Uppdatering och snackistråd 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fridolf och jag behöver lite tummar hållna från bukefolket. Kan inte riktigt avslöja vad det gäller än, men tumhållning uppskattas! ;)

Och så ska Struten nog gå VP den 26. För mina nervers skull säger jag "nog" och intalar mig att det bara är att inte starta om det inte känns bra för dagen. Egentligen har han ju varit klar i flera år, men hans matte litar inte riktigt på sina nerver ;)

Hur länge? Ibland behöver jag mina tummar... :D

Tja... till söndag till att börja med, så håller jag er uppdaterade om behovet är fortsatt? ;)

Do mah best, sah!
emot-salute.gif

Just nu vill jag ge upp. På riktigt. Hundarna får ju aldrig vara friska och hela, alltid ska det vara nånting. Just nu ser dalmatinern ut såhär på huvudet. Kom hem från en vecka i grekland, hundarna har varit på pensionat, och han ser förjävlig ut. Dom har inte tagit kontakt med varken mig eller husse (som var hemma och det visste dom). Han hade behövt börja behandlas innan det bröt ut såhär mycket, nu kommer det ta tid. Hejdå alla utställningsplaner resten av detta år..

2015-08-31_220452_55e606709606ee67035357ed.jpg

@isafore såg inte alls kul ut det där!

Jag blir inte riktigt klok på Yodas hud, igår fick han springa lös en stund under dagen på kvällen ser jag att han har små typ nässelutslag på halsen + två stora utslag, mjuka och han verkar inte direkt besvärad så ställer han i duschen och tvättar han med aloe vera schampoo och idag är det borta bortsett från att huden känns lite torr-skorpaktig-sprucken där dom största utslagen var.

Han har vad jag kan minnats fått minst en sån bula varenda sommar och jag kommer inte på vad det beror på! Antar ju att det är någon växt som irriterar huden men vore ju kul att veta vilken man ska hålla han ifrån.

Just nu vill jag ge upp. På riktigt. Hundarna får ju aldrig vara friska och hela, alltid ska det vara nånting. Just nu ser dalmatinern ut såhär på huvudet. Kom hem från en vecka i grekland, hundarna har varit på pensionat, och han ser förjävlig ut. Dom har inte tagit kontakt med varken mig eller husse (som var hemma och det visste dom). Han hade behövt börja behandlas innan det bröt ut såhär mycket, nu kommer det ta tid. Hejdå alla utställningsplaner resten av detta år..

2015-08-31_220452_55e606709606ee67035357ed.jpg
Va sjutton är det för clowner som inte meddelat er och frågar om ni vill att hunden ska ses över av en veterinär?
Är det här nått han har haft tidigare?:(

Va sjutton är det för clowner som inte meddelat er och frågar om ni vill att hunden ska ses över av en veterinär?
Är det här nått han har haft tidigare?:(
Noll koll. Jag var inte speciellt glad över att lämna honom där men det kändes som enda alternativet då. ALDRIG MER, kan jag säga..

Det heter bronzing syndrome, utvecklas av olika saker. I hans fall förmodar jag stress. Han fick två små smååå hårlösa fläckar när han opererades i påskas, men då hade jag ju koll och lyckades stanna det så det inte blev mer. Dom som var syntes inte om man inte borstade/klappade pälsen åt fel håll. Men nu.. Katastrof. Jag har lyckats få kontroll över det så nu har det inte spridit sig mer, men det där är ju tillräckligt! :rage: Så nu är det bara o tvätta med klorhexidinschampo varannan dag ca, så ska det försvinna sakta men säkert inom ca 6 månader.. :(

Jag har precis pratat med veterinären om vår fina gamla dam, 22:a september ska hon få somna in. Både jag och veterinären grät floder men är eniga om att det blir bäst. Hon är inkontinent och medicinen funkar knappt längre och hon börjar bli trött. fy fan rent ut sagt.

Jag har precis pratat med veterinären om vår fina gamla dam, 22:a september ska hon få somna in. Både jag och veterinären grät floder men är eniga om att det blir bäst. Hon är inkontinent och medicinen funkar knappt längre och hon börjar bli trött. fy fan rent ut sagt.
Beklagar :( Var inte länge sedan jag fick göra det med min valpis. Känns hemskt men hundens bästa är det viktigaste :heart

Beklagar . Varför ska de bli gamla?

Beklagar sorgen. :cry::heart Det är nästan värst när man tar beslutet...

Perfekta täcket! Invigning idag :D

Funderar på en ny reflexväst till henne, hurttas micro kanske. Hööks har en liknande men hurtta är alltid hurtta :angel:

@Red_Chili letade igenom någon tråd där du lagt upp bild på din du köpte, så när jag hittar inlägget syns inte bilden :banghead:
:rofl:

[QUOTE="Emuliiaa, post: 17117597, member:]Perfekta täcket! Invigning idag :D

Funderar på en ny reflexväst till henne, hurttas micro kanske. Hööks har en liknande men hurtta är alltid hurtta :angel:

@Red_Chili letade igenom någon tråd där du lagt upp bild på din du köpte, så när jag hittar inlägget syns inte bilden :banghead:
:rofl:[/QUOTE]
Gillar verkligen Hööks grejer. Speciellt täckna som jag tycker är lika bra som hurtas grejer.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
788
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 105
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 023
Senast: Milosari
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka