ibland är det inte kvantiten med inlägg som visar på ondhet- det viktigaste är ju att personen i fråga teoriar och för leken framåt istället för att vara osynlig. Försöker få fram reaktioner och svar
Med det sagt så har jag ingen aning om vart jag har @Sasse men ville ändå skriva detta allmänt oavsett deltagare . Man kan inte enbart kolla på antal inlägg- man bör läsa dem också så man ser om det finns tankar/ teorier etc och inte bara .... ingenting....:)

Agree on that - jag till exempel tycker att de 40 inläggen som mammas refererar till som "hänt massor är ganska substanslösa och inte alls innehåller så mycket - sen kan det komma ett inlägg som innehåller massor men är bara ett

Nja, det hade väl bara blivit tydligt för spionen att det avgjordes med hjälp av en ulv? Dvs spionraden hade blivit "fårulven röstar på x"? Spionen skulle ju inte veta vem fårulven röstade på i tråden?

Men det hade varit betydligt enklare för en spion med den infon att lista ut vem som är fårulven då

ibland är det inte kvantiten med inlägg som visar på ondhet- det viktigaste är ju att personen i fråga teoriar och för leken framåt istället för att vara osynlig. Försöker få fram reaktioner och svar
Med det sagt så har jag ingen aning om vart jag har @Sasse men ville ändå skriva detta allmänt oavsett deltagare . Man kan inte enbart kolla på antal inlägg- man bör läsa dem också så man ser om det finns tankar/ teorier etc och inte bara .... ingenting....:)
Jo, självklart är det så också. Men jag tänkte att det liksom är enklare att gömma sig i leken om man bara kommer med några få inlägg, även om de innehåller mycket teorier och tankar, än om man kommer med inlägg mest hela tiden eftersom ens namn/bild troligen kommer upp oftare då :)

Jo, självklart är det så också. Men jag tänkte att det liksom är enklare att gömma sig i leken om man bara kommer med några få inlägg, även om de innehåller mycket teorier och tankar, än om man kommer med inlägg mest hela tiden eftersom ens namn/bild troligen kommer upp oftare då :)

Jag tycker de som skriver substanslösa jättemånga inlägg är skummare än de som kommer med få med teorifeta

Det var bara en tanke jag kom att tänka på. Men sen kom jag på att alla onda känner ju till varandra så då finns det ingen man behöver försöka lägga någon diskret visning till att man är på samma sida.

Edit: Sasse hade tidsbrist igår och hann inte skriva så mycket, men är den i leken som har minst inlägg än så länge (av dem som är med i leken då) trots att mer än halva idag har gått. Undra om det kan vara för att hen inte vill dra någon uppmärksamhet mot sig?
Edit 2: Iofs jobbar ju många om dagarna... så det kan så kalart bero på det med :)
Jag gillar att vara aktiv och leker aldrig på ett sätt som gör att jag drar mig undan för att inte få uppmärksamhet. Är jag mindre aktiv är det för att jag har ett liv, hur galet det än låter :p

Just idag är jag sjuk dock och är inte så aktiv pga det, men jag kommer in lite senare.

Vi ahr uppfattat dom där 40 inläggen väldigt olika. Jag ser så lite substans i dom så jag fattar att hedinn tycker det är strax efter, medan du ser något annat. Så vad som är korrekt är väldigt subjektivt

Det ändrar inte faktum att jag anser det inkorrekt. Imo finns inga legitima argument för att det skulle vara strax när det handlar om såpass många inlägg om leken dag ett, men du tycker det.

Dock blir jag mer fundersam över dig och dina svar på detta, speciellt tillsammans med Arts skumma sätt tidigare.

kan ju inte förklara den heller utan att hinta så då får du väl tycka att den är skum :)
Fast det där är ju ett ännu märkligare svar iom att ingen utom ulvarna sitter på info vid DL1?
Och iom spionens frånfälle så är det få som har någon idag heller.

Jag tycker de som skriver substanslösa jättemånga inlägg är skummare än de som kommer med få med teorifeta
Okej, då kanske vi tänker olika. Eller så är det jag som inte lärt mig vad som är skumt och inte är skumt än :p

Jag gillar att vara aktiv och leker aldrig på ett sätt som gör att jag drar mig undan för att inte få uppmärksamhet. Är jag mindre aktiv är det för att jag har ett liv, hur galet det än låter :p

Just idag är jag sjuk dock och är inte så aktiv pga det, men jag kommer in lite senare.
Jag har inte följt leken så länge, så jag vet inte hur olika spelare brukar spela spelet - detta är fjärde leken jag läser och andra jag deltar i. Klart att man har ett liv även utanför leken, det har alla och ibland kan det komma emellan. Det vet ju inte jag något om liksom :)

Fast det där är ju ett ännu märkligare svar iom att ingen utom ulvarna sitter på info vid DL1?
Och iom spionens frånfälle så är det få som har någon idag heller.

jag menar så här :
ja du förstår jag har rollen xxxxx och därför tänkte jag så här och därför ändrade jag min röst såsom jag gjorde? går inte att förklara på annat sätt och det får jag ju inte :)

Det ändrar inte faktum att jag anser det inkorrekt. Imo finns inga legitima argument för att det skulle vara strax när det handlar om såpass många inlägg om leken dag ett, men du tycker det.

Dock blir jag mer fundersam över dig och dina svar på detta, speciellt tillsammans med Arts skumma sätt tidigare.

Ja vi kan väl agree to disagree.

Agree on that - jag till exempel tycker att de 40 inläggen som mammas refererar till som "hänt massor är ganska substanslösa och inte alls innehåller så mycket - sen kan det komma ett inlägg som innehåller massor men är bara ett

Alltså såhär, här är de inlägg som kommit innan mitt inlägg som debatteras;
Jag ska iväg på valpkurs strax och känner en viss tidspress. Vet inte när jag kommer hem.

Sasse röstar på godisklubba för att det är ett ulvigt beteende att vänta till sista sekunderna med att rösta. Som om hen vill veta var de andra rösterna går innan hen själv röstar, och så ”förvarnar”/skojar hen nu för att inte göra andra misstänkta när hen väl röstar på det viset.
Jag tycker nästan det är konstigaste att @Hedinn röstat än. Om föreslog att man skulle rösta fem timmar innan och hon har inte röstat än!

Detta är alltså SAMTLIGA teoriinlägg i leken vid tidpunkten för mitt inlägg #47 i leken.

Tre timmar och 45 (!) inlägg senare, vilka visserligen inte alla var fulla med substans men väldigt många av dem helt ok förstadagsteorier, kommer alltså ditt inlägg #93.

Nej, jag köper inte att det går att kalla det strax efter, oavsett hur subjektivt du vill att det ska vara.

Matematik?
Fårulven vill nog inte rösta så att den outade sig för en spion. Dvs så att det går att räkna ut för spionen. Typ att en med 3 röster inte åker utan en som bara har 1 i leken gör det - då vet man att fårulven troligen röstat på den med 3 röster. Det känns dumt att lägga energi på att tänka ut en massa såna scenarior eftersom spionen är död och dessutom vet vi inte vilken infon den skulle ha fått.

Jag har inte följt leken så länge, så jag vet inte hur olika spelare brukar spela spelet - detta är fjärde leken jag läser och andra jag deltar i. Klart att man har ett liv även utanför leken, det har alla och ibland kan det komma emellan. Det vet ju inte jag något om liksom :)
Jag har inte lekt på säkert två år, så det är inte lätt för dig att veta. Jättebra att du kommer med olika teorier och försöker sätta dig in i leken så gott du kan :)

Ska iväg nu, men kan försöka kolla på alla inlägg mellan #48-92 med teorier i paritet med dessa två senare.

Alltså såhär, här är de inlägg som kommit innan mitt inlägg som debatteras;

Detta är alltså SAMTLIGA teoriinlägg i leken vid tidpunkten för mitt inlägg #47 i leken.

Tre timmar och 45 (!) inlägg senare, vilka visserligen inte alla var fulla med substans men väldigt många av dem helt ok förstadagsteorier, kommer alltså ditt inlägg #93.

Nej, jag köper inte att det går att kalla det strax efter, oavsett hur subjektivt du vill att det ska vara.

Då agreear vi inte till att disagreea då.

Jag håller inte med dig och du håller inte med mig. Idag tonar du i allafall ner dig lite igår tog du i som tusan, vilket är fler än jag som regaerat på.

För övrigt så är den spelaren som skrev inlägg 93 död och den spelaren hade skrivit en del till exempel inlägg #59 som kom 12 inlägg efter ditt inlägg #47. Så ja strax innan hade du resonerat om saken

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 153
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar