Jag vill ha en Floyd när jag blir lite äldre och ännu mer skröplig - den kan då apportera allt jag inte klarar av att hämta själv
Haha, ja, orkar du bara motionera den också så..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vill ha en Floyd när jag blir lite äldre och ännu mer skröplig - den kan då apportera allt jag inte klarar av att hämta själv
Som fd dobbisägare/uppfödare säger jag välj hellre en hund med lite mer än mindre,det är lättare att dämpa än motivera och även om man inte alltid tycker det så är det mycket roligare med en snabbtänkt hund som ev gör vad du inte bad om innan du tänkte det än dom där som analyserar vad du sa o sen segar sig iväg.Det är svårt för mig själv att veta hur mycket ös jag vill ha.
Jag har liksom inte jättemycket att jämföra med. Vill som sagt inte att mentaliteten ska ta stryk av träningsförmågan eller viljan. Det är så himla svårt att via skrivna ord beskriva hur "aktiv" jag vill ha hunden. Jag vill ha en aktiv träningskompis, men som sagt... den ska ju klara av lugna tider. Ingen som stressar upp sig snabbt, inte heller vid träning. Gärna glädjeyttringar, men inte stress vid träning.
Tja, jag tänkte ha en terränggående och trimmad scooterHaha, ja, orkar du bara motionera den också så..
Korthårig collie . Har lärt mig gilla utseendet nu, och jag tror temperamentet passar mig. Tiken parades precis, nästa helg åker jag och hälsar på uppfödaren. Hoppas hon gillar mig så att hon vill sälja till mig.Jag har missat, vad ska du ha för hund?
Fast de har fortfarande hår i öronen och krull... krohmforländer känns terrieraktig, vet inte om det är rätt eller inte, men mina damer i kombination med terrier är jag tveksam till. Kortnosar (inkl bostonterrier) tvärvägrar jag. Löwchen vet jag inget om, men visst finns det någon här på buke som har en nerklippt sådan?Om du rakar ner hela varannan sekund så slipper du ju iaf smutsen @Red_Chili
Annars är väl alternativen möjligen krohmforländern, bostonterriern (?) eller löwchen (jag tänker att deras päls förvisso kräver klippning men att den är enklare att hålla efter iom att den inte är krullig, men vad vet jag ) annars är det nog få hundar som påminner om dvärgpudlar men med enklare päls
Fast de har fortfarande hår i öronen och krull... krohmforländer känns terrieraktig, vet inte om det är rätt eller inte, men mina damer i kombination med terrier är jag tveksam till. Kortnosar (inkl bostonterrier) tvärvägrar jag. Löwchen vet jag inget om, men visst finns det någon här på buke som har en nerklippt sådan?
Äh. Jag håller mig till mina vinthundar som jag förstår mig på.
Korthårig collie . Har lärt mig gilla utseendet nu, och jag tror temperamentet passar mig. Tiken parades precis, nästa helg åker jag och hälsar på uppfödaren. Hoppas hon gillar mig så att hon vill sälja till mig.
Alltså nu förstör du ju mina enda argument för att inte köpa BC - att VP är för svårt för mig och att ingen skulle sälja valp till migDet finns gott om duktiga hundförare som klarar fint att lära sig valla och ta VP utan att själva ha får Jag kan tipsa dig om en handfull uppfödare som säkert gärna säljer dig en valp utefter vad jag vet om dig och din hundträning. Det handlar ju om att vara villig att lägga tid på att träna, och det verkar du ju verkligen vara.
Ales uppfödare har tex en kull nu som du nog skulle gilla!
Och jag läste lite snabbt o undrade varför dom skulle ha discoNär man borde göra hundra andra saker, men fastnar i SketchUp för att skissa upp kommande hundhus och hundgårdar
Med hunddusch, diskho, kyl, garderob, två frysboxar och torkskåp:
Applicerat på tomten:
Det ljusgröna området planerar jag att göra rastgård av, dvs gräs/buskar/träd. Vi kommer inte göra något åt marken där inne, förutom att göra "grävskydd" så de inte gräver sig ut under stängslet.
Kelpie ?Alltså nu förstör du ju mina enda argument för att inte köpa BC - att VP är för svårt för mig och att ingen skulle sälja valp till mig
Jag älskar ju aussie, men desto mer jag letar, desto ledsnare blir jag. Fanns en tik i tyskland jag var intresserad av, men hon visade sig vara rätt rejält mesig Alltid är det något, och det där "något" är sällan något jag vill tumma på.
@Wingates Alltså, jo, tja... Cattledogs är ju dock så fula Men förutom det känns de lite kompakta och tunga för min smak.
@Preussen Tervar är lite stora för mig, jag är bara 165 cm och vill gärna kunna bära hunden utan svårigheter. (Jag kan bära familjens labbe på 30 kilo, men då kan jag bara lyfta honom och sätta ner honom igen. Tinja på 18-19 kg kan jag bära en hel promenad om jag så skulle vara tvungen)
Mudi skulle jag absolut kunna tänka mig! Även om den kanske är i minsta laget. Jag skulle isåfall vilja ha en max-stor tik Dock känns det lite som aussie-problem på den fronten, alltså för få bra kullar? Har hört mycket om svajig mentalitet..
Tollare och jaktlabbe, ja, nja... Apportering är ju kul, men... Jag vet inte. Jag är ju fast vid vallhundar...
Alltså, @Migo, det verkar ju som att det kommer luta åt BC Vad var det för kull nu igen?
Av allt jag sett här på forumet tror jag att du kommer att göra en BC lycklig!Alltså nu förstör du ju mina enda argument för att inte köpa BC - att VP är för svårt för mig och att ingen skulle sälja valp till mig
Jag älskar ju aussie, men desto mer jag letar, desto ledsnare blir jag. Fanns en tik i tyskland jag var intresserad av, men hon visade sig vara rätt rejält mesig Alltid är det något, och det där "något" är sällan något jag vill tumma på.
@Wingates Alltså, jo, tja... Cattledogs är ju dock så fula Men förutom det känns de lite kompakta och tunga för min smak.
@Preussen Tervar är lite stora för mig, jag är bara 165 cm och vill gärna kunna bära hunden utan svårigheter. (Jag kan bära familjens labbe på 30 kilo, men då kan jag bara lyfta honom och sätta ner honom igen. Tinja på 18-19 kg kan jag bära en hel promenad om jag så skulle vara tvungen)
Mudi skulle jag absolut kunna tänka mig! Även om den kanske är i minsta laget. Jag skulle isåfall vilja ha en max-stor tik Dock känns det lite som aussie-problem på den fronten, alltså för få bra kullar? Har hört mycket om svajig mentalitet..
Tollare och jaktlabbe, ja, nja... Apportering är ju kul, men... Jag vet inte. Jag är ju fast vid vallhundar...
Alltså, @Migo, det verkar ju som att det kommer luta åt BC Vad var det för kull nu igen?
Cattledogs är ju jättesöta! Men det är lite pansarvagn på raketbränsle över dem. Min man kallar dem battlehogs. Jag valde bort dem, de är nog för tuffa för mig, men han vill gärna ha en om några år.Alltså nu förstör du ju mina enda argument för att inte köpa BC - att VP är för svårt för mig och att ingen skulle sälja valp till mig