Vadå?Jag tyckte det var superskumt att jag skulle vara den lurigaste osv
Din lurifax!!
Du hade ju lätt kunnat göra så! Och jag också
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vadå?Jag tyckte det var superskumt att jag skulle vara den lurigaste osv
Din lurifax!!
Tyckte det gick bra för er ändå jag Grattis till onda-bra spelat !
Jag är så nöjd med den planen. Hellre inget käk än magistern, sen lyncha bsf eller glömmerallt och sen vinna med lyckat käkOch ja, självklart visste vi att q var ängel. Att vi försökte käka henne var istället för inget käk alls. Vi ville inte råka träffa på magistern
Jag tycker goda lyan är kul, främst för att det är så tråkigt att dö tidigt annars. Men just upplägget med att de får hela spioninfon och får skicka vidare en rad kanske bör ändras lite. Det blir ju som att ha en stark spion som inte går att ta död på.Är inte så mycket pga hur det går för onda eller goda som jag tycker det är trist, utan mer hur spelet utvecklar sig.
Som det är nu så skyddar ju alltid ängeln sig själv första natten för att goda lyan ska veta vem man är, dvs alla vet att det händer. Och sen får ängeln alltid reda på vem siaren siat. Vilket alla också vet att det händer.
Det gör ju att incitamenten för siaren att outa sig, och för ängeln att vara tydlig mot siaren är alldeles för stora. Eller allafall enligt mig som tycker det är trist när folk outar sig
Jag hade inget problem med att jag blev lynchad i sig (löste ju sig rätt fint ), men det är ju rätt trist när det blir så tydligt att någon siat och både ängeln och siaren enbart skriver teorier om den siade personen.
Fast ängel har skyddat sig själv helt utan åskdarlyan så länge jag spelat. Hur mycket man outar sig beror nog mest på spelstil.Är inte så mycket pga hur det går för onda eller goda som jag tycker det är trist, utan mer hur spelet utvecklar sig.
Som det är nu så skyddar ju alltid ängeln sig själv första natten för att goda lyan ska veta vem man är, dvs alla vet att det händer. Och sen får ängeln alltid reda på vem siaren siat. Vilket alla också vet att det händer.
Det gör ju att incitamenten för siaren att outa sig, och för ängeln att vara tydlig mot siaren är alldeles för stora. Eller allafall enligt mig som tycker det är trist när folk outar sig
Jag hade inget problem med att jag blev lynchad i sig (löste ju sig rätt fint ), men det är ju rätt trist när det blir så tydligt att någon siat och både ängeln och siaren enbart skriver teorier om den siade personen.
Förr var det väl att den skyddade sig själv om det fanns spion med, så det är ju lite motsvarande. Men annars kunde den skydda andra ibland.Fast ängel har skyddat sig själv helt utan åskdarlyan så länge jag spelat. Hur mycket man outar sig beror nog mest på spelstil.
Jag har varit med om att den skyddat någon annan en gång, det var en nybörjare som inte hade koll på "regeln" undantaget när det funnits en ond spion.Förr var det väl att den skyddade sig själv om det fanns spion med, så det är ju lite motsvarande. Men annars kunde den skydda andra ibland.
Det var för att det varit I så många lekar nu som goda lyan fick brev istället i min lek. Sen käkade ulvarna spionen direkt bara för detMen alltså det här upplägget med god lya-spioninfo-siare-ängel måste ju upphöra å det snaraste
Ja goda lyan är absolut jättebra! Det är just kombinationen med spioninfon och att ängel och siare direkt sitter på samma info som jag tycker blir "problemet". Jag tror som @Mirtai var inne på att om man kombinerar med ond spion så blir det inte lika uppenbart. Då kan det bli mer att det utkristalliserar sig mot slutet än att det läggs på bordet andra dagenJag tycker goda lyan är kul, främst för att det är så tråkigt att dö tidigt annars. Men just upplägget med att de får hela spioninfon och får skicka vidare en rad kanske bör ändras lite. Det blir ju som att ha en stark spion som inte går att ta död på.
Fast ängel har skyddat sig själv helt utan åskdarlyan så länge jag spelat. Hur mycket man outar sig beror nog mest på spelstil.
Har för mig att jag t.o.m skrev "hoppas inte hemlig är siare för då lär hon sia break" eller nåt såntTill @hemlig kan jag avslöja att lyan väldigt länge var inne på att käka dig redan första natten
"Men hemlig är ofta förvirrad, vi spar henne lite. Hon är lätt att få misstänkt."Till @hemlig kan jag avslöja att lyan väldigt länge var inne på att käka dig redan första natten
Funderade länge på om jag skulle låta henne vara, i och med att hon skulle dra med nån. Typ ängel, tänkte ju jag då.Har för mig att jag t.o.m skrev "hoppas inte hemlig är siare för då lär hon sia break" eller nåt sånt
För inte så länge sen skyddade snälla @Elo mig första natten, jag var dessutom god och tilltänkt käkFast ängel har skyddat sig själv helt utan åskdarlyan så länge jag spelat. Hur mycket man outar sig beror nog mest på spelstil.
Håller helt med här! Det ska ju krävas lite tankearbete (och några dagars ”info”) för att få ihop möjliga roller. När 2-3 av de viktigaste är uppenbara redan dag 2 blir det lätt lite trist.Är inte så mycket pga hur det går för onda eller goda som jag tycker det är trist, utan mer hur spelet utvecklar sig.