Jag kan väl skriva lite teorier så ni har något att såga.
Jag ska dessutom snart till stallet och sedan ut och träna hundarna så jag måste ju skriva ner någonting om det blir tight om tid sen. Jag har skrivit ned allt lite pö om pö på rasterna på jobbet idag, så det kan hända att jag missat någonting.
Mirtai kommer med en fundering kring de goda specialrollerna och konstaterar att det inte kommer finnas så mycket information i leken. Det känns som en ganska neutral fundering, vet inte vad jag kan säga om den. Hen har även hjälpt mig reda ut saker och ting, vilket är väldigt snällt och antagligen inte säger någonting om något. Kanske att hen har tillräckligt med tid för att sitta och hjälpa mig istället för att smida onda planer i lyan? Eller bara genomgod och hjälpsam?
Madalitso tycker det är mycket att hålla reda på i leken och ser fram emot att tolka röstlistorna. Jag som total noob tyckte däremot att det inte var speciellt mycket att hålla reda på, så det känns som ett småskumt uttalande från någon som spelat ett bra tag. Kanske en ulv som slarvläst rollistan? Men jag vill heller inte rösta på någon som inte är här och kan försvara sig. Krya på dig! Migrän är hemskt.
qitis poängterar att det borde vara tre ulvar, med tanke på att de goda specialrollerna är mindre starka än de brukar. Jag hade samma tanke innan jag såg att hon skrev det, därför köper jag det, men samtidigt känns det som att det skulle kunna vara ett sätt för en ulv att smyga under radarn, genom att gömma sig bland de goda... och eftersom jag sedan håller med henne där så inser jag att jag med min fundering skjuter mig lite i foten.
Lenis,
Artline och
bollen__ har engagerat sig i OT-diskussion ang. färgläggning och kursivitet.
cirkus är hjälpsam och ger en lektion i hur man färglägger manuellt. Hen kommer också med en poäng (som svar till Mirtai) att det blir lite mer info i leken så fort åskådarlyan kommer till eftersom spionraden levereras snabbare än sist.
LenaH har gjort ett par inlägg i tråden men ingenting som jag kan bygga någonting på. Hon ger tummen upp till när åskådarlyans spionrad kommer fram men jag vet inte vad jag ska göra med det.
fio påpekar att det är svårt att skriva om någonting och om att Sverige är kassa i fotboll.
Emro diskuterar deadlinetider på grund av sina udda jobbtider. Det känns möjligtvis lite ulvigt att jobba på nätterna, men det är ingenting jag bygger vidare på.