Alltså, jag tänker högt och spånar nu.

Ceta la fjärde rösten på Mirtai. Och första på Aliisa. Är hon ulv som ger sig alibi? Eller har vi, jag och några till, misstagit oss på henne?

Tillägg: å andra sidan röstade ulven MikaTela där igår. Kanske var just att ge alibi.
Jag tänker också på MikaTelas röstinlägg idag där hon misstänker Ceta väldigt mycket, ska det SE UT som alibi för att vi redan är inne på det spåret, men det kanske inte är det?

Kanske säger en del vilka som inte deltar i diskussionen nu också :angel: (ja, jag vet att alla inte har tid och alla som saknas är inte ulvar men...)

Breaktown röstade på Niyama, efter hon vart mest troligt godförklarad. Hon la sista rösten på MikaTela idag. Om hon varit i lyan med fio och Ceta är god borde hon ju röstat på Ceta. Därför borde väl inte fio vara i lyan?

Tillägg: men breaktown kan vara ulv.
Hänger inte med?

Heffaklumpen lägger fjärde rösten på både Aliisa och MikaTela. Bara för notering.
Jag har verkligen svårt att få grepp om vilken sida hon spelar för.

Heffaklumpen lägger fjärde rösten på både Aliisa och MikaTela. Bara för notering.
Jag har verkligen svårt att få grepp om vilken sida hon spelar för.
Skulle precis skriva detsamma ang Heffaklumpen. Hon och artline röstade på varandra i dl 1 har jag noterat också

Om Ceta är god, borde väl breaktown lagt sin röst där idag? Eftersom fio röstade där. Därför tror jag inte att breaktown och fio är i lyan tillsammans.
Ser det ändå som möjligt, Breaktown var ju med i diskussionen om MikaTela medan fio kom in med tidsbrist. Men just dessa två kanske inte är mina huvudmisstänkta att vara i lyan tillsammans ändå.

Alltså, jag förstår att det ser misstänkt ut att jag la fjärderösten både igår och idag. Men igår så poppade hemligs röst upp samtidigt som jag postade min röst. Jag fick aldrig upp den orangea "det finns nya inlägg i tråden"-saken. Så jag visste inte att hemlig hade röstat precis innan mig.

Idag så såg jag Niyamas röst men Qs röst poppade upp samtidigt som jag postade. Det var ingen "det finns nya inlägg i tråden"-sak då heller. Men enligt tidigare inlägg jag skrivit så hade jag redan misstankar emot MikaTela innan det och hade faktiskt tänkt att rösta på henne.

Om ni tror att jag är ulv för att jag lagt fjärde-rösten två dagar i rad så ber jag er att tänka om!

Breaktown röstade på Niyama, efter hon vart mest troligt godförklarad. Hon la sista rösten på MikaTela idag. Om hon varit i lyan med fio och Ceta är god borde hon ju röstat på Ceta. Därför borde väl inte fio vara i lyan?

Tillägg: men breaktown kan vara ulv.

På vilket sätt var Niyama godförklarad innan jag röstade på henne?

... Här försöker man leka så bra som möjligt. Men var ju svårt att hänga med särskilt när man satt fast i bil och möten och annat! 😂

På vilket sätt var Niyama godförklarad innan jag röstade på henne?
Att q skrev att hon inte såg nåt konstigt där (tillägg: vid 10 idag).
Jag har liknande tankar som @Blacksmithfarm uttrycker här men jag är tveksam till om Niyama verkligen är ond? Kan lika gärna vara en god med tidsbrist och inte hunnit delta i leken tänker jag. Har själv några gånger deltagit med dåligt med tid och det är inte lätt att hänga med i leken då. Framför allt om det skrivs mycket
Så tänker gräva någon annanstans idag

@heffaklumpen - just att du la fjärde rösterna gör att du möjligen faller mer åt goda hållet för mig. Du liksom slår lite spiken i kistan då. Men jag vet verkligen inte. Du har gjort ordentliga inlägg med teorier om varje spelare oavsett sida förut.

Funderar över LenaH som inte lägger rösten vare sig på ceta eller Mikatela idag utan på fio.

lena H röstade på cirkus i DL 1. En andra röst. Som tvingade cirkus att rädda sig själv. Hon missade att cirkus inte ville bli utröstad tyckte det kunde lika gärna vara en ulv om jag kommer ihåg rätt

i dl 2 röster hon på fio
I dl 3 på Aliisa ganska sent i strömmen. Och nu i dl 4 på fio igen.

undrar verkligen vart jag har LenaH!
Mm, jag tänkte på LenaH nu när jag diskade. Hennes jagande av fio är konstigt. Jag skulle inte bli särskilt förvånad om de var i lyan ihop.

@heffaklumpen - just att du la fjärde rösterna gör att du möjligen faller mer åt goda hållet för mig. Du liksom slår lite spiken i kistan då. Men jag vet verkligen inte. Du har gjort ordentliga inlägg med teorier om varje spelare oavsett sida förut.
Fast Breaktown röstade ju på mig igår. Sen tycker jag iofs den rösten var konstig ändå, eller Breaktowns röster sammantaget är det.

Men det var ju efter jag röstat på henne? Dagen efter.

Ceta la fjärde rösten på Mirtai. Och första på Aliisa. Är hon ulv som ger sig alibi? Eller har vi, jag och några till, misstagit oss på henne?

:rofl: alltså jag förstår att jag blir misstänkt på mina dåliga teoirier. Men jag har varit med och röstat ut tre ulvar, är det så himla ulvigt? Tycker det hade varit väldigt högt spel av en oerfaren spelare..

LenaH känns som en god Lena. Håller alltid henne som ond efter min första lek i lyan med Lena, men magkänslan säger god nu.
Vill även poängtera att jag är långt ifrån övertygad att Öena är god. Hade tänkt tagit bort detta (det var en del av ett anteckningsinlägg för att komma ihåg att skriva om lite fler :) ) men ville fyllt på med mer underlag. Det åkte med i farten när jag kände att jag började få bråttom då allt bara rullade på.
Undrar om lyan röjer sig nu? :cautious: Först MikaTela och nu detta?
Detta vill jag fortfarande ha svar på. Vad var det som skulle innebära att lyan röjde sig med mitt inlägg? Jag sitter inte i lyan nämligen, så det gör att du luktar ännu mer luden för mig... Vill dock gärna att du utvecklar så att jag kan förstå, ifall du nu är god, så jag inte tittar åt fel håll :)

Ok, jag tolkade det som att det var något skumt att lägga fjärderösten två dagar i rad eftersom det har varit skumt att lägga tredjerösten tidigare. Därav mitt inlägg. Men om det inte var så du och Q menade var mitt inlägg i onödan :)

Deltagare:
1. Niyama bybo
2. hemlig
3. Artline
4. Fio
5. Heffaklumpen
6. cirkus spionlärling
7. MikaTela ulv
8. Mirtai trollpacka
9. Ferrari bybo
10. LenaH
11. glömmerallt bybo
12. Blacksmithfarm tvilling
13. Breaktown
14 Qitis jag! Vet vilken roll jag har
15. Ceta
16. Aliisa ulv

kvar i leken 8 st
hemlig
Artline
Fio
Heffaklumpen
LenaH
Breaktown
Qitis
Ceta

varav goda roller kvar
Byfåne
Siarlärling
Ängel
Bagare
Tvilling
Bybo?

ulvar 2 eller 3 , troligast 2 dock

den jag säkert vågar hålla god i gänget är @hemlig. Baserat på teorier röstningar och tankar genom leken

Så ni är 6 st jag känner mig i varierande grad fundersam på och i det gänget bör det också finnas två ulvar
LenaH
Fio
Artline
Heffaklumpen
Ceta
Breaktown.

Jag ska ägna mig åt att läsa igenom ffa Bsf igen. Och se om jag kan få korn på hennes tvilling. Och sedan läsa lgenom allt av de 6 jag inte vet vart jag har
Så får vi se om jag hittar något att gå på efter det

Deltagare:
1. Niyama bybo
2. hemlig
3. Artline
4. Fio
5. Heffaklumpen
6. cirkus spionlärling
7. MikaTela ulv
8. Mirtai trollpacka
9. Ferrari bybo
10. LenaH
11. glömmerallt bybo
12. Blacksmithfarm tvilling
13. Breaktown
14 Qitis jag! Vet vilken roll jag har
15. Ceta
16. Aliisa ulv

kvar i leken 8 st
hemlig
Artline
Fio
Heffaklumpen
LenaH
Breaktown
Qitis
Ceta

varav goda roller kvar
Byfåne
Siarlärling
Ängel
Bagare
Tvilling
Bybo?

ulvar 2 eller 3 , troligast 2 dock

den jag säkert vågar hålla god i gänget är @hemlig. Baserat på teorier röstningar och tankar genom leken

Så ni är 6 st jag känner mig i varierande grad fundersam på och i det gänget bör det också finnas två ulvar
LenaH
Fio
Artline
Heffaklumpen
Ceta
Breaktown.

Jag ska ägna mig åt att läsa igenom ffa Bsf igen. Och se om jag kan få korn på hennes tvilling. Och sedan läsa lgenom allt av de 6 jag inte vet vart jag har
Så får vi se om jag hittar något att gå på efter det
Jag känner mig helt lost, utom på dig. Vet liksom inte ens var jag ska börja nysta. Hade hoppats på att bli käk, men gissar att ulvarna letar ängel när de käkar.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hiss och diss del 5
  • Att hata mat
  • Vad gör vi? Del CCV