Vem tycker vi är bäst att syna av de som är på tapeten ?
ceta , lenah eller fio ?
det kan vara så turligt att det är två ulvar i den trion (hoppas)

Artline hade jag misstankar mot i början av leken, nu vet jag inte vart jag har henne. Hon är inte solklart god men jag skulle inte heller säga att hon nödvändigtvis måste vara ond. Skulle i alla fall inte säga att hon är min huvudmisstänkta.

Breaktown har jag som sagt aldrig spelat med. Men jag lutar nog ändå mer åt en god Breaktown, mest för att min lya blir överfull annars. Jag förstår att det inte är det mest hållbara argumentet, men jag kan inte komma på något som gör att jag borde misstänka henne mer...

Eftersom folk är så uppmuntrande tänkte jag komma med lite teorier ;)

Håller på att gå igenom tråden och funderar lite över röstningen på Mirtai. Ceta och Fio lägger röst fyra och fem på henne. Pratet om att det siats är igång. De tre första personerna som röstat på Mirtai är personer som visat sig vara goda eller som jag förmodar är god (Qitis). Skulle ulvarna verkligen avvakta fem goda röster på Mirtai och ingen försöker skaffa sig alibi? Jag är tveksam, vilket får mig att tro att det finns en ulv i antingen Ceta eller Fio. Just nu har nog Fio högst varningsflagga hos mig, men ska läsa lite till.

Det här skrev jag innan och är det jag funderar mest kring fortfarande. Som sagt tycker jag det låter osannolikt att ingen ulv hoppat på Mirtaitåget efter fem röster, och tre av dem är (och tror jag är) goda. Och av Ceta och Fio tycker jag att Fio är den som verkar mest ulvig. Bland annat pga hur Ceta röstat.

Breaktown röstar på Fio

Äh, jag har haft ulvvibbar av @fio i flera dagar och jag misstänker starkt att rösten på Mirtai var ett alibiförsök och det i kombo med svaga egna teorier talar för hårighet.

LenaH röstar på fio

Jag har svårt att placera fio på någon god roll och utifrån hennes teoriande får jag inte heller några godvibbar
Är fundersam på ceta också. Samt LenaH.
Framför allt på LenaH.

breaktown och Artline har lite tippat över till den goda sidan för mig. Men är rädd att jag är lurad av deras vettiga resonemang och teorier ändå. Men inte nån av de jag vill syna först iaf.

qitis röstar på fio

har svårt att få in henne på goda sidan helt enkelt och det ger väl alltid ett svar att få veta hennes roll.

Jag känner mig nöjd med beslutet att lyncha fio och hade rösterna varit mer utspridda så hade jag nog också röstat där.

Men jag tycker det är roligare att ännu en gång rösta på stackars Ceta eftersom jag gjort det 10000 gånger i denna lek.

Artline röstar på Ceta.
Jag tror att Aliisa försökte rädda Ceta i DL 1. Och att Ceta alibieröstat.

Sedan är det intressant att se om någon av de två som har kvar att rösta följer min röst.

Jag känner mig nöjd med beslutet att lyncha fio och hade rösterna varit mer utspridda så hade jag nog också röstat där.

Men jag tycker det är roligare att ännu en gång rösta på stackars Ceta eftersom jag gjort det 10000 gånger i denna lek.

Artline röstar på Ceta.
Jag tror att Aliisa försökte rädda Ceta i DL 1. Och att Ceta alibieröstat.

Sedan är det intressant att se om någon av de två som har kvar att rösta följer min röst.
Jag känner mig frestad att ändra röst till ceta måste jag säga

Det hade varit så intressant att få reda på hennes roll. Nu när jag misstänkt henne i så många dagar.

Jag är ingen långsint person. Jag börjar känna mig färdig med att misstänka henne. Nu hade jag velat fokusera på någon annan.

Är som sagt rädd att jag har hakat upp mig på Ceta, men känner att hon är mest skum av Ceta, LenaH och fio.
15. Ceta - Vet fortfarande inte vart jag ska placera Ceta, men jag tycker att hon har väldigt få egna tankar och teorier. Vad jag minns så har hon mest ifrågasatt då folk har gjort tendenser till att misstänka henne och konstaterat saker som andra skrivit + besvarat några frågor. Jag vet inte, men något med Ceta känns skumt. Är hon så rädd för att bli misstänkt kanske det gömmer sig en ulv där, trots allt? Röstade först på Aliisa igår men det kan väl ha varit en alibiröst också? Ulvar skulle aldrig osv.
Jag vet att Ceta inte har lekt så jättelänge och att hon själv säger att hon inte är så säker på teoriandet, men kan inte det vara en anledning till hennes frånvarande teorier? Att hon inte vet hur hon ska säga/göra och därför låter bli och hoppas på att gå under radarn? Eller så är det något IRL som tar mycket tid. Vet inte, men känner i alla fall att jag vill se mer tankar av dig också @Ceta!
Ceta har jag haft som misstänkt ganska länge. Skriver längre i inlägg #327 och #471. Jag känner fortfarande inte att Ceta är solklart god för mig, utan snarare tror jag att hon kan vara ulv. Men jag är också rädd för att jag hakat upp mig på Ceta eftersom jag misstänkt henne nästan från start. Nu verkar även misstankarna mot Ceta verkar ha svalnat av lite under dagen, i alla fall för någon/några deltagare?
Med stöd av det som står i citaten, Heffaklumpen röstar på Ceta

Nu ska jag äta så jag hinner inte passa tråden mer!

DL 5
20:12 Ceta röstar på fio
20.38 hemlig röstar på LenaH
20.51 Breaktown röstar på Fio
20.53 LenaH röstar på fio
20.58 qitis röstar på fio
21.07 Artline röstar på Ceta.
21.15 Heffaklumpen röstar på Ceta

fio 4
LenaH 1
Ceta 2

Edit: Lägger till tiderna.

Äh vad fan. Det gör jag.
Artlines säkerhet om ceta flera dagar borde ha en viss bäring tycker jag.

Tänker att det finns något starkt bakom det som gör henne övertygad om det helt enkelt.
Och är ceta god. Ja då du @Artline då står du starkt på min misstankelista!

Men.
Qitis ändrar röst till ceta

DL 5
LenaH röstar på fio
qitis röstar på fio
Artline röstar på Ceta.
Qitis ändrar till ceta

fio 3
LenaH 1
Ceta 3

Okey... Här kommer hela lyan på en och samma gång känner jag nu :cautious:

Nu börjar jag tro att Ceta är god 😬

DL 5
LenaH röstar på fio
qitis röstar på fio
Artline röstar på Ceta.
Qitis ändrar till ceta

fio 3
LenaH 1
Ceta 3

@hemlig. Du bör nog ta ställning mellan fio och ceta så det inte avgörs om en av dem är ond och den andra god. Tänker jag ? Vi kan ju ha fel men bättre avgöra så än att någon ska styra resultatet

DL 5
20.53 LenaH röstar på fio
20.58 qitis röstar på fio
21.07 Artline röstar på Ceta.
21.16 qitis ändrar till Ceta

fio 3
LenaH 1
Ceta 3

Äh vad fan. Det gör jag.
Artlines säkerhet om ceta flera dagar borde ha en viss bäring tycker jag.

Tänker att det finns något starkt bakom det som gör henne övertygad om det helt enkelt.
Och är ceta god. Ja då du @Artline då står du starkt på min misstankelista!

Men.
Qitis ändrar röst till ceta
Nu blir jag nervös.

Har jag fel så förtjänar jag att lynchas. Men som tur är så är vi många goda och goda sidan kan ändå vinna .

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar