Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har tävlat lite lydnad och bruks, och ska debutera i utställningsringen i år. Naturligtvis måste stämplar och intyg i original finnas med. Medlemskorten som du får som PDF-fil funkar utmärkt att visa elektroniskt. Med elektroniska sigill skulle även de förstnämnda kunna visas i mobilen. Hur många år tror du det kommer att ta? Mitt tips är att jag slipper ha med mig registreringsbeviset när jag tävlar med nästa hund. Det är lättare att förfalska pappersdokument än elektroniska dito.Fast då antar jag att du varken tävlar eller ställer ut?
Jag har en väldigt basic mapp, betydligt enklare utformat än @Fisherling . Min kommer från SKK.
Att börja prata om miljövänligt och "resursslöseri", jösses vilka växlar du drar.
Jag kan garantera att sekretariatet inte nöjer sig med ett foto på stamtavlan eller diverse intyg.
Har tävlat lite lydnad och bruks, och ska debutera i utställningsringen i år. Naturligtvis måste stämplar och intyg i original finnas med. Medlemskorten som du får som PDF-fil funkar utmärkt att visa elektroniskt. Med elektroniska sigill skulle även de förstnämnda kunna visas i mobilen. Hur många år tror du det kommer att ta? Mitt tips är att jag slipper ha med mig registreringsbeviset när jag tävlar med nästa hund. Det är lättare att förfalska pappersdokument än elektroniska dito.
Dum fråga. Tävlar man mycket så dokumenten åker ut och in ur handskfacket varje helg så kommer pappren inte att hålla för slitaget förstår du väl? Och som sagt, jag har alltid fått en plastfickan med valpens papper.Jag har aldrig någonsin bara använt plastfickan stamtavlan kommer i. Iofs så fick jag en mapp av uppfödaren när jag köpte första valpen. Så har alltid haft en mapp. I den hade jag alla hundens papper, veterinärbesiktningspappret, köpekontraktet osv. Inte hade jag tänkt stoppa det i plastfickan med stamtavlan iaf.
Plastfickan stamtavlan kommer i måste ju också vara resursslöseri, varför inte bara ha alla papper lösa i handskfacket?
Är du inte rädd för att pappren ska försvinna om du får inbrott i bilen?Dum fråga. Tävlar man mycket så dokumenten åker ut och in ur handskfacket varje helg så kommer pappren inte att hålla för slitaget förstår du väl? Och som sagt, jag har alltid fått en plastfickan med valpens papper.
Jag uppskattar inte alls att OCD används som en förolämpning.Det är fler som har OCD här förstår jag.
Tre bilar, det skulle jag kalla ett lyxproblem! Även om man har fler bilar brukar ju en vara dedikerad hundbil, lägg pappren i den.Jag skulle inte lyckas få med mig papprena om jag förvarade dom i handskfacket på bilen, då skulle jag garanterat komma fram utan. Samåker ofta och har tre bilar, vilket handskfack skulle de vara i skulle bli väldigt besvärligt för min del!
Konstigt, tycker att du verkar ha svårt att förstå ironi också. Måste du ha en smiley för att inse hur du ska reagera? Vem kunde ha trott att det tävlingsmappar skulle vara ett ämne som väcker så starka känslor, och att så många blir så störda att de råkar i aggressiv försvarsställning angående en sådan skitsak? Masspsykosvarning, för att reta dig lite mer.
Nej, inte när det gäller att åka på tävling/träning. Så det skulle inte fungera, bättre att ha dom i ryggsäcken som alltid följer med.Tre bilar, det skulle jag kalla ett lyxproblem! Även om man har fler bilar brukar ju en vara dedikerad hundbil, lägg pappren i den.
De kan lika gärna försvinna om jag får inbrott i bostaden. Har du dina hundpapper i ett inbrotts- och eldsäkert kassaskåp hemma? För min del är det bekvämast att dokument som ska visas på tävlingsplatsen har sin permanenta plats i bilen, eftersom den faktiskt alltid är med när jag tävlar. Jag slipper bekymra mig och sno runt och leta tidiga tävlingsmorgnar.Är du inte rädd för att pappren ska försvinna om du får inbrott i bilen?
Ja alltså det är ju extremt långt mellan att vilja ha ordning och reda bland sina dokument och att ha OCD. Ofta har OCD inte ens med ordning att göra.
Jag har tvångssyndrom där ordning på vissa saker ingår, men det handlar inte om "skitsaker" som att ha alla papper i en mapp utan mycket svårare saker.
Så nu kan vi kanske sluta skriva om OCD till höger och vänster?
På tal om mapp så vill jag ha en bara för att den är snygg, jag har inte ens nån plan att tävla i någonting. Jag vill bara ha den för alla hundpapper ändå.
Speciellt om jag kan övertala sambon att vi ska skaffa en till hund snart.
Dum fråga. Tävlar man mycket så dokumenten åker ut och in ur handskfacket varje helg så kommer pappren inte att hålla för slitaget förstår du väl? Och som sagt, jag har alltid fått en plastfickan med valpens papper.
Jag uppskattar inte alls att OCD anvä
Var dumförklarade jag folk som ville ha en mapp? Var vänlig citera. Jag har bara redogjort för vilket som är bästa alternativet för mig, och vad jag skulle göra med pengarna i stället för att köpa en mapp.Fast det var ju du som dumförklarade folk som ville ha en mapp.
Så du har inte mapp för att du tycker att det är det bästa alternativet och mest praktiskt för dig. Andra har mapp för att de tycker att det är bästa alternativet för dem och mest praktiskt. Ingen har rätt, eller fel. Nöjd då?Var dumförklarade jag folk som ville ha en mapp? Var vänlig citera. Jag har bara redogjort för vilket som är bästa alternativet för mig, och vad jag skulle göra med pengarna i stället för att köpa en mapp.
Jamen klart katten ska ha en! Jag hade en mapp till alla huskatter jag haft för veterinärpapper och sånt. Lättare att hålla i en mapp än en plastficka eller vaccinationslappen för sig. Lite att greppa om liksom. Den försvann inte lika lätt heller utan hade sin plats i hyllan.Jag vill också ha en och det enda djur jag har är en bonnkatt som inte åker på utställning Den är ju fin