Dl1 kl 21.30
19.28 qitis röstar på LenaH
18.36 Madalitso röstar på qitis
19.02 xfie röstar på Madalitso
19.42 Artline röstar på Lenis
21.03 cirkus röstar på Artline
21.13 Bollen röstar. På xfie
21.17 fio röstar på bollen
21.22 Lenis röstar på Mirtai
21.23 Mirtai röstar på Fio
21.25 LenaH röstar på Lenis
Lenis lynchas -bybo
Mirtai käkas- siarlärling
Emro missar att rösta
@Emro Vart hade du lagt din röst igår tror du? Skulle vara intressant att veta hur du hade gjort?
och varför?
Iom att så många hade en röst igår och det även finns en röstfifflare i leken som kan ha lagt en dold extraröst igår - vilket jag tror att den har gjort- just för som flera andra resonerat om - Att visa sig för en god lya.
Iofs kan ju inte röstfifflaren veta att det finns en god lya innan resultatet i första lynchen visat sig , eller om ulvarna lyckas med käket .
Men eftersom det är
@Niyama som är LL och i förra leken nämnde att all info från första natten och framåt ligger vilande i en god lya- dvs att så fort någon kommer dit så ser den all info för alla nätter sedan lekstarten så tycker jag det är mycket troligt att både ängeln valde att skydda sig själv igår och att röstfifflaren lade sin röst på samma som i leken för att göra sig synliga för den goda lyan oavsett när den finns
Sedan så tänker jag att det måste ju vara minst en ulv rent matematiskt (eller rent av två eller tre iom spridda singelröster ) som hade en röst? och att lyan nog gärna inte ville riskera att en ulv åker - antingen via lottning eller om röstfifflaren lagt sin röst dubbelt
Men också att det kan vara väldigt troligt att även röstfifflaren hade en röst på sig och därigenom ville undvika att åka?
Som vanligt i ulvlekar finns det två sidor av myntet - antingen si - eller så
för att inte tala om att det även kan finnas ett tredje alternativ någon kan göra något som inte har med antingen si eller så att göra ( hm det blev visst lite luddigt - jaja . hoppas ni förstår ändå
)
så vad det gäller
LenaH är jag inte benägen att hålla henne som god eller ond heller för den delen efter att ha lagt en andraröst på Lenis igår . hon kan vara vad sjutton som helst som jag ser det
Xfie fortsätter att teoria väl och tänka bra tycker jag!
oavsett sida hon har i leken så uppskattar jag det mycket
cirkus var snabb att haka i xfies fundering på om jag och bollen__ skulle kuckcilura ihop i en lya tycker jag . Här är det lite varning tycker jag på cirkus - framför allt om bollen__ är god (vilket jag inte har den blekaste aning om faktiskt) så känns det som ett klassiskt sätt att blåsa under misstankar som andra framför
Sedan kan hon givetvis bara reagera och fundera hon med utifrån det som skrivs . Men hon får en notering på sig från mig ( men tycker
@Niyama är riktigt elak om hon lottat cirkus till Lyan efter att hon två gånger om i senaste lekarna blivit vald dit av petite moi och
@Blacksmithfarm - men å andra sidan tror jag att
@Artline har rekordet på hur många gånger man på raken kan vara ond- kommer inte ihåg hur många gånger det var - men det var väl i stil med 7 eller 9 ?
)
lite tankar från mig så här långt Har fler tankar som jag i vänlighetens namn postar i ett annat inlägg
så blir det inte maratonlånga från mig iaf