Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Som alla andra hundar med noskvalster. misstänker att du far efter Ivomec o hundar med MDR1Min ena hund har fått noskvalster behandling startad direkt, så jag hoppas vi blir av med skiten fort.
Någon som vet hur man behandlar collie för noskvalster?
Antar att en veterinär är insatt också, jag bara misstänker att jag kommer få frågan i morgon och min googling sa inte så mycket.Som alla andra hundar med noskvalster. misstänker att du far efter Ivomec o hundar med MDR1
Starcastle har varit här nyligen o kan förklara bättre.
Inled träningen med att bara leka. Sen, lek typ 95% av tiden, träna 5% är mitt tips. Lek, gör ett snabbt avbrott och gör något enkelt snabbt bara, typ sitt, ligg, och sen lek igen. Så har jag fått göra med min som var sååååå omotiverad när jag fick honom 2,5 år gammal. Nu är han istället överexhalteradHur tränar man med en hund som är sååå omotiverad?? Hon gör det jag ber om (ex. sitt/ligg/stanna/kom) men det går sååå långsamt. Hon har också VÄLDIGT dålig kontakt med en, enda gången hon kan ha okej kontakt är när vi sparkar boll. Provad träna med både godis och leksaker och visst, bollar är det bästa som finns men ändå går det sååå trögt.
Jag VILL träna men vet inte alls hur jag ska göra för att vara rolig. Kan väl tillägga att hon är 4, jag har varit med i bilden sedan hon var 2,5 och hon har väl aldrig direkt tränats seriöst. Som jag skrev innan gör hon allt vi ber henne om men inte fort eller med glädje. Hur kommer man igång och hur får man hunden att tycka det är kul?
Inled träningen med att bara leka. Sen, lek typ 95% av tiden, träna 5% är mitt tips. Lek, gör ett snabbt avbrott och gör något enkelt snabbt bara, typ sitt, ligg, och sen lek igen. Så har jag fått göra med min som var sååååå omotiverad när jag fick honom 2,5 år gammal. Nu är han istället överexhalterad
Hur är självförtroendet? Har hon dåligt självförtroende kan det hjälpa att bygga upp det.
Här går det framåt och bakåt. Collien har inte varit med om knappt något innan så det har varit jobbiga dagar för honom. Han börjar vänja sig vid barnen dem äldsta och kan gå fram till dem utan att skälla ut dem. Lillflickan skäller han på en stund innan han går fram och slickar på hennes hand. OBS så ingen tror något korta stunder får de hälsa med tjejen i famnen på en av oss och resten av tiden är de åtskilda. Vi tar det lugnt.
Buster blir påhoppad då och då, varit bara en incident idag och den gick över snabbt. Vi är snabba på att bryta beteendet så vi kan undvika slagsmålen. Funkar bra.
Collien är understimulerad relativt osäker just nu dålig kombo. Jag har börjat med små övningar till honom så vi på sikt kan få bort understimuleringen. Kommer bli en mkt fin hund med tid och aktivering, det märks.
Tack tack! Jag gillar honom skarpt. Väldigt följsa, och förig om än lite harig, men det får man vara nu i början.Vad fin han är, det blir nog bra det där.
Tja, vet inte hur jag ska beskriva det. Min hund hade dåligt självförtroende, vilket vi har tränat på och med det har mycket fart kommit.Bra tips!
Hur menar du? Och hur bygger jag isåfall upp det?
Hur tränar man med en hund som är sååå omotiverad?? Hon gör det jag ber om (ex. sitt/ligg/stanna/kom) men det går sååå långsamt. Hon har också VÄLDIGT dålig kontakt med en, enda gången hon kan ha okej kontakt är när vi sparkar boll. Provad träna med både godis och leksaker och visst, bollar är det bästa som finns men ändå går det sååå trögt.
Jag VILL träna men vet inte alls hur jag ska göra för att vara rolig. Kan väl tillägga att hon är 4, jag har varit med i bilden sedan hon var 2,5 och hon har väl aldrig direkt tränats seriöst. Som jag skrev innan gör hon allt vi ber henne om men inte fort eller med glädje. Hur kommer man igång och hur får man hunden att tycka det är kul?
Hur tränar man med en hund som är sååå omotiverad?? Hon gör det jag ber om (ex. sitt/ligg/stanna/kom) men det går sååå långsamt. Hon har också VÄLDIGT dålig kontakt med en, enda gången hon kan ha okej kontakt är när vi sparkar boll. Provad träna med både godis och leksaker och visst, bollar är det bästa som finns men ändå går det sååå trögt.
Min ena hund har fått noskvalster behandling startad direkt, så jag hoppas vi blir av med skiten fort.
Någon som vet hur man behandlar collie för noskvalster?
Selamektin finns med på listan av preparat som ej skall ges till hundar som har gendefekten MDR1, tyvärr står det inget om det i fass.Åh nej, så jäkla segt
Tror att Strongohld ska funka även till collie.
Det får bli en veterinärfråga. Jag har ju mina hundar i hundstall på dagarna, där finns även collies. Och eftersom jag är 99% säker på att mina har fått kvalstret från hundstallet så lär det finnas ännu fler än de jag redan har upptäckt (dvs 3 andra hundar, vars ägare jag har varit i kontakt med idag som också redan påbörjat behandling).Åh nej, så jäkla segt
Tror att Strongohld ska funka även till collie.