Inte så förvånande att Niyama åts upp med tanke på vad Qitis skrivit om henne innan. Dumt eftersom hon var en av de som finns på min lista över sannolikt goda. Men också bra att hon inte var ängel. Hon hade ju iofs gärna kunnat få vara bagaren.

På min lista över sannolikt goda finns Qitis och Hemlig, vilket skulle betyda ulvar bland
Artline
Fio
Heffaklumpen
LenaH
Ceta

Flera av dessa känner jag har gått mig helt under radarn. Får försöka gå igenom tråden och läsa mer om dessa. Måste bara klara av lite jobb också :p

:rofl: alltså jag förstår att jag blir misstänkt på mina dåliga teoirier. Men jag har varit med och röstat ut tre ulvar, är det så himla ulvigt? Tycker det hade varit väldigt högt spel av en oerfaren spelare..

Vill även poängtera att jag är långt ifrån övertygad att Öena är god. Hade tänkt tagit bort detta (det var en del av ett anteckningsinlägg för att komma ihåg att skriva om lite fler :) ) men ville fyllt på med mer underlag. Det åkte med i farten när jag kände att jag började få bråttom då allt bara rullade på.

Detta vill jag fortfarande ha svar på. Vad var det som skulle innebära att lyan röjde sig med mitt inlägg? Jag sitter inte i lyan nämligen, så det gör att du luktar ännu mer luden för mig... Vill dock gärna att du utvecklar så att jag kan förstå, ifall du nu är god, så jag inte tittar åt fel håll :)
Du är smart och med mer erfarenhet så kommer du bli riktigt duktig.

Ang Niyama. Så finns det ett inlägg som Q skrev igår.

Qitis beter sig väldigt skumt som sagt! Hon ger svarar bara på hälften typ. Sen går hon in med långt utlägg och röstar på mirtai. Försöker hon få oss att tro att hon siar eller har hon verkligen siat?

Ceta skriver samma som mig angående qitis men skriver hennes personliga åsikt. Sen hämndröster innan det. Luktar lurt! En ulv som inte orkar läsa de andras inlägg så noga för hon redan vet vilka som är i lyan?

Mirtai med tanke på qitis inlägg så ska man gå på det har mirtai blivit siad och sitter i onda lyan och lurar?

Dock oroar det mig att så många hakar blint på qitis även om hennes inlägg var rätt övertygande. Men tänk om vi blir lurade i en fälla?

Då vi har gäster så väljer jag att rösta nu. Min röst faller på Ceta pga hennes bristande intresse att läsa allas inlägg.

MikaTela röstar på Ceta

Intressant och se vad dag-DL visar. Nu känns det verkligen som att folk nappar på en lätt röst. Oavsett om mirtai är god eller ond tror jag där gömmer sig en hel del ulvar bland rösterna.
Vi är bara på dag dl 2 och fortfarande inte mycket att gå på förutom qitis inlägg och brist på svar.
Vi är flera som lyft tankar kring qitis inlägg och röst, finns fler teorier att dra i.

Till dl 3 tror jag absolut man ska kika nämre bland rösterna på mirtai.
Är hon ond så tror jag hon blir offrad av nån anledning. Är hon god så tror jag ulvarna ser sin chans att få ut en god på qitis bekostnad.
Ägnade lite tid åt att gå igenom mikatelas inlägg
I Mirtai lynchen röstar hon på ceta. De enda hon teorier om är mig , Mirtai och ceta
Och i det andra citatet verkar hon vilka styra över till att man ska granska rösterna på Mirtai oavsett om Mirtai var ond eller god.
Hm
Igår när hon röstade på mig så verkade hon misstänka ceta mest ( om jag kommer ihåg rätt ) men röstade på mig

mikatela var ju ulv så borde ju försökt vända mot en god , och inte främst misstänka kollegor tycker jag.
detta kan tala för att ceta är god.
men skulle kunna vara alibi också.

Röstlista DL 2
12.13 qitis röstar på Mirtai
17:04 Blacksmihtfarm röstar på Mirtai
18:15 Glömmerallt röstar på Mirtai
18:25 Ceta röstar på Mirtai
19.27 fio röstar på mirtai
20.10 MikaTela röstar på Ceta
20.38 Niyama röstar på Mirtai
20.41 LenaH röstar på fio
20.48 Artline röstar på Ceta
20.52 Mirtai röstar på qitis
20.54 hemlig röstar på qitis
20.56 Heffaklumpen röstar på Mirtai
21:07 Aliisa röstar på Mirtai
21:20 Breaktown röstar på Mirtai
Om vi går tillbaka till lynchen dag två då vi lynchade Mirtai.
Jag la första rösten på Mirtai.
följdes av bsf och GA. Båda bevisat goda
Sedan kommer röster från ceta och fio
Därefter mikatela som sticker ut och röstar på ceta
Niyama , också bevisat god röstar på Mirtai och sedan kommer LenaH som röstar på fio och artline som röstar på ceta
Hemlig röstar på mig , men det är redan förklarat och överspelat så den bortser jag från
Sista trion heffa , aliisa , bevisat ond, och breaktown röstar alla på Mirtai

artline har drivit på rätt mycket om ceta.
någonstans när jag läste igenom nyss så teoriade hon atr ceta och aliisa inte borde vara onda ihop för att strax därefter ändå anse att det är alibiröstning. Måste kolla upp det igen.

dock de som röstade på aliisa i dl1 3 känns väl ändå lite mindre skumma efter att Mirtai åkte dagen innan? Där tycker jag ju att fio som röstar på LenaH kan vara en som
Försöker vända bort lynchen från aliisa ?
det som talar emot det är att aliisa själv inte röstar på LenaH så hon kommer upp i tre röster utan istället lägger en andraröst på hemlig ?
LenaH röstade inte på aliisa utan på fio.
faktum är att LenaH inte röstat på någon ulv som lynchats hittills.
Inte på Mirtai
Inte på aliisa
Inte på Mikatela
Känns väl ändå lite väl?
LenaH kvarstår som mycket misstänkt ulv för mig , framför allt med tanke på att hon verkade vilja så tvivel om mig och mitt agerade i dl1?

Ägnade lite tid åt att gå igenom mikatelas inlägg
I Mirtai lynchen röstar hon på ceta. De enda hon teorier om är mig , Mirtai och ceta
Och i det andra citatet verkar hon vilka styra över till att man ska granska rösterna på Mirtai oavsett om Mirtai var ond eller god.
Hm
Igår när hon röstade på mig så verkade hon misstänka ceta mest ( om jag kommer ihåg rätt ) men röstade på mig

mikatela var ju ulv så borde ju försökt vända mot en god , och inte främst misstänka kollegor tycker jag.
detta kan tala för att ceta är god.
men skulle kunna vara alibi också.
Med tanke på att MikaTela misstänkt Ceta tidigare så är det inte konstigt att MikaTela skrev som hon gjorde. Med tidsbrist så är det lätt att misstänka kollega.

Men det som ev skulle tala för Cetas godhet är fio rösten igår. Om fio är ulv. Jag tror att fio hoppades att du och Niyama skulle ändra röst.

Men samtidigt så förstår jag att fio röstade på ceta oavsett vilken sida fio (och ceta är på). Med tanke på att fio fått misstankar på sig när hon följde Mirtai lynchen så vågade hon nog inte följa ännu ett drev.

Niyama , också bevisat god röstar på Mirtai och sedan kommer LenaH som röstar på fio och artline som röstar på ceta
Hemlig röstar på mig , men det är redan förklarat och överspelat så den bortser jag från

någonstans när jag läste igenom nyss så teoriade hon atr ceta och aliisa inte borde vara onda ihop för att strax därefter ändå anse att det är alibiröstning. Måste kolla upp det igen.

dock de som röstade på aliisa i dl1 3 känns väl ändå lite mindre skumma efter att Mirtai åkte dagen innan? Där tycker jag ju att fio som röstar på LenaH kan vara en som
det som talar emot det är att aliisa själv inte röstar på LenaH så hon kommer upp i tre röster utan istället lägger en andraröst på hemlig ?
Inte på Mirtai
Inte på aliisa
Inte på Mikatela
Känns väl ändå lite väl?
LenaH kvarstår som mycket misstänkt ulv för mig , framför allt med tanke på att hon verkade vilja så tvivel om mig och mitt agerade i dl1?
Bara lite snabbt så röstade jag väl visst på Aliisa?

Inte på Mirtai
Inte på aliisa
Inte på Mikatela
Känns väl ändå lite väl?
Lena röstade väl på Aliisa i tredje dl?

Vad jag vet inte har jag inte skrivit att Aliisa och ceta inte borde sitta i lyan. Men jag protesterade när Lena skrev det.

Ceta röstar på Aliisa.

Kollegor? En av dem ond? Vilken? Båda borde inte vara goda? Om de är goda, vilka är då ulvar?

Ungefär på den nivån orkar jag tänka just nu 😂

Röstar nu för att inte missa och ändrar ev. sen.

Artline röstar på Aliisa.

Jag tror att hon och Ceta kan vara kollegor. Jag tror att Aliisas andra röst i första DL var för att skydda en kollega. Om det var ceta och/eller Breaktown vet jag inte.

Jag har inte analyserat Breaktown öht så henne är jag dock neutral till just nu.

Jag tror Ceta alibi röstar på kollega idag.
Det var detta jag syftande på. Men ser nu att artline tar upp att de kan vara kollegor. Och menade att båda inte kunde vara goda. Så det får jag också pudla på (det går bra nu ):o

Lena röstade väl på Aliisa i tredje dl?

Vad jag vet inte har jag inte skrivit att Aliisa och ceta inte borde sitta i lyan. Men jag protesterade när Lena skrev det.
Jag hittade det jag hade i huvudet. Nackdelen med att leka från mobil
Svårare att ha flikar uppe och spara citat etc. Saknar datorn!

Med risk att låta självupptagen (det är jag också).

Jag kan tycka att det är konstigt att det inte finns så jätte mycket teorier/misstankar mot mig. Jag tycker ju att ulvarna åtminstone borde försöka få ut mig.

Är Ceta god så borde hon tycka att jag är jätte skum. Speciellt med tanke på att det inte finns så många goda roller hon kan ha om hon är god.

Hm ja jag kommer fram till samma ungefär.
utesluter fio och Lena då bsf röstade där
Egentligen kanske man borde skriva ut namnen på de två jag misstänker som tvillingar?

De två är de jag har minst koll på i leken. Den ena har i ett inlägg skrivit att hon tror att bsf är god men att hon inte är säker. Det kan vara ett sätt att vara diskret och inte outa rollen eller så är hon inte tvillingen.

Den andra minns jag inte vad hon skrivit om bsf.

Egentligen kanske man borde skriva ut namnen på de två jag misstänker som tvillingar?

De två är de jag har minst koll på i leken. Den ena har i ett inlägg skrivit att hon tror att bsf är god men att hon inte är säker. Det kan vara ett sätt att vara diskret och inte outa rollen eller så är hon inte tvillingen.

Den andra minns jag inte vad hon skrivit om bsf.
Det är både för och nackdel med det vi vill ju inte hjälpa ulvarna som säkert också letar.samtidigt behöver goda hitta varandra så vi fortsätter vår fina svit på att lyncha ulvar :D

Det är både för och nackdel med det vi vill ju inte hjälpa ulvarna som säkert också letar.samtidigt behöver goda hitta varandra så vi fortsätter vår fina svit på att lyncha ulvar :D
Jag känner mest att den som inte är tvilling lätt kan bli bortglömd och kan vara ulv som smitit undan eftersom fokus hamnat på annat håll.

Oavsett så bör minst ulv finns bland de som inte bör vara tvillingar.

Jag tänker på LenaH här. Har ju som jag skrivit mest misstankar mot henne just nu
Har svårt att se henne på en annan god roll än ev bybo dessutom
Alla andra goda roller är ju specialare
LenaH skrev själv att hon gick in för att spela skumt. Så antingen bybo eller ulv för mig

Jag tänker på LenaH här. Har ju som jag skrivit mest misstankar mot henne just nu
Har svårt att se henne på en annan god roll än ev bybo dessutom
Alla andra goda roller är ju specialare
LenaH skrev själv att hon gick in för att spela skumt. Så antingen bybo eller ulv för mig

Varför skulle hon inte kunna ha en annan god roll än bybo pga gick in för att spela skumt? Nu tror jag väl iofs kanske inte att man ska gå så mycket på ett sånt uttalande, oavsett vilket roll hon har :p

Varför skulle hon inte kunna ha en annan god roll än bybo pga gick in för att spela skumt? Nu tror jag väl iofs kanske inte att man ska gå så mycket på ett sånt uttalande, oavsett vilket roll hon har :p
Tänker att tex ängel , bagare eller annan ledande god roll inte vill bli lynchade (alltså misstänkta ) medans bybo kan ha mindre emot det
Vissa roller kan ju bli mer uppenbart goda allt eftersom medans ängel och bagare inte märks under leken på samma sätt.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hiss och diss del 5
  • Att hata mat
  • Vad gör vi? Del CCV