Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tänkte höra om man får vara med i den här tråden med?
Varför skulle du inte få? kör på bara!Jag tänkte höra om man får vara med i den här tråden med?
Det är väl klart!
Varför skulle du inte få? kör på bara!
Kör en omgång Canikur och blanda gärna lite fiberhusk i maten (en halv tesked per mål till en 20-30 kilos hund - mindre till en mindre hund). Fuberhusken behöver inte blötas före då det är en hund med dålig mage, utan blanda direkt i och servera. Fiberhusken hjälper till att skydda tarmslemhinnan hela vägen ut och hjälper även till att "hålla ihop" lite vätska i tarmen.Det var i tisdags som vi började med skonkost efter att mira haft diarre, hon gick på det i ett par dagar innan vi blandade i burgarna så smått i riset. Avföringen under den tiden var väldigt ljus och lite "krämig". Igår morse började hon äta endast burgarna igen och avföringen är krämig till en början men sedan sätter hon sig längre bort igen och då kommer det lite slem och hon kliar rumpan.
Vad gör jag nu??
Pratade med en tjej i djuraffären som tyckte vi skulle ge nått tillskott för mage och tarm, samt något mjukmat att blanda ut i lite vatten så hon får i sig vätska..
Kör en omgång Canikur och blanda gärna lite fiberhusk i maten (en halv tesked per mål till en 20-30 kilos hund - mindre till en mindre hund). Fuberhusken behöver inte blötas före då det är en hund med dålig mage, utan blanda direkt i och servera. Fiberhusken hjälper till att skydda tarmslemhinnan hela vägen ut och hjälper även till att "hålla ihop" lite vätska i tarmen.
Vad rekommenderade hon ?Utöver det hon i djuraffären rekommenderade eller istället för?
Slem och kliar rumpan låter som analsäckarna. Förmodligen tömmer hon dom "manuellt" efter att hon har bajsat eftersom att bajset är så mjukt så dom inte töms samtidig som hon bajsar.Det var i tisdags som vi började med skonkost efter att mira haft diarre, hon gick på det i ett par dagar innan vi blandade i burgarna så smått i riset. Avföringen under den tiden var väldigt ljus och lite "krämig". Igår morse började hon äta endast burgarna igen och avföringen är krämig till en början men sedan sätter hon sig längre bort igen och då kommer det lite slem och hon kliar rumpan.
Vad gör jag nu??
Pratade med en tjej i djuraffären som tyckte vi skulle ge nått tillskott för mage och tarm, samt något mjukmat att blanda ut i lite vatten så hon får i sig vätska..
Vad rekommenderade hon ?
Mjukmat missade jag - trodde du skulle ge färskmaten
Slem och kliar rumpan låter som analsäckarna. Förmodligen tömmer hon dom "manuellt" efter att hon har bajsat eftersom att bajset är så mjukt så dom inte töms samtidig som hon bajsar.
Många tillskott som är för mage och tarm brukar vara fiberhusk. Men det är billigare att köpa det när det inte säljs i en djuraffär eller står hund på.
Låter som en bra idéÄr det bättre vi provar canikur och fiberhusk då?
Tänkte hoppa in här om jag får?! Vi blev med valp för ett tag sen:
Hunden på första bilden är Ozzy som vi fick ta bort pga smärta men han fick ett par bra dagar (på metacam) där han lekte med valpis.
Tussen heter Nike och är en tik på snart fyra månader, hittills är hon allt jag hoppats på även om det svårt att förutsäga hur det blir med en valp. Lugn, trygg och obekymrad, jag ville ha en hund som orkar med rejäla långpromenader ( får vänta lite då hon är lite väl ung), man kan aktivera lite mentalt men som även klarar en dag i soffläge (om man är sjuk eller trött) utan att klättra på väggarna..
Hon är nu i princip rumsren, älskar att apportera och bär gärna runt på saker (mestadels våra tofflor) och en jättetrevlig familjehund som mest ligger runt här hemma när vi är inomhus.
Maken tjatar nu om en andra hund, vi har alltid tänkt ha två men när Ozzy var sjuk så tänkte vi att vi skaffar en till när han blir bra viket vi på slutet insåg inte kommer hända . Jag har sagt att Nika ska vara ordentligt rumsren först, vilket gått snabbare än jag trott .
Jag är jätte-glad för Nike samtidigt som det varit väldigt tungt då jag fortfarande ibland förväntar mig att Ozzy ska möta mig i dörren när jag kommer hem. Väldigt glad att jag tog beslutet att skaffa Nike innan Ozzy fick somna in, hade varit svårt att ta till sig en ny hund efteråt.
Canikur-pasta tycker jag personligen är super vid dålig mage Fiberhusk är bra om det är dålig mage som hållt i sig/håller i sig en period då det skyddar tarmen. men du måste själv känna vad du vill provaÄr det bättre vi provar canikur och fiberhusk då?
Canikur-pasta tycker jag personligen är super vid dålig mage Fiberhusk är bra om det är dålig mage som hållt i sig/håller i sig en period då det skyddar tarmen. men du måste själv känna vad du vill prova
Vilken söt liten filur! Har du hittat in i valptråden här också?
Otroligt tråkigt med din Ozzy dock Tur att du har den lilla som kan trösta dig lite, även om det såklart alltid är tungt att ta bort en hund...