Nu har jag försökt kolla igenom konversationen med
@Hedinn @Mammas. Ska vi bara se om alla citat kommer med den här svängen då...
Mammas första inlägg om mig nedan.
Ovan för Hedinn och Mammas en konversation, därefter kommer cirkus in med sin röst.
Mammas inlägg nedan svarar Hedinns inlägg ovan cirkus.
Mammas svarar cirkus röstinlägg.
Hedinn ifrågasätter varför Mammas reagerar på cirkus röst när Mammas själv haft tankar om samma sak några timmar tidigare.
Det jag uppfattar med Mammas är att hon skrev första teorin om mig delvis för att det var en tanke hos henne, men kanske mest för att hon ville dra igång leken. Med tanke på att hon senare (bland annat) skriver att det var tydligt att min röst var ett sätt att dra igång leken så verkar jag inte vara speciellt misstänkt i hennes ögon.
Det är därför hon reagerar på cirkus röst på mig. Delvis åtminstone, som jag tolkar det.
Hedinn ifrågasätter Mammas reaktion på cirkus, eftersom de haft samma teori. Mammas reagerar över Hedinns "strax innan", vilket jag kan förstå. Det var ca tre timmar mellan teoriinlägg, ca 3 sidor. Det hade kommit in fler teoriinlägg under den tiden. "Strax innan" var det inte, Mammas kom med sin teori flera timmar innan cirkus, och Mammas hade dessutom släppt den teorin.
Jag förstår Mammas reaktion på cirkus, även om jag inte tycker rösten på mig i sig är märklig. Min röst igår var den stora attraktionen och om cirkus 1 misstänkte mig mest så är det klart att hon ska rösta där. Att det kommit in andra teoriinlägg därefter spelar mindre roll om det inte var något som var av misstanke, tänker jag.
Men, eftersom Mammas släppt sin teori reagerar hon på cirkus som tar vid samma teori. Mammas reagerar sedan på Hedinn som reagerar på att Mammas ju haft samma teori "strax innan" (vilket som sagt var tre timmar/tre sidor innan). (Det hade kanske räckt med detta lilla stycket egentligen?
)