Uppdatera vidare, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Uppvuxen med shih-tzu och avskyr allt vad pälsvård heter... :angel:
Däremot kan jag absolut bli trött på corgins fällande, även om de "bara ska fälla 2ggr per år" som man så fint säger. :meh: Men har man redan en fällande hund kan man ju gott ha en till. :D

Ja det här med "2ggr per år". :cautious:
Vår har ju visserligen haft valpar, men hon har fällt så in i norden sedan hon kom till oss. Innan det fällde hon också enormt mycket i flera månader. Det verkar aldrig ta slut :arghh:

Åh vad jag är glad över min ickefällande hund. :D
Han tyckte för övrigt att frukosten (Frozen Feast) var mycket suspekt. Slickade lite, gick iväg, kom tillbaka (för det var ju extremt spännande ändå) osv. Men efter kanske fem minuters velande så var det tydligen okej att faktiskt ta en tugga av, och sen försvann resten ganska snabbt. Han letade besviket efter mer när det var slut, så det gick nog hem. :up:

Vad har ni i era tävlingsmappar? Jag har ju bara registreringsbeviset med vaccinationsintyg och tandintyg att stoppa in än så länge :p

Nu är jag förvisso nöjd med min corgi men hilfe så vek han är i jämförelse. Längtar efter lite jävlar anamma och stuns med en stöddig uppsyn!

Här hemma har vi stöddig uppsyn så det räcker och blir över. ;) Det var lite passande att senaste Boxerbladet hade en artikel som hette "Varför är min boxer inte lika lydig som min grannes/kurskamrats hund?" -- jag fick läsa upp den för min man som suckat en del på sista tiden.

Synd då att vår tik tycker att valpar är äckliga, irriterande småmonster. :arghh:
(Våra grannar som bor i lägenheten under oss har en jaktgoldenvalp så hypotesen är testad...)
Sambon är inte heller sugen på valp vilket är anledningen till att vi tog hem en vuxen hund. Men jag vill så gärna ha valp alltså. Det verkar vara jobbigt, men ändå en unik upplevelse.

En jobbig och unik upplevelse är en bra beskrivning :D Vår var ett urgulligt bitande litet fluffigt jävla monster som dagligen drev oss till vansinne, men det blev ju folk av honom också till slut. Att torka kiss och bli tuggad på kan man ju faktiskt stå ut med i ett par månader, och det är ju jättekul mellan varven och man får lära sig mycket om både hundar och sig själv.

Sen får man väl förstås vara lite smidig och inte köra över sin partner om denne veeeerkligen inte vill ha valp i ens gemensamma hem. Men nu verkar ni ju ha försökt kompromissa med att ta hem en vuxen lugnare hund, men ändå skriver du att du vill ha mer hund och jättegärna en valp. Äh jag vet inte, men om det nu tvunget är så att ni bara ska ha EN hund så är det ju jätteviktigt att det blir RÄTT hund. Eller? Framförallt eftersom det verkar vara ett stort intresse för dig. Och det är kanske också viktigt att du får vara med om den där unika jobbiga valpupplevelsen som du längtar efter. Det är ju inte en helt orimlig grej, valpar är ju liksom inte valpar för evigt och dessutom är ju många ganska välartade (har jag hört?!). I längden är det ju värre för sambon att leva med vetskapen om att han satt käppar i hjulet för ditt hundintresse och ständigt bli påmind om det. Blergh jag vet inte alls om jag hjälper, men jag hoppas verkligen att ni kommer fram till någon lösning där alla blir glada och nöjda...!

Vad har ni i era tävlingsmappar? Jag har ju bara registreringsbeviset med vaccinationsintyg och tandintyg att stoppa in än så länge :p

Rallybanor från tidigare tävlingar, protokoll från tidigare tävlingar och protokoll från utställningar. Utöver såna där viktiga papper alltså :D

Synd då att vår tik tycker att valpar är äckliga, irriterande småmonster. :arghh:
(Våra grannar som bor i lägenheten under oss har en jaktgoldenvalp så hypotesen är testad...)
Sambon är inte heller sugen på valp vilket är anledningen till att vi tog hem en vuxen hund. Men jag vill så gärna ha valp alltså. Det verkar vara jobbigt, men ändå en unik upplevelse.
Jag har en tik som inte gillar valpar - det går att introducera nya valpar i hemmet ändå. Man tar det bara lite lugnt ;)

Fyra gånger den senaste månaden har jag typ fått yrselanfall. Jag gör inget speciellt, kanske vänder på mig, reser på mig och så BAM flimmer, svartnar för ögonen, världen snurrar till och jag tappar nästan balansen. Försvinner lika snabbt som det dyker upp. Det drar luften ur mig något otroligt. Känns typ som när man ska svimma, fast jag aldrig svimmar.

Hoppas det bara är en.. Fas? :nailbiting:
Googlat kristallsjukan? (Eller godartad lägesyrsel)

Ledig idag och hundarna har varit ute sammanlagt ca 15 min och ligger lugnt och sover. Märks att det börjar bli mer och mer hund av valpmostret :D

Calibra-nästan året nu. Mattes rara lilla valp har blivit en snygg Schäfer :up:

17951926_453957284950973_2430173388440828435_n.jpg

Långt ifrån den här tjejen....
13781730_304907906522579_884116432643752644_n%201.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 572
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 149
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
371
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 933

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat