ja det brukar man göra - men be careful what you wish for
ja, det vore ett tråkigt sätt att förstöra sin första lek faktiskt...
Nu ska jag till stallet och sen till skogen - hoppas på massvis med roliga inlägg tills ikväll!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
ja det brukar man göra - men be careful what you wish for
Mirtai kommer med en fundering kring de goda specialrollerna och konstaterar att det inte kommer finnas så mycket information i leken. Det känns som en ganska neutral fundering, vet inte vad jag kan säga om den. Hen har även hjälpt mig reda ut saker och ting, vilket är väldigt snällt och antagligen inte säger någonting om något. Kanske att hen har tillräckligt med tid för att sitta och hjälpa mig istället för att smida onda planer i lyan? Eller bara genomgod och hjälpsam?
självfallet- alla är vi goda i ulvlekar så vitt jag vetJag är alltid genomgod, eller vad säger du @qitis
Jag tänkte mest på vilka diskussioner det blev kring röstlistan förra leken när det fanns en dold röst och nu finns det möjlighet för 2 extraröster till samma röstning. Sen tycker jag det blir mer att hålla koll på när man inte har vanliga siaren och ängeln.Madalitso tycker det är mycket att hålla reda på i leken och ser fram emot att tolka röstlistorna. Jag som total noob tyckte däremot att det inte var speciellt mycket att hålla reda på, så det känns som ett småskumt uttalande från någon som spelat ett bra tag. Kanske en ulv som slarvläst rollistan? Men jag vill heller inte rösta på någon som inte är här och kan försvara sig. Krya på dig! Migrän är hemskt.
Det är helt ok att rösta på mig för att jag alltid är skum - men å andra sidan jag har i denna leken resonerat klart och tydligt för varför jag tror att det är avrundat neråt och inte uppåt (3 eller 4 ulvar) Inte så att jag är säker.men definitivt troligt - tycker jag fortfarande .Jag tänkte mest på vilka diskussioner det blev kring röstlistan förra leken när det fanns en dold röst och nu finns det möjlighet för 2 extraröster till samma röstning. Sen tycker jag det blir mer att hålla koll på när man inte har vanliga siaren och ängeln.
Huvudet är lite bättre nu, så länge jag ligger still, men behövs inte mycket för att det ska bli värre igen. Så jag kommer inte vara så aktiv ikväll, för titta på skärmen är lite jobbigt. Men kommer förhoppningsvis in då och då.
Vill lägga en säkerhetsröst nu.
Madalitso röstar på qitis för hon är alltid skum, och verkar väldigt säker på mängden ulvar. En i lyan som vet säkert?
Ska erkänna att jag inte ens sett att xfie skrivit något om antalet ondaDet är helt ok att rösta på mig för att jag alltid är skum - men å andra sidan jag har i denna leken resonerat klart och tydligt för varför jag tror att det är avrundat neråt och inte uppåt (3 eller 4 ulvar) Inte så att jag är säker.men definitivt troligt - tycker jag fortfarande .
Och det är ju intressant att du svarar(citerar) xfie- som är ny-och har de facto samma tankar som mig - men väljer att rösta på mig?
Jag kan ju förstå det också iofs - benefit of the doubts för nya
Du rasslade väldigt upp på min skumlista - men förstår om du har migrän att det inte är lätt att engagera sig och tänka
hjälpsam som jag är så citerar jagSka erkänna att jag inte ens sett att xfie skrivit något om antalet onda
Dock kvarstår att du alltid är skum
(sagt med kärlek, tro inget annat )
Jag har läst igenom rollbeskrivningarna och tror jag förstår på ett ungefär. Med lärlingsrollerna istället för den vanliga ängeln och siaren tror också jag på en lya bestående av tre ulvar.
Ok, några frågor från en newbie: är natt 1 denna natt som kommer, dvs. siarlärlingen kan sia redan nu i natt? Och brevbärarens beskydd, fungerar det likadant som ängelns/ängellärlingens (himla jobbigt ord ) beskydd, dvs. att det kan stoppa ett käk eller kan det även stoppa någon från att bli lynchad?
Hm tänkte mig att få fart på leken idag jag
Får se om en förstaröst kan tänkas göra det
qitis röstar på LenaH för att hon vill peka allt fokus på @Gunnar som i all sin allsmäktige fader på Bukefalos fick för sig att ta bort både kursiverad stil OCH Färger- istället för att delge tankar om leken
Liksom du skall icke häda och inga andra gudar ha än bukeguden det torde tyda på ondhet (kanske )
ville ju sparka igång lekenJag är ledsen, men den här rösten känns jättemärklig?
ville ju sparka igång leken
Fast om jag känner Niyama rätt så skulle jag bli extremt förvånad om det vore fyra ulvar. Med en annan LL kanske (men då med starkare god sida) men inte med Niyama. Så jag tycker inte det är konstigt att tro att det är tre ulvar.Jag tänkte mest på vilka diskussioner det blev kring röstlistan förra leken när det fanns en dold röst och nu finns det möjlighet för 2 extraröster till samma röstning. Sen tycker jag det blir mer att hålla koll på när man inte har vanliga siaren och ängeln.
Huvudet är lite bättre nu, så länge jag ligger still, men behövs inte mycket för att det ska bli värre igen. Så jag kommer inte vara så aktiv ikväll, för titta på skärmen är lite jobbigt. Men kommer förhoppningsvis in då och då.
Vill lägga en säkerhetsröst nu.
Madalitso röstar på qitis för hon är alltid skum, och verkar väldigt säker på mängden ulvar. En i lyan som vet säkert?
Varför med en OT teori och inte en rikigt som du hade mot Madalitso?ville ju sparka igång leken
Varför med en OT teori och inte en rikigt som du hade mot Madalitso?
Nä, alltså när det inte ens finns en ond utanför lyan känns det lite meningslöst med en fråga som bara ger massa ot-svar och det är meningslöst för alla att ens leta efter nån vink i svaren. Jag tvivlar ju på att varken ulvar eller goda specialroller vill vinka om det .@Niyama ingen obligatorisk fråga?
Just för att sparka igång leken?
jag ville se reaktioner och det fick jag ju
Kan absolut ändra röst till madalitso om det är så- å andra sidan tycker jag det är intressant att xfie röstar på madalitso efter att jag också trycker på med misstankar ditåt - och efter madalitso röstat på mig
Tål ju också att funderas på