Uppdatera vidare, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tiden bara säger swoosh :nailbiting::arghh::D
17931965_136176646922189_7328441223297892352_n.jpg

Vad har ni i era tävlingsmappar? Jag har ju bara registreringsbeviset med vaccinationsintyg och tandintyg att stoppa in än så länge :p

Stamtavla, pass, alla medlemskortet (två BK, kennelklubb, rasklubb), tävlingsbok, ögonlysningsprotokoll, MH- och MT-prokotoll samt ena hunden har sin godkända dispensansökan för tävling då hon står på dopingklassad medicin.
Har även lämnat en av plastfickorna tom för tävlingsprotokoll. Har två mappar från agria att sätta alla protokoll och kritiker i (som är helt överfulla) då tävlingsmappen inte skulle räcka särskilt länge annars :p men tänker att en tom mapp är bra att ha för "dagens" tävlingsprotokoll typ innan det flyttas över.

Ser ut som att jag riskerar att bli ensam utan att ens nämna schäfer för min nuvarande sambo. Så nu gäller det att tänka om i livet och fundera på hur jag ska göra med hund.

Den här tävlingssäsongen. Vart ska den bära oss? Planen var att debutera mästerklass i augusti. Nu står vi och har ett resultat kvar i avancerad och som det ser ut har vi goda chanser att ta det om 2 veckor och då blir det debut i juni. Allt har gått så mycket bättre än jag hade kunnat ana sedan våran första start i augusti förra året :nailbiting:

Men gud är det KRIG eller vad händer?? :rofl:

Klubben ligger bredvid ett militärfält, och just den dagen hade militären valt (utan att meddela klubben, de brukar annars ha en väldigt bra kommunikation) att lägga en extrainsatt övning.... Jättetråkigt för klubben och för de som anmält och som hade skottberörda hundar, men klubben återbetalade till alla som valde att stryka sig.

Kan ju säga att jag fick ta i rätt bra med kommandon i inkallning och fjärr, och att höra TL under fotgåendet var också spännande.... :D

Fick upp den här videon igår från en lydnadstävling för ett par år sen och delade den igen. Kommer aldrig glömma den tävlingen :D ! Ljud på när ni tittar är ett måste ;)

Snacka om att man har en skottfast hund :D :love: !
Ohh herre gud! Hoppas ni fick pluspoäng för det;) Och som sagt, bara det att göra sig hörd och höra TL. Jag som hör lite halvdåligt innan hade inte klarat det:angel:
Vi bor nära ett militärt övningsfält nu, så nästa hund ska få vänja sig i god tid. Nuvarande kissar på sig om vi är ute och går i närheten och de drar igång sådana salvor :eek:

Spanar på bil. Blir irriterad när jag inte hittar mått på bagaget. Tycker inte att liter säger mig nått? Mer än att det är större än nuvarande bagage men det ser jag ju på bilderna :p

Ohh herre gud! Hoppas ni fick pluspoäng för det;) Och som sagt, bara det att göra sig hörd och höra TL. Jag som hör lite halvdåligt innan hade inte klarat det:angel:
Vi bor nära ett militärt övningsfält nu, så nästa hund ska få vänja sig i god tid. Nuvarande kissar på sig om vi är ute och går i närheten och de drar igång sådana salvor :eek:

Jag var extremt nöjd med den tävlingen, vi fick 295,5 poäng och kvalade in till lydnads-SM 2015 tack vare den :D !

Tävlingsmapp??? Har registreringsbeviset med vaccinationer i handskfacket på bilen, och SBK-medlemskortet avfotograferat/nedladdat i mobilen. Till vad behövs en tävlingsmapp?
Jag har ingen egen bil, min mobil är DEFINITIVT inte pålitlig nog för att ha medlemskortsbilder, den kan haverera när som helst. Om jag dessutom behöver använda GPS till tävlingsplatsen, då är det inte säkert att jag har batteri kvar..

En tävlingsmapp är på så sätt extremt händigt att ha. Har jag med mig mappen vet jag att där finns allt jag behöver för att tävla, oavsett om det är utställning eller agility :D Och den kan aldrig få slut på batteri.

Plus att den är himla fin :love:
18034123_10208299581155232_4711631245575185064_n.jpg

Fick upp den här videon igår från en lydnadstävling för ett par år sen och delade den igen. Kommer aldrig glömma den tävlingen :D ! Ljud på när ni tittar är ett måste ;)

Snacka om att man har en skottfast hund :D :love: !

påminner mig om att jag ska skotträna min hund inför nyår ;)

tur att någon uppskattar dotterns fotboll - dottern har tröttnat men åker plikttroget fram till sommaren, jag är inte road av att vänta på henne (för långt för att åka hem emellan) så tar med hunden och tar en långpromenad i skogen med henne istället. Hon tycker nog det är lite skönt att inte bara vara ute på "promenad" med matte när matte rider. Igår fick hon gå med en provisorisk "spårlina" - Höbalssnören :D - men får skaffa en riktig lina för denna blev både blöt och geggig. Hon lyssnade jättebra hela tiden :D tyvärr hade det kört cross på vissa ställen på stigen och det var bara lera :p tråkigt när de förstör så.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 572
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 149
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
371
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 933

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat