Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Glömde: raden får ej ges till samma deltagare två dagar i rad.Åskådare
Alla döda goda får samtala med varandra och får varje natt en lottad spionrad som de får dela ut till en levande deltagare.
Förutom att jag inte är i lyan så hade jag absolut kunnat tänka så om jag var i lyan tillsammans med Glimra.Jag tänker lite som @cirkus - att bli vald till BM är ju ofta en dödsdom (ängeln vill ju skydda sig själv första natten för spionens skull fast åas kanske den avstår just för BMs skull?) och därför kanske @Glimra är ett bra val eftersom nya spelare brukar skonas i början MEN det kanske cirkus utnyttjar eftersom de båda är i lyan?
Och vad säger att en ny spelare inte vill vara i lyan i sin första lek? Det är ju på många sätt lättare än att vara tex bybo med noll koll badboll?
Blev upptagen irl. Inte bra med DL så tidigt på dagen .
Blir det omröstning då också eller lottar du då?Om borgmästaren inte överlever första speldygnet kommer en ny att behöva utses
Som @cirkus redan konstaterat så finns det ingen spion i leken utan endast åskadarna (döda goda ) får en lottad rad som de sedan kan välja att skicka till någon i leken. Så inte säkert de kan ge någon viktig information alls (beroende på vilken rad LL lottat att de ska få )Goda roller
Siarlärling - kan sia varannan natt, med start natt 2 i leken.
Siarlärlingens ättling - tar över siarlärlingens roll om denne dör.
Präst - Ulvarna har möjlighet att bikta sig och bekänna sina synder en gång under leken. Väljer de att göra så, så är prästen strängt förbjuden att anklaga den biktade personen för ulveri och att rösta på den, detta pga att man inte kan avslöja något man fått sagt till sig i en bikt. Man får skriva att man är osäker på personen, men inte att denna beter sig ulvigt. Prästen har en sia och kan fråga LL en gång under leken om en deltagare är ond eller god.
Ängel - kan varje natt skydda en deltagare.
Röstfifflare - kan varje dag lägga en extra röst som pm:as till LL (behöver inte vara samma som i tråden).
Bybor - har inga specialförmågor.
Åskådare
Alla döda goda får samtala med varandra och får varje natt en lottad spionrad som de får dela ut till en levande deltagare.
Onda roller
Ulvar - känner till de andra ulvarna och får samtala med dessa. Kan käka varje natt.
Ulv i fårakläder - en ulv som har även en särskild förmåga, den röstar dolt. Skriver en röst i tråden men skickar även en röst i pm till LL och det är rösten i detta pm som är den giltiga. Rösten som skrivs i tråden räknas inte med i röstningen utan är bara till för att förvilla de andra deltagarna. Ingår i lyan.
Svarta fåret - Är med i ulvpakten och känner till ulvarna, men ulvarna har ingen aning om vem detta är. Ska indirekt försöka hjälpa ulvarna.
Det var ju det där med att läsa rollistan hela vägen då. Tänkte inte på LOTTAD RAD helt enkelt.Förutom att jag inte är i lyan så hade jag absolut kunnat tänka så om jag var i lyan tillsammans med Glimra.
Det finns ingen spion i traditionell bemärkelse utan en lottad spionrad till åskådarlyan, det är ju inte ens säkert att det finns nån i den lyan första natten (i bästa fall inte för då är en ulv lynchad i DL1)
Jag som precis börjat få upp hoppet om att du faktiskt läst rollistanDet var ju det där med att läsa rollistan hela vägen då. Tänkte inte på LOTTAD RAD helt enkelt.
Men lite hade jag läst ju?Jag som precis börjat få upp hoppet om att du faktiskt läst rollistan
FramstegMen lite hade jag läst ju?
Ja så måste det vara , den får den utöver alltså så har två rollerKanske en korkad fråga men here it goes:
Den som blir borgmästare är den det Utöver sin vanliga roll eller istället för?