Jag kommer att gå igenom Ceta och Hedins inlägg ordentligt lite senare idag. För att leta bevis om min teori håller.
LenaH känns som ett alldeles för osäkert kort att rösta på. Jag ser både bevis för att hon är ond och ganska tydliga bevis för att hon skulle kunna vara god också, som glömmerallts hint här bland annat.

En till ulv som lurar brallorna av resten. Denna någon hoppas jag klarnar lite snart.

Inte alls omöjligt!
Glömmerallts röstning här sticker ut. Röstar sent och varför då inte rösta på någon god som redan har röster? Nej smartare att rösta på en ond med noll röster.

DL1
19:40 Blacksmithfarm röstar på cirkus
19:46 Pegasus63 röstar på qitis
19:52 Elo röstar på Lobelia
20:12 hemlig röstar på Pegasus63
20:14 Artline röstar på karamelldrottningen
20:20 Lobelia röstar på Pegasus63
20:24 Ceta röstar på Pegasus63
20:39 qitis röstar på Blacksmithfarm
20:39 cirkus röstar på Lobelia
21:02 LenaH röstar på Elo
21:14 glömmerallt röstar på Hedinn
21:15 karamelldrottningen röstar på Pegasus63
21:29 Hedinn röstar på karamelldrottningen

Lynchas: Pegasus63, bybo
Eller på en god utan röster i hopp om att de goda ska tro att man röstar på en ond.

Men varför skulle ledarvargen vilja ge ätförslag? Vet lyan vem ledarvargen är så vet de vilka som är goda och ätförslag skulle möjligen kunna leda till avslöjande så varför ta risken?
Jag tror inte att lyan varit helt säkra på vem deras ledare var. Att blanda in goda och onda roller såhär skulle bli väldigt otydligt. Handlar inte så mycket om förslag på käk utan ett sätt att försöka visa att hej hallå jag har koll. Vi goda skulle ändå inte fatta något.

Jag tror inte att lyan varit helt säkra på vem deras ledare var. Att blanda in goda och onda roller såhär skulle bli väldigt otydligt. Handlar inte så mycket om förslag på käk utan ett sätt att försöka visa att hej hallå jag har koll. Vi goda skulle ändå inte fatta något.
Fast vem skulle fattat något alls efter 3 uppräknade namn som dessutom kompletterar min lista av namn? På vilket vis är det en hint till lyan att tala om att hallå dessa tre är goda? OM man räknar upp de i lyan eller ger dem en gemensam nämnare så kan jag se att det kan leda till att man hittar varandra, men 3 goda, i den mån det verkligen är 3 goda?

Fast vem skulle fattat något alls efter 3 uppräknade namn som dessutom kompletterar min lista av namn? På vilket vis är det en hint till lyan att tala om att hallå dessa tre är goda? OM man räknar upp de i lyan eller ger dem en gemensam nämnare så kan jag se att det kan leda till att man hittar varandra, men 3 goda, i den mån det verkligen är 3 goda?
Ja alltså det måste ju inte alls vara så men det KAN vara så. Det är en teori inte ett facit ✌️

Är mest förvirrand. Denna lek är svår. Om din tidigare känsla av Elo stämmer och att hemlig inte är ulv.

Då blir det ceta, Lena och Hedinn över. Till ulvar.

Men hur säkra är vi egentligen på Lobelia? Tänk om hon grundlurat oss. Nu behöver jag en paus innan alla känns onda.

Jag vet ärligt talat inte. Vad får dig att tro att hemlig inte är ulv? Jag köper inte riktigt hennes - lyncha mig då jag har en oviktig god roll -grej.

Tycker inte du att LenaH är möjligt god så som det blev i DL2? Eller tänker du att hon är en lurig ulv som låtsades att hon var siad god? Jag fick känslan just av att hon trodde att hon var siad och då agerade som om hon var siad god, inte ond.

Jag är inte jättejättesäker på Lobelia heller gaaahhhhh, men nånting måste jag ju utgå ifrån och det är att du och Lobelia är goda, liksom Karameldrottningen som jag tycker har lutat över åt goda hållet i de inlägg som kommit idag. Elo lutar också mer åt god än ond.

Och framför allt kunde inte ledaren säkert veta att lyan visste.
Jag tycker din teori är rimlig

Jag vet ärligt talat inte. Vad får dig att tro att hemlig inte är ulv? Jag köper inte riktigt hennes - lyncha mig då jag har en oviktig god roll -grej.

Tycker inte du att LenaH är möjligt god så som det blev i DL2? Eller tänker du att hon är en lurig ulv som låtsades att hon var siad god? Jag fick känslan just av att hon trodde att hon var siad och då agerade som om hon var siad god, inte ond.

Jag är inte jättejättesäker på Lobelia heller gaaahhhhh, men nånting måste jag ju utgå ifrån och det är att du och Lobelia är goda, liksom Karameldrottningen som jag tycker har lutat över åt goda hållet i de inlägg som kommit idag. Elo lutar också mer åt god än ond.

Jag känner igen mig i hemligs desperata inlägg som hon skrev mellan DL. När man är god men vet att man betett sig skumt och räknar med att lynchas.

Om det är tre ulvar kvar, vilket det borde så tror jag inte att både Lena och Lobelia är goda.

Jag känner igen mig i hemligs desperata inlägg som hon skrev mellan DL. När man är god men vet att man betett sig skumt och räknar med att lynchas.

Om det är tre ulvar kvar, vilket det borde så tror jag inte att både Lena och Lobelia är goda.

Det är nog tre ulvar kvar.

De både du och jag har gemensamma är i så fall Hedinn och Ceta - jag tycker att Lobelia plötsligt är ganska skum som försvarar Hedinn litegranna. Buhu - tänk om jag haft helt fel om henne (Lobelia alltså)? I så tycker jag inte vi börjar med hemlig som egentligen var mest skum imho med sina röster.

Det är nog tre ulvar kvar.

De både du och jag har gemensamma är i så fall Hedinn och Ceta - jag tycker att Lobelia plötsligt är ganska skum som försvarar Hedinn litegranna. Buhu - tänk om jag haft helt fel om henne (Lobelia alltså)? I så tycker jag inte vi börjar med hemlig som egentligen var mest skum imho med sina röster.
Denna lek är förvirrande 😂 håller med om att spara hemlig. Tror hon kan vara god som haft otur när hon tänker. Jag kommer inte rösta på henne.

Någon som vill posta alla röstlistor i samma inlägg? Jag leker med mobilen och har använt papper och penna för att få ihop mina tankar.

DL1
19:40 Blacksmithfarm röstar på cirkus
19:46 Pegasus63 röstar på qitis
19:52 Elo röstar på Lobelia
20:12 hemlig röstar på Pegasus63
20:14 Artline röstar på karamelldrottningen
20:20 Lobelia röstar på Pegasus63
20:24 Ceta röstar på Pegasus63
20:39 qitis röstar på Blacksmithfarm
20:39 cirkus röstar på Lobelia
21:02 LenaH röstar på Elo
21:14 glömmerallt röstar på Hedinn
21:15 karamelldrottningen röstar på Pegasus63
21:29 Hedinn röstar på karamelldrottningen

Lynchas: Pegasus63, bybo
Käk misslyckas

DL 2
18:45 glömmerallt röstar på Lobelia
19:10 cirkus röstar på LenaH
20:06 hemlig röstar på cirkus
20:15 Blacksmithfarm röstar på qitis
20.33 Ceta röstar därför på Blacksmithfarm
20.33 qitis röstar på LenaH
20.56 Karamelldrottningen röstar på cirkus
21.12 cirkus ändrar till Artline
21.13 LenaH röstar på qitis
21.14 Elo röstar på Lobelia
21.15 Lobelia röstar på Q
21.17 qitis ändrar till Artline
21.19 Artline röstar på Qitis
21.25 Cirkus krånglar och ändrar till Lobelia
21.26 Hedinn röstar på Lobelia
för sen LenaH ändrar röst till karamelldrottningen

Qitis - bybo
Käk Bsf

Dl 3 kl 21.30

17:03 hemlig röstar på Elo
19.15 Ceta röstar på LenaH
19.24 cirkus röstar på glömmerallt
Artline röstar på glömmerallt
LenaH röstar på glömmerallt
Glömmerallt röstar på Elo
Elo röstar på glömmerallt
Lobelia röstar på glömmerallt
Hedinn röstar på Elo

Elo 3
LenaH 1
Glömmerallt 5

glömmerallt - ledarvarg
Inget käk

jättespännande lek att läsa! :love:

Fast vi pratar om ledaren här som vill visa sig på något sätt - inte på vad de goda ska tro i första hand. Vill du lägga Hedinn åt goda sidan?
Problemet är att det verkar vara ett hopplöst vis att visa sig. Jag vet inte vem som är ond eller god men att basera det på 3 st som GA kompletterar min lista med i syfte att misstänkliggöra mig känns mer än långsökt. Jag tror dock att GA i det läget medvetet skulle blanda goda och onda för att inte någon skulle kunna använda den för att ond/godförklara utan att få fel åtminstone på någon.

Nej jag vill inte lägga Hedinn, åt goda hållet har jag vet inte där.

Min tanke med rösten på Pegasus igår var att han kanske var ledarulven som försökte hinta till resten av lyan. Är som sagt ny, men tänkte att allt prat om oknytt kunde kanske vara en hint? Plus att jag har förstått från tidigare lekar att det kan vara bra att samla rösterna för att inte ge kontrollen till lyan, men där gick jag på en nit :(

Nu funderar jag på (som någon annan med gjort) ifall folks val av dryck kan vara en hint av något slag? Kan det andligen gömmas ett tvillingpar eller en ledarulven-hint bland dem? Det skulle ju i så fall kunna vara hemlig/bsf (alkoholfri cider) eller Hedinn/cirkus (bubbel).

Fast tvillingparet kanske inte vill att hela gruppen vet om dem iofs. För då är det ju lätt för lyan att hitta dem.. Men ska kika vidare på dessa och resten för att se om jag hittar några fler tecken till kvällens röstning!
Här ser jag inget konstigt med röstningen. Däremot är det lite märkligt med fokuset på att försöka luska ut vilka av dessa som kan vara tvillingar.
Funderar lite på Elo. Hon har bara skrivit ett fåtal inlägg i tråden, och gjorde väl en typisk första röstning kan jag ana. Inga teorier idag, försöker ligga lågt?
Om Elo och LenaH skulle vara i lyan tillsammans kanske Lena passade på att rösta på Elo rätt sent i första DL när det är tydligt att hon inte kommer åka ut, men kan använda sin ”tradition” (eller vad det var ni kallade det när någon skulle åka ut tidigt i sin andra lek) tryggt och säkert utan att rösta ut en ulv-kompis?
Om nu en av teorierna stämmer och Ceta är ond kan detta ovan är vara ett sätt att försöka sprida misstankar mot både Elo och Lena H i förhoppning om att fler ska haka på.
Visst att man kan räkna slarvigt, här nånstans börjar cirkus fundera om Ceta har lite för mycket att tänka som ny spelare och ond:

Du har helt rätt, jag tittade lite slarvigt, förlåt!

Jag upplever att BSF har varit den mest drivande i teoriandet mot Lobelia, men sen gör hon en kovändning och röstar på (och skyller på) Qitis. Detta känns märkligt för mig.

Ceta röstar därför på Blacksmithfarm
Hmmm....
Ska försöka få ner lite tankar i alla fall trots att jag är superförvirrad av förra röstningen och sovit dåligt.

Funderar lite på Cirkus. Skriver mycket natten efter röstningen och spekulerar kring vem som kan tänkas vara ängeln. Har förstått från tidigare lekar att detta är lite tabu, men hon kan ju ha rätt i att ulvarna redan vet vem som är ängel, då denne kan ha räddat sig själv i första käket. Lutar åt ond för mig i dagsläget, men långt ifrån säker.

Sen har vi Karamelldrottningens citat nedan:

Även här är ju frågan, är det ett tecken på att vara ond eller god att diskutera ängelns roll? (Även om jag personligen inte skulle tänka att en ensam röst på någon skulle tyda på att denne är ängeln. Varför skulle en ulv ensam försöka rösta på ängeln? Känns onödigt, men vad vet jag?) @karamelldrottningen du får gärna utveckla varför det skulle vara ett försök för ulvarna att rösta ut ängeln att det är varsin röst på Bsf och Artline :)

LenaHs röständring i slutet av Dl2 kan jag inte heller greppa lite. Stämmer det hon skriver i citatet nedan?

Att hon är god och faktiskt insåg att Qitis var god, eller var det en ulvlig bluff för att se god ut?

Hedinn känns som att hon ställer många frågor och försöker förstå. Har spelat för lite för att veta om detta är typiskt god- eller ond- Hedinn, men lutar nog personligen åt god i dagsläget. Hade en god känsla av henne i förra leken med (där jag bara iakttog) men hade rätt då, så får se hur länge känslan håller i sig nu.

Hemligs inlägg nedan tycker jag är en bra sammanfattning. Mycket jag håller med om här, så hon lutar åt god för mig för tillfället..

Elo har mig som eventuell ulv baserat på ett misstag jag gjorde, men visar på denna sida i spelet förmåga att göra precis likadana misstag ;) Oklart vart hon lutar för mig i dagsläget.

resterande deltagare har smitit lite under radarn idag, får se om jag få en bättre känsla innan det är dags att rösta...
Intressant här när Ceta vill få Hedinn åt det godare hållet även hemligs sammanfattning är tydligen bra 🤔

Om Lobelia är ond så blir ju röstningen i DL2 rätt intressant.

DL 2
18:45 glömmerallt röstar på Lobelia
19:10 cirkus röstar på LenaH
20:06 hemlig röstar på cirkus
20:15 Blacksmithfarm röstar på qitis
20.33 Ceta röstar därför på Blacksmithfarm
20.33 qitis röstar på LenaH
20.56 Karamelldrottningen röstar på cirkus
21.12 cirkus ändrar till Artline
21.13 LenaH röstar på qitis
21.14 Elo röstar på Lobelia
21.15 Lobelia röstar på Q
21.17 qitis ändrar till Artline
21.19 Artline röstar på Qitis
21.25 Cirkus krånglar och ändrar till Lobelia
21.26 Hedinn röstar på Lobelia
för sen LenaH ändrar röst till karamelldrottningen

När Lobelia fick sin andra röst hade cirkus och qitis två var. Elo la i så fall upp Lobelia för potentiell lottning. Sen lägger Lobelia en tredjeröst på qitis för att rädda sig själv, vilket inte säger så mycket alls och Artline lägger fjärderösten. Svårt att tro att Artline skulle skydda en kollega på det sättet? Kan inte utesluta det såklart, men tycker fortfarande att Artline verkar gräva som en god.

Elos andraröst på Lobelia borde ju tyda på att de inte är i lyan tillsammans. Det ihop med glömmerallts röst på Elo igår borde ju tyda på att Elo inte är i lyan - om det inte är nån som försöker skapa ett sjujäkla alibi åt sig. :rofl:

Om Lobelia är god behöver ju inte Elo vara det, även om gårdagens röst från glömmerallt tyder på det. Glömmerallt kan ju dock ha känt sig trygg med att åka ut då Elo var kvar att rösta och försökte skapa alibi till en kollega.

Skulle väl säga att det är mer troligt att Elo är god, oavsett Lobelias roll, även om det är lite vanskligt att tro på helt stensäkert.

Jag

Gillar slutsatsen. :D

Nä, men du har vettiga tankar här, jag fick en tanke gällande ”drevet” mot Pegasus, för i de senaste lekarna har den typen av avgörande röster blivit misstänkta, men ständigt visat sig vara lagda av goda spelare. Så det skulle inte förvåna mig alls om någon ulv kliver fram och lägger en sån röst i och med att vi nu har ”facit” på att det främst är goda som gör det?

Vad gäller följeröster är det såklart att det kan ske på det sättet, men precis som du säger är det ju de som blir mest granskade. Plus några ovana spelare. Så jag vet inte. Klart att möjligheten finns, och värt att kika närmre på dem. Samtidigt var det väl rätt många som fick fler röster så att så länge inte övriga ulvar var ensamma med sina blir det ju nästan mer vinkning till de goda än till de onda? Eller ja, ulvar kan ju ha lagt andraröster också, såklart.

Men så finns ju också aspekten att ledarulven kanske inte kunnat vänta in en ulvs röst för att följa.

Värt att hålla ögonen på, men det lär ju vara goda som lagt andraröster också.
Detta inlägg är lite intressant då Hedinn är medveten om att goda som lägger en avgörande röst på annan god och ändå väljer hon att rösta på mig med samma motivering i DL 1 🤔

Detta inlägg är lite intressant då Hedinn är medveten om att goda som lägger en avgörande röst på annan god och ändå väljer hon att rösta på mig med samma motivering i DL 1 🤔
Väljer och väljer, just i DL1 var mitt val att lägga en röst eller missa, det vet du ju? Varför hakar du fast vid det?

Här ser jag inget konstigt med röstningen. Däremot är det lite märkligt med fokuset på att försöka luska ut vilka av dessa som kan vara tvillingar.

Om nu en av teorierna stämmer och Ceta är ond kan detta ovan är vara ett sätt att försöka sprida misstankar mot både Elo och Lena H i förhoppning om att fler ska haka på.
Visst att man kan räkna slarvigt, här nånstans börjar cirkus fundera om Ceta har lite för mycket att tänka som ny spelare och ond:

Hmmm....

Intressant här när Ceta vill få Hedinn åt det godare hållet även hemligs sammanfattning är tydligen bra 🤔
Du har en klar poäng här, även om jag har svårt att se varför en ulv skulle hålla sina kollegor som goda, blir ju lite väl genomskinligt. En, möjligtvis, men knappast alla, om vi nu förutsätter att det är tre ulvar.

Köper dock Ceta som ulv, hon verkar överlag lite för trygg i sina egna teorier, något jag skulle vilja påstå är ovanligt bland nybörjare. Exempelvis misstänker hon ju cirkus i ett läge där majoriteten håller henne som troligt god, en som är med sin första lek som god brukar väl gärna hitta goda att "luta sig mot", snarare kanske lite för lätt. Så jag blir lite misstänksam mot att hon går emot övriga där.

Hedinn frågar mycket. Nästan hela tiden faktiskt. Jag tror att det är sett att spela. Försöka vara god.
Här är några mer teoriande inlägg där Hedinn tar Glömmerallt år det goda hållet.
Näe, jag tycker glömmerallt har haft vettiga tankar och bra teorier, jag tycker det hela ser alldeles för enkelt ut. Elo har i mina ögon i så fall varit betydligt mer smygande och försiktig. Och jag vill undvika att rösta i sista minuten idag, så:

Hedinn röstar på Elo

Absolut, och så är det säkert. Jag har dock upplevt henne som att hon verkar så väldigt säker på så många. Så kan det ju såklart vara ändå, ibland är hon ju övertygad själv. Men det är också det som gör att jag blir lite osäker på att följa henne blint. Hon har säkert rätt om vissa, men knappast om alla?
Hon har säkert förstått att detta är ledarvargen.

Hedinn frågar mycket. Nästan hela tiden faktiskt. Jag tror att det är sett att spela. Försöka vara god.
Här är några mer teoriande inlägg där Hedinn tar Glömmerallt år det goda hållet.

Hon har säkert förstått att detta är ledarvargen.
Ja, det är ett sätt att spela, det är så jag brukar spela. Fick kritik för samma sak i de två tidigare lekarna också och misstänkt för det, utan att vara ond. Nu känns det lite som att du hakat på cirkus misstankar mot mig och greppar allt du kan för att få ut mig. Speciellt att du fortsätter ta upp min röst dag 1 gör att jag börjar få väldigt svårt att se dig som god.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 149
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Liten fodertunna?