Uppdatera vidare, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det du som ska ha hunden så har han väl inte något att säga om vilken hund du ska ha?

Min sambo tycker INTE om vallhundar, men han skulle aldrig säga att jag inte får ha vallhundsras.

Jag står på kontrakten, ja. Men hunden bor ju med oss båda och vi tar båda hand om henne. :)

Idag backade jag Floyd lite på fyrkanten och vips var det inga problem längre :) det blev nog helt enkelt för mycket med hela fyrkanten för honom. Han fick göra en halv klocka också (9.30- 12 - 14.30) där han först försökte ta 12 först när jag riktade honom på 9.30, men han bröt fint på inkallningen och gick rakt på 9.30 sedan :) när vi gick hem fick han en rätt lång memory, typ 100m lång och sista tredjedelen på sträckan går över ett litet krön, så att den blev dold tills han kom fram dit och sedan var den synlig sista två tredjedelarna.
Jag brukar lägga på den sträckan, så den var han bensäker på trots att den var delvis dold :D Det sista fick han två markeringar, en som landade öppen på fält och en som landade dolt bakom en låg stenmur. Många olika moment men egentligen bara 9 dummiesar hämtade totalt idag. Han kändes riktigt pepp och sugen idag :love:

Otis fick en tur på lite drygt 6km på kickbiken. Testade en ny väg som inte var helt.. åkbar :D riktigt överallt, men det gick fint! Han är makalös alltså, jag behöver inte kicka särskilt mycket.

Mamma lånade Ladda och gick en långprommis med dragselen på 11km.

Alla tre snarkar gott nu, och snart gör jag likadant :D

Lånade ridhuset i går för lite egen agility-träning. Tänkte att det är ju störningsfritt och bra........eller hur :grin:
Det var ju en hund på andra sidan sargen och den var jättespännande. Sprang man fram mot den kom den rusande mot en. Så man var tvungen hålla väääldigt noga kolla på den där hunden.

Tror jag bär över grejerna och tränar i andra ridhuset utan spegelvägg nästa gång :cool:

Försökt förklara för sambon att jag önskar "mer hund". Det mottogs inte så bra. Nu fjeskar han för vår Eurasier som tusan.
Cz0rrvr.jpg

Ååh vad söt hon är...! Hon verkar ju jättemysig men jag förstår verkligen vad du menar med att du vill ha mer hund. Jag tänker ofta att jag så himla gärna hade velat ha en lite mer samarbetsvillig hund men i vårt fall är det ju enklare eftersom vi kommer skaffa en voffe till så småningom (och då är det ju faktiskt perfekt att hund ett är en självständig skogsmullehund som underhåller sig själv på promenaderna). Jag är övertygad om att ni kommer komma fram till ett bra beslut i slutändan, även om diskussionerna och tankegångarna kan vara jättejobbiga.

(Kan förresten meddela att hussen i det här huset absolut INTE ville ha en hund till och ALDRIG I LIVET en valp igen. Han ändrade sig direkt när han såg hur jäkla lycklig Kosmos blir av att leka med andra hundar och hur glad han är i valpar. Nu är det istället jääättesynd om vår hund som inte har något sällskap, han är ju sååå ensam och har sååå tråkigt eftersom han inte har någon hundkompis, och valpar är ju faktiskt jättesöta... Så du kanske kan testa att styra upp en riktigt rolig playdate med en annan hund? :angel: :D)

Ååh vad söt hon är...! Hon verkar ju jättemysig men jag förstår verkligen vad du menar med att du vill ha mer hund. Jag tänker ofta att jag så himla gärna hade velat ha en lite mer samarbetsvillig hund men i vårt fall är det ju enklare eftersom vi kommer skaffa en voffe till så småningom (och då är det ju faktiskt perfekt att hund ett är en självständig skogsmullehund som underhåller sig själv på promenaderna). Jag är övertygad om att ni kommer komma fram till ett bra beslut i slutändan, även om diskussionerna och tankegångarna kan vara jättejobbiga.

(Kan förresten meddela att hussen i det här huset absolut INTE ville ha en hund till och ALDRIG I LIVET en valp igen. Han ändrade sig direkt när han såg hur jäkla lycklig Kosmos blir av att leka med andra hundar och hur glad han är i valpar. Nu är det istället jääättesynd om vår hund som inte har något sällskap, han är ju sååå ensam och har sååå tråkigt eftersom han inte har någon hundkompis, och valpar är ju faktiskt jättesöta... Så du kanske kan testa att styra upp en riktigt rolig playdate med en annan hund? :angel: :D)

Synd då att vår tik tycker att valpar är äckliga, irriterande småmonster. :arghh:
(Våra grannar som bor i lägenheten under oss har en jaktgoldenvalp så hypotesen är testad...)
Sambon är inte heller sugen på valp vilket är anledningen till att vi tog hem en vuxen hund. Men jag vill så gärna ha valp alltså. Det verkar vara jobbigt, men ändå en unik upplevelse.

Fyra gånger den senaste månaden har jag typ fått yrselanfall. Jag gör inget speciellt, kanske vänder på mig, reser på mig och så BAM flimmer, svartnar för ögonen, världen snurrar till och jag tappar nästan balansen. Försvinner lika snabbt som det dyker upp. Det drar luften ur mig något otroligt. Känns typ som när man ska svimma, fast jag aldrig svimmar.

Hoppas det bara är en.. Fas? :nailbiting:

@Wingates Alltså, jo, tja... Cattledogs är ju dock så fula :angel: Men förutom det känns de lite kompakta och tunga för min smak.

Cattledogs är ju jättesöta! Men det är lite pansarvagn på raketbränsle över dem. Min man kallar dem battlehogs. Jag valde bort dem, de är nog för tuffa för mig, men han vill gärna ha en om några år.

Alltså jag brukar tycka om hundar med ett riktigt "hundigt" utseende (typ icke exteriört överdrivna hundar med spetsiga ståndöron), men något med Cattledogs är bara.. Jag vet inte, har alltid tyckt de är fula :o
Men ja, alldeles för mycket pansarvagn för mig :rofl:

Jag tycker cattledogs är superfina! Och de väger ju inte mer än Tinja, då kan de väl omöjligen vara tunga? Mer kompakta i kroppsformen däremot, absolut. Jag har en thing för pansarvagnar efter min boxer (aka Pansarsvansen :love:) och är riktigt sugen på en cattledog. :d

Nu är jag förvisso nöjd med min corgi men hilfe så vek han är i jämförelse. Längtar efter lite jävlar anamma och stuns med en stöddig uppsyn!

Jag tycker cattledogs är superfina! Och de väger ju inte mer än Tinja, då kan de väl omöjligen vara tunga? Mer kompakta i kroppsformen däremot, absolut. Jag har en thing för pansarvagnar efter min boxer (aka Pansarsvansen :love:) och är riktigt sugen på en cattledog. :d

Nu är jag förvisso nöjd med min corgi men hilfe så vek han är i jämförelse. Längtar efter lite jävlar anamma och stuns med en stöddig uppsyn!
Ja tyngre än Tinja är de väl inte alltid, men som sagt.. Så kompakta :rofl: Dessutom korthåriga, jag jag vill verkligen ha medellång päls. Jag tycker om att pyssla med lite päls ibland, typ klippa tasspäls, ansa öronpäls och borsta ur byxor och svans. Är ju uppvuxen med labbe och är så in i norden trött på det infernaliska fällandet av päls som hamnar ÖVERALLT :devil:

Tinjas päls hamnar aldrig i maten :p Med labbe äter man pannkakor med hår, inte med socker..

Fyra gånger den senaste månaden har jag typ fått yrselanfall. Jag gör inget speciellt, kanske vänder på mig, reser på mig och så BAM flimmer, svartnar för ögonen, världen snurrar till och jag tappar nästan balansen. Försvinner lika snabbt som det dyker upp. Det drar luften ur mig något otroligt. Känns typ som när man ska svimma, fast jag aldrig svimmar.

Hoppas det bara är en.. Fas? :nailbiting:

Har med blodtrycket att göra. Har haft så... så länge jag kan minnas ;)

Ja tyngre än Tinja är de väl inte alltid, men som sagt.. Så kompakta :rofl: Dessutom korthåriga, jag jag vill verkligen ha medellång päls. Jag tycker om att pyssla med lite päls ibland, typ klippa tasspäls, ansa öronpäls och borsta ur byxor och svans. Är ju uppvuxen med labbe och är så in i norden trött på det infernaliska fällandet av päls som hamnar ÖVERALLT :devil:

Tinjas päls hamnar aldrig i maten :p Med labbe äter man pannkakor med hår, inte med socker..

Uppvuxen med shih-tzu och avskyr allt vad pälsvård heter... :angel:
Däremot kan jag absolut bli trött på corgins fällande, även om de "bara ska fälla 2ggr per år" som man så fint säger. :meh: Men har man redan en fällande hund kan man ju gott ha en till. :D

Har med blodtrycket att göra. Har haft så... så länge jag kan minnas ;)
Hm, det är ju inte bra. Eller, det gör ju inte sån skillnad nu, för nu tar jag ingen medicin. Får fortsätta så, för jag får absolut inte ha lågt blodtryck och ta min medicin :p Eller dricka alkohol, information de tydligen inte tyckte var nödvändig att ge en 18-åring, som då på midsommar gick och tappade all smärtkänsel, all balans och vaknade på morgonen med ett stort jack ända in till benet på smalbenet och svimmade på väg till badrummet :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 572
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 144
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
371
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 930

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka