Inte istället. Också!Letandes efter ras eller eventuellt bra uppfödare är såå svårt, kanske köper en katt istället.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte istället. Också!Letandes efter ras eller eventuellt bra uppfödare är såå svårt, kanske köper en katt istället.
Alltså jag brukar tycka om hundar med ett riktigt "hundigt" utseende (typ icke exteriört överdrivna hundar med spetsiga ståndöron), men något med Cattledogs är bara.. Jag vet inte, har alltid tyckt de är fulaCattledogs är ju jättesöta! Men det är lite pansarvagn på raketbränsle över dem. Min man kallar dem battlehogs. Jag valde bort dem, de är nog för tuffa för mig, men han vill gärna ha en om några år.
Jag tror definitivt inte att en tollare kräver mer än en jaktgolden eller labbe.
Jag har också hört att det ska vara svårt att få tag på stabila hundar men dom jag har haft i närheten har alla varit väldigt trevliga hundar. Visst var det @YorkWann dom nyss hade en tollare på besök och gillade den?
Men är du lite velig är det nog en bra idé att försöka få träffa några hundar av de olika raserna och se vilka du trivs bäst med.
Och jag läste lite snabbt o undrade varför dom skulle ha disco
Huh. Ni fick starta senare alltså? Jag pratade igår med han som var provledare idag och han var inte alls glad åt vädret. Bra att det gick bra för er ändå! Soffläge är skönt efter tävlingsdagarHärlig dag på LC-fältet idag! Tyvärr bara ett lopp pga ösregn igår och minusgrader inatt men Santo är nöjd ändå 8/14 plats idag med, men betydligt lägre poäng än för 2v sedan. Nu välförtjänt soffläge efter en låång dag!
Men jisses, hur mår hon efter att ha blivit sparkad av hästen? Klarade hon sig bra utöver tänderna?Intressanta sista kollodagar med Hund.. Hon har ätit på min dressyrtränares BC för han kom för nära hennes bil (blivit mer tydligt att hon har otroligt resursförsvar), hon har sprutlackerat bilens baksäte med diarré och spya (mums!) och hon har jagat häst i hage så att hon fick framtänderna utsparkade.
Summa summarum? Jag har varit en mindre bra hundvakt.
Hon verkade inte speciellt medtagen! Lite groggy direkt efter bara, men verkade inte ha speciellt ont, ingen skillnad i allmäntillstånd. Egentligen tur i oturen att hon blev sparkad i munnen. De två små framtänderna i överkäken rök och läppen sprack, men annars ingenting. Hade hon blivit sparkad i sidan av huvudet eller i ett ben hade det nog gått mycket värre.Men jisses, hur mår hon efter att ha blivit sparkad av hästen? Klarade hon sig bra utöver tänderna?
Vilken tur. Åkte hela tänderna eller behövde eventuella rester av tänderna dras?Hon verkade inte speciellt medtagen! Lite groggy direkt efter bara, men verkade inte ha speciellt ont, ingen skillnad i allmäntillstånd. Egentligen tur i oturen att hon blev sparkad i munnen. De två små framtänderna i överkäken rök och läppen sprack, men annars ingenting. Hade hon blivit sparkad i sidan av huvudet eller i ett ben hade det nog gått mycket värre.
Jo men varför skulle det hå bra en hel vecka licksomIntressanta sista kollodagar med Hund.. Hon har ätit på min dressyrtränares BC för han kom för nära hennes bil (blivit mer tydligt att hon har otroligt resursförsvar), hon har sprutlackerat bilens baksäte med diarré och spya (mums!) och hon har jagat häst i hage så att hon fick framtänderna utsparkade.
Summa summarum? Jag har varit en mindre bra hundvakt.
DET HAR JAG INTE! Skurade sätena i två timmar med specialmedel. Verkar ha funkat halvbra.Jo men varför skulle det hå bra en hel vecka licksom
Fasen vad tråkigt att det slutade som det gjorde, hoppas du har skinnsäte i bilen
Huh. Ni fick starta senare alltså? Jag pratade igår med han som var provledare idag och han var inte alls glad åt vädret. Bra att det gick bra för er ändå! Soffläge är skönt efter tävlingsdagar
Vilken tur. Åkte hela tänderna eller behövde eventuella rester av tänderna dras?
Vilka trista sista dagar ni fick . Ska du köpa henne eller lånar du henne bara ibland? Jag har inte riktigt hängt med.
Urk då... Skulle det inte gå bort så kostar en rekond av bara baksätet inte många hundralapparDET HAR JAG INTE! Skurade sätena i två timmar med specialmedel. Verkar ha funkat halvbra.
Frågan är om det hjälper.. Hela min bil skulle visserligen behöva rekondas.Urk då... Skulle det inte gå bort så kostar en rekond av bara baksätet inte många hundralappar
Dem flesta har riktigt bra grejer som dem våtsuger ur textilerna igen, så jag tror absolut det gör stor skillnad.Frågan är om det hjälper.. Hela min bil skulle visserligen behöva rekondas.
Frågan är om det hjälper.. Hela min bil skulle visserligen behöva rekondas.
Du bör beställa en tid och åka in för röntgen med henne i veckan - det kan finnas fraktur på fler tänder och det kan finnas rötter kvar. Billigare kolla upp det nu än vänta på ev komplikationerDet ser ut som att tänderna är helt borta, men var ju svullet så svårt att se. Därför var det ju bra att det var småtänderna fram. Hade det varit en huggtand som åkte hade vi ju fått åka till vet och dra ut rötter.
Det är min svärmors hund som jag har på deltid. Jag tränar henne och går kurser och har som mål att börja tävla henne. Tanken är att jag ska ta över henne i framtiden, men hur det ser ut rent logistiskt är oklart. Kanske kommer hon bo kvar en del hos dom och vara en del hos mig, eller heltid hos mig och dom är hundvakt när det behövs. De tycker om sin hund, men de har ingen tid eller ork för henne. Det är mycket hund att jobba med, som blir ännu mer hund när hon blir understimulerad.