en död i närheten och han var borta ett tag på kvällen, och häromdagen tog han en fågel.
-Kanske läge att hålla hunden kopplad?
-Ja... jag får nog göra det...

ÅH vad jag blir provocerad av hundägare som låter sina hundar "försvinna en stund" när de är lösa. Vet inte hur många gånger jag hamnat i diskussioner kring det, inte minst med tanke på att det tydligen "hör till" när man har vinthund... Konstigt att jag inte förstått det då, efter 9 år som vinthundsägare. :banghead:
:eek::eek::confused:

Vi har varit på återbesök och fyskontroll till fysioterapeuten idag. Två månaders simträning har verkligen gjort susen och han hade idag en starkare ryggmuskulatur, jämnare muskulatur i bakdelen och framförallt ingen smärta någonstans! :up: Så nu fick vi klartecken att gå vidare i träningen och sätta in styrkepass i form av klövjning, drag och dobo. :)

Imponerande @Migo!

.............................................
2 timmars kvällspromenad ikväll. Min hund är galen! :p Hon gjorde världens vurpa nere i ett dike häromdagen men klarade sig tack och lov utan skador. Husses fundering var dock att se till att hon inte skulle bli rätt för vatten (botten "försvann" under henne).
Jo tjena... Stoja har haft minst lika mycket tokryck i vatten/pölar idag. Utan missöden, dock.

Griskissochbajslera. Imagine the smell! (nej, han brukar inte jobba med sele)
11738038_10153151200423666_1247248359781508507_n.jpg
Den i sängen är nog i klass med mina när de ätit välfermenterad moderkaka.

Btw så är han (om möjligt) tunnare än Leon som häromsistens blev anmäld, eller jag til LS för att hunden var undernärd.

Den i sängen är nog i klass med mina när de ätit välfermenterad moderkaka.

Btw så är han (om möjligt) tunnare än Leon som häromsistens blev anmäld, eller jag til LS för att hunden var undernärd.

Han är i superform, med muskler som en häst och inte ett uns överskottsfett. Det är högsäsong för arbetshundarna! :D :love:

Men ja, jag tvivlar inte ett ögonblick på att många skulle kalla honom mager. Man känner ju faktiskt revbenen...

Har varit till vet och gjort en undersökning på Zippo. Prostatan är fortfarande väldigt liten och inget fel hittades över huvud taget :up:

Gjorde även analys på urinprov och det var bra nu! Inga mer kristaller, varken urat eller struvit :banana:

Vad skönt det känns att äntligen ha 2 friska hundar!:heart

Bryter ihop snart här då min troligtvis ganska säkert dräktiga tik matvägrar sen en vecka tillbaka. Det enda hon vill ha är egentligen hemmatorkade hjärtan och det kan hon inte leva på. Jag har Vom och Hundemat, jag har Mush Vaisto i olika smaker, jag har enskilda råvaror som kalkon, nöt, vom, lamm, lammnackar som hon annars älskar osv + att jag även kokat kött då det gick ner lite en dag.....men inte dagen efter. I morse fick hon 3 skålar med olika innehåll och hon valde att enbart äta lite kokt broccoli :banghead:
Denna hund är ett matvrak i vanliga fall och enda gången hon är lite kinkig är två månader efter löp.....inte 4 veckor efter som nu ;) Nåja, hon svälter väl inte ihjäl även om hon tunnat ut lite, lite grann och förhoppningsvis kommer aptiten igång någorlunda snart. Hoppas jag i alla fall :nailbiting: Försöker lura i henne några få torrisar mellan några torkade hjärtan ute på promenad, för tigger gör hon - men det är bara torkat kött som duger just nu.

Bryter ihop snart här då min troligtvis ganska säkert dräktiga tik matvägrar sen en vecka tillbaka. Det enda hon vill ha är egentligen hemmatorkade hjärtan och det kan hon inte leva på. Jag har Vom och Hundemat, jag har Mush Vaisto i olika smaker, jag har enskilda råvaror som kalkon, nöt, vom, lamm, lammnackar som hon annars älskar osv + att jag även kokat kött då det gick ner lite en dag.....men inte dagen efter. I morse fick hon 3 skålar med olika innehåll och hon valde att enbart äta lite kokt broccoli :banghead:
Denna hund är ett matvrak i vanliga fall och enda gången hon är lite kinkig är två månader efter löp.....inte 4 veckor efter som nu ;) Nåja, hon svälter väl inte ihjäl även om hon tunnat ut lite, lite grann och förhoppningsvis kommer aptiten igång någorlunda snart. Hoppas jag i alla fall :nailbiting: Försöker lura i henne några få torrisar mellan några torkade hjärtan ute på promenad, för tigger gör hon - men det är bara torkat kött som duger just nu.

Min Dahlia var likadan. Ett helvete att få i henne något. Det som funkade ena dagen fungerade inte andra osv.
Sista veckan stod jag och stekte fläskkotlett, kokade blandfärs i buljong tillsammans med pasta. Det åt hon av lite åt gången.
Provade allt från färskfoder, burkar, olika torrfodersorter, matrester etc.

Så fort valparna är ute börjar de ju äta igen så så länge man kan pilla i dom något under dräktigheten går det bra, man får kämpa lite ;)

Min Dahlia var likadan. Ett helvete att få i henne något. Det som funkade ena dagen fungerade inte andra osv.
Sista veckan stod jag och stekte fläskkotlett, kokade blandfärs i buljong tillsammans med pasta. Det åt hon av lite åt gången.
Provade allt från färskfoder, burkar, olika torrfodersorter, matrester etc.

Så fort valparna är ute börjar de ju äta igen så så länge man kan pilla i dom något under dräktigheten går det bra, man får kämpa lite ;)
Hahaha, lite typ som här då. Hade några få grytbitar i frysen och kokade dom - det gick bra med lite i två dagar. Köpte mer och kokade nytt - då dög det inte alls längre :p idag har jag i alla fall fått i henne en fjärdedels ranson mat i form av lite torrisar ute på eftermiddagspromenaden. Tar mig emot då jag råutfodrar, men bättre det än inget :) Hoppas barnbarnets besök i helgen ska ge lite mer matlust - det brukar tiggas hejdlöst då. Måste bara hålla undan den andra hunden som är en slasktratt och gräsligt lättfödd :P

Jag är hyfsat imponerad över min gamle pappa som tog sig an en malletik som omplaceringshund. En tik som inte uppskattar främmande särskilt mycket och som av den anledningen var svårplacerad. Tiken har fått ett nytt liv och får spåra, köra saksök och fystränas med bla drag..
Pappa fyller snart 82 år...

Sådär är min gammeltik - hela tiden. :cool:
Det som duger ena dagen ses på med avsky i ögonen nästa.
Lägg till en mage som aldrig får gå tom pga magproblem = kul kombo.

Jag är oerhört nöjd över att vi trots tvekan över hennes valpavsky köpte nyaste tillskottet, konkurrans över maten har hjälpt mycket.

Sådär är min gammeltik - hela tiden. :cool:
Det som duger ena dagen ses på med avsky i ögonen nästa.
Lägg till en mage som aldrig får gå tom pga magproblem = kul kombo.

Jag är oerhört nöjd över att vi trots tvekan över hennes valpavsky köpte nyaste tillskottet, konkurrans över maten har hjälpt mycket.
Jag har ju två, så konkurrens är det - men nu får jag vara snabb för annars tar den lilla knubbiga tiken Pollys mat när Polly lämnar den med en suck :p Det är så aptrist när man ställer ner skålen med någon av de matsorter hon annars älskar och hon nosar, vänder sig om med en suck och lägger sig ner med rumpan mot skålen och ser ut så här :wtf:
Nåja, hon svälter inte än på ett tag. Har lyckats få ner lite, lite torrisar som belöning ute på eftermiddagen. Haha, hon blev bjuden på frystorkat kött i djuraffären idag när jag köpte några korvar VoH - och hon älskar frystorkat kött......men inte idag, för idag rullade hon sig på dom inne i butiken:yuck:;)

och glädjen när jag lyckas få hundskrället att äta upp den hela måltid jag försökte servera tidigare ikväll (vom och hundemat exklusive) - fast med skillnaden att jag blandade i två matskedar av kvällens middag. Pulled fallow deer föll damen på läppen :D tur det finns lite kött och sås kvar tills imorgon.....:laugh: Första hela middagen på en vecka - jippiii

Idag lekte lillskiten med lite andra valpisar i rastgården men passade även på att bjuda på ett spontant fotgående mitt i allt. Han är helt underbar min lille <3

Började klickerträna "greppa" med mira idag! Vi använde en tom toarulle, tillslut tog hon den och sen slutade vi :)

Har tänkt träna buga och spela död också, sambon vill att hon ska kunna rulla runt :angel: Tips på hur man lär det sistnämnda?

Ligger däckad med vad som kan vara en bihålleinflammation så den stimulering Sigge fått idag har varit mental, så som godislekar. Husse har tagit ansvar för promenaderna men inte mycket mer så därför har han varit uttråkad idag, men som valp måste man ju faktiskt ha tråkiga dagar också så man kan smälta allt man lär sig varje dag :)

Började klickerträna "greppa" med mira idag! Vi använde en tom toarulle, tillslut tog hon den och sen slutade vi :)

Har tänkt träna buga och spela död också, sambon vill att hon ska kunna rulla runt :angel: Tips på hur man lär det sistnämnda?
Jag lärde in det genom att hålla godiset vid örat på hunden när han låg ner så att han vände på huvudet och då kunde jag liksom putta till honom med godishanden lite så att han välte. Efter ett tag fick jag in en mer svepande rörelse eller hur jag ska säga så att det blev lite fart i rörelsen och då kom hunden runt :)

Lade yoo denhär filmen i "senast tagna bilden" med, men här är vårat första försök till sitt fint! Totala nybörjare på klickerträning och jag gör säkert en massa fel, men hon förstod redan efter några minuter hur hon skulle göra för att få belöning :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
786
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 105
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 022
Senast: Milosari
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?